Da
door Davespoelstra1 Dec 1, 2016 om 19:32
Geldzaken & recht

Hoe kan ik car to go dwingen mij te antwoorden

Ik heb een maand geleden een boeten ontvangen van car to go en ben hier tegen in beroep gegaan.
nu vraag ik aan hun een aantal bewijs stuken te leveren waar uit zou blijken dat ik volgens car to go aansprakelijk zou zijn voor de boeten dit omdat ik de auto nooit heb kunnen huren omdat deze stuk was.
hier heb ik een credit nota van.
nu ben ik herhaaldelijk aan het mailen geweest en kreeg ik de antwoorden we zijn er mee bezig we hebben de gegevens opgevraagd sorry voor de laten reactie.
maar na 4 keer aandringen op antwoord geeft car to go geen antwoord meer ze steken de kop in het zand en sturen een herinnering van de rekening.
hoe kan ik dit het best aanpakken ???

groetjes Dave

3690 12 Rapporteer

ja
door jackyh - Dec 1, 2016 om 19:49
953 Antwoorden / 4 Vragen

Begrijp ik het goed?
U heeft een auto gehuurd. Toen u de auto wilde gaan gebruiken was die stuk.  (Kreeg u geen andere auto aangeboden} Nu krijgt u een boete omdat u de gehuurde auto geannuleerd hebt?

Da
door Davespoelstra1 Dec 1, 2016 om 20:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee de auto stond op een parkeerplaats voor electronisch aangedreven auto's. ik weet niet of u het gegeven kent van car to go ze verhuren smarts in de randstad. Deze zijn volledig elektrisch en kun je door middel van een member Card openen en huren. En dan weer parkeren overal binnen de ring van Amsterdam het feit is dat de auto na openen defect bleek, toen heb ik direct contact gezocht met de service dienst en deze verzochten mij de auto zo achter te laten en af te sluiten zodat ze hem op konden halen. En ze hebben toen direct de credit nota gemaakt en het geld terug gestoort weken later kreeg ik een brief van hen dat de auto was afgesleept door de gemeente met het verzoek of ik deze kosten even wil betalen omdat ik verantwoordelijk zou zijn. Hier op heb ik bezwaar gemaakt en gevraagt waar ze het op baseren dat ik verantwoordelijk zou zijn dit gezien het feit dat ik 1 de auto niet heb gehuurd omdat de huur niet is door gegaan hier heb ik de credit nota voor. En 2 het feit dat de callcenter medewerker mij heeft verzocht de auto achter te laten omdat hij niet starte. Dit gesprek heb ik tevens ook opgevraagd hier heb ik meerdere keren antwoord gekregen dat ze het gesprek hebben opgevraagt maar nog niet hebben ontvangen. Nu is het al een tijd radio stilte behalve van uit de afdeling Facturatie daar kreeg ik een herinnering van als ik niet zou betalen binnen 7 dagen dan krijg ik een verhoging van 25 %

en word de factuur overgenomen door een deur waarder
hier heb ik echter niet op te wachten

mischien zijn er mensen die mij van wat advies kunnen voorzien

gr
dave

ja
door jackyh Dec 1, 2016 om 20:50
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het is dus net zoiets als green wheels.  Nou ik zou de boete niet betalen want u bent niet verantwoordelijk voor de afsleepkosten. Ik zou alles op papier zetten, liefst per mail, en dit versturen met ontvangstbevestiging. Verzending goed bewaren. Stel een termijn en dat u niet meer zult reageren. Nog dank voor de uitleg.

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2016 om 19:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan betaalt u toch gewoon niet? Nogal simpel.

Da
door Davespoelstra1 Dec 1, 2016 om 20:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Makkelijker gezegd dan gedaan denk ik deurwaarders en andere figuren die je aan de deur krijgt zit ik niet echt op te wachten

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2016 om 20:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat verhaal van hen is dus grote onzin. Ten eerste hebt u bewijzen en ten tweede houden ze zich niet aan de regels voir het sturen van een herinnering en waarom zou u dat afslepen moeten betalen. En dan dat idiote gedreig met een deurwaarder, dat mag helemaal niet.

Neem eens contact op met Consuwijzer hoe u zich het beste kunt verweren. Kijk op Google.

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Dec 1, 2016 om 20:38
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk dat u nu al op de goede weg bent. De openbaarheid zoeken. Zet uw klacht ook op klachtenkompas.nl en klacht.nl.
Verder kunt u ook op de facebook pagina van Car2go uw avontuur vermelden.
Er is daar iemand die klachten over dit bedrijf verzamelt (zie berichten) dan schijnt Kassa er naar te willen kijken.
Laat in uw bericht blijken dat u zich wilt aansluiten.
Klik HIER

Overigens zou ik me niet te druk maken over incasso en deurwaarder, die zullen toch een vonnis van de rechter moeten hebben om het geld bij u te halen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 2, 2016 om 12:18
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de andere antwoorden, ook ik adviseer u zich helemaal niet druk te maken over incassobureau's etc. En welke rechtmatige reden heeft car go om een BOETE uit te delen? Dat kan alleen een rechter.
In geval dat: u heeft zoalsmik begrijp voldoende bewijs dat de stellingname van car go volstrekt onterecht is.
Dus ook m.i. niet meer reageren en laat ze maar komen als 'ze dat lef' hebben.

r.kemperman
door r.kemperman Dec 2, 2016 om 18:25
423 Antwoorden / 4 Vragen

Het is geen boete van Car2Go maar van de Gemeente in verband met het wegslepen welke doorberekend wordt

Topantwoord

r.kemperman
door r.kemperman - Dec 2, 2016 om 18:22
423 Antwoorden / 4 Vragen

Ik neem aan dat u de stekker verwijdert heeft voordat u de auto probeerde.
Vervolgens heeft u de auto op verzoek afgesloten en bent u vergeten de stekker weer in te pluggen.
Elektrische autos op een laadplek zonder stekker worden weggesleept omdat ze niet dan niet aan de voorwaarden voldoen.
Dat zal u ook bekend zijn.
Tijd afkoppelen is bekend.

hansje klein
door hansje klein - Dec 2, 2016 om 18:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De Gemeente heeft uw mogelijk uw gegevens gekregen om de afsleepkosten bij u te kunnen verhalen?

Dan geef diezelfde Gemeente als antwoord, dat u deze auto daar niet heeft geparkeerd, ook niet heeft kunnen gebruiken omdat deze auto defect was en de verhuurder per ommegaande hiervan op de hoogte was gesteld. Vreemd, dat ze uw gegevens hadden (als laatste gebruiker). U bent nog bereid om de correspondentie met de verhuurder als onderbouwing te overleggen en dat is dan tevens einde communicatie met de Gemeente en/of de verhuurder zonder juridische bijstand.

r.kemperman
door r.kemperman Dec 4, 2016 om 09:20
423 Antwoorden / 4 Vragen

TS heeft de boete via Car2Go gekregen dus niet rechtstreeks van de Gemeente
In het logboek staat wanneer de auto afgekoppeld is en ik ga er vanuit dat dit door TS gedaan is om de auto te starten.
Als TS daarna vergetenis om de auto weer aan te sluiten, dan sleept de Gemeente deze weg.
Natuurlijk dien je je wel aan de parkeerregels te houden. Het is niet toegestaan om te parkeren op de stoep, invalidenparkeerplaatsen en andere gereserveerde plekken. Ook mag je niet parkeren in ‘blauwe zones’, op laad- en losplekken en in restrictiegebieden waar het alleen toegestaan is om te parkeren op bepaalde tijden (bv. Van Woustraat).

Let op: Als je parkeert bij een laadpunt, ben je verplicht de auto aan de lader te koppelen.

hansje klein
door hansje klein - Dec 4, 2016 om 10:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Davespoelstra1, dus nog de vraag of u de auto (weer) had aangesloten toen u wegging? en indien NIET, is het dan logisch dat wanneer u als laatse heeft ingelogd geregistreerd werd als laatste gebruiker? Had de verhuurder hierop moeten attenderen? M.a.w. bent u dit vergeten?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2016 om 14:16
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie in de vraag niets over afsluiten van auto etc na laden. De auto was toch defect zoals ik het lees?

Hoe kan ik car to go dwingen mij te antwoorden

Ik heb een maand geleden een boeten ontvangen van car to go en ben hier tegen in beroep gegaan.
nu vraag ik aan hun een aantal bewijs stuken te leveren waar uit zou blijken dat ik volgens car to go aansprakelijk zou zijn voor de boeten dit omdat ik de auto nooit heb kunnen huren omdat deze stuk was.
hier heb ik een credit nota van.
nu ben ik herhaaldelijk aan het mailen geweest en kreeg ik de antwoorden we zijn er mee bezig we hebben de gegevens opgevraagd sorry voor de laten reactie.
maar na 4 keer aandringen op antwoord geeft car to go geen antwoord meer ze steken de kop in het zand en sturen een herinnering van de rekening.
hoe kan ik dit het best aanpakken ???

groetjes Dave

Da
door Davespoelstra1 - Dec 7, 2016 om 20:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Even een update ze hebben uit eindelijk gereageerd en eieren voor hun geld gekozen de boeten is kwijtgescholden.
ze konden de gevraagde bewijsstukken niet leveren. En dus aansprakelijkheid niet aantonen.

dank voor de reacties

zoekster1
door zoekster1 - Dec 7, 2016 om 20:24
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Mooi dat u het voor elkaar heeft gekregen om de boete in te laten trekken. Bedankt voor het terugmelden.

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2016 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi dat het is opgelost. Wat ern grapjassen met "kwijtgescholden". Ze hadden geen poot om op te staan.

Bedankt voor het terugmelden.