an
door annelennart Oct 9, 2005 om 11:33
Geldzaken & recht

Hoe kom je van de sponsorloterij en postcodeloterij af

Eind juni is mijn schoonmoeder overleden. We hebben toen per email haar afgemeld bij de Sponsorloterij. De bankrekening was ivm overlijden een tijdje geblokkeerd. Na het verkrijgen van de verklaring van erfrecht werd de rekenining weer gedeblokkeerd.  Wat schetst onze verbazing dat als eerste de postcodeloterij en sponsorloterij werden afgeschreven van de rekening. We hebben haar op 21 september schriftelijk afgemeld met bijvoeging van verklaring van erfrecht en kopie van de overlijdensakte. Echter op het eerstvolgende bankafschrift van 5 oktober werden deze loterijen wederom afgeschreven. Hoe nu te handelen ????

1511 12 Rapporteer

la
door ladylaaf - Oct 9, 2005 om 12:13
57 Antwoorden / 5 Vragen

hallo allemaal

ik hoop dat ze van de postcodeloterij reageren,heb dit jaar ook dit verhaal meegemaakt precies hetzelfde en kreeg reactie van de postcode loterij ze deden netjes het geld terug storten en een brief met  excuus,het duurdde wel even maar alles kwam goed

dus wat ik gedaan had toen het was afegschreven  de 2e keer weer

een schriftelijk brief gestuurd en erin vermeld of ze mij  schriftelijk bevesting wildde sturen naar het opzeggen en het overgemaakte geld terug wildde storten.ik kreeg pas na mijn 2e brief reactie

groetjes  en succes marloes

dirck
door dirck - Oct 9, 2005 om 12:16
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet ze inderdaad een schriftelijk bericht schrijven. (geen e-mail)

Daar moet je je naam, adres, woonplaats en het rekeningnummer van je schoonmoeder opzetten.

En het belangrijkste, je handtekening.

En als laatste moet je er onder zetten:

P.S  Graag ontvang ik een bevestiging van de beëindiging.

vladja
door vladja - Oct 9, 2005 om 12:39
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het adres van de Sponsorloterij en de Postcodeloterij is hetzelfde,
n.l. Van Eeghenstraat 70, 10761 GK  Amsterdam. Wel twee aparte
brieven maken met kopie overlijdensakte. Verklaring van erfrecht is
volgens mij niet nodig.

Vladja

je
door jeroenbosch - Oct 10, 2005 om 03:50
67 Antwoorden / 0 Vragen

Handelingen:

A) De bankinstelling verzoeken beide bedragen terug te vorderen en dit, indien dit later weer nodig blijkt, blijven doen.

B) Alle twee de loterijen aanschrijven, waarbij U per direct opzegt en verwijst naar Uw eerdere verzoek daartoe. C) Maak twee kopieën van dat eerdere verzoek en doe bij elk annuleringsopdracht zo’n kopie.

D) Vermeld in beide brieven de te naamgestelde, met het adres, zoals dit bij hen (nog) bekend staat.

E) Vernoem per  brief het deelnamenummer van die betreffende loterij.

F) Stuur het op met ontvangstbevestiging.

Hoewel dit laatste niet echt noodzakelijk zou moeten zijn, heeft dit in het verleden al geregeld zijn nut bewezen.

Succes, JB

user123
door user123 - Oct 10, 2005 om 09:16
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Wegens voor de hand liggende redenen is het terugboeken van loterijen niet mogelijk. U kunt wel het rekeningnummer van de loterij laten blokkeren bij uw bank.

vladja
door vladja - Oct 10, 2005 om 09:29
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Jeroen,

Ik heb met een gewone brief opgezegd. Zeker met een
overlijdensverklaring erbij is het niet nodig zwaar geschut in te
zetten als aangetekende brieven met ontvangstbewijs. Ik kreeg gewoon
een bevestiging dat er op gezegd was zonder verdere moeilijkheden.

Zoals user al stelt, is het helemaal niet mogelijk om het geld terug te
laten boeken. Geen verkeerde voorlichting geven. Als je het niet goed
weet, moet je geen antwoord geven. Net zoals die mevrouw met een
vochtigheidsprobleem in haar huis naar de Kamer van Koophandel sturen.
Staat ze daar voor paal. Kwaliteitsantwoorden zoeken de vraagstellers.
Geen herhaling van eerder gegeven antwoorden met verkeerde voorlichting.

Vladja

pi
door pienter - Oct 10, 2005 om 16:30
5 Antwoorden / 10 Vragen

Het allerbeste moet voor iedereen allang duidelijk zijn, helaas zijn Uw omstandigheden verdrietig en anders. WORD NOOIT LID VAN DE POSTCODELOTERIJ !!! Je winstkansen zijn heeeeeeeeeeeeeeeel klein en je komt pas met heeeeeeeel veel moeite van ze af!!! Elk jaar zijn er bergen klachten!!!

kl
door klazine - Oct 10, 2005 om 17:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon een kaartje halen op het postkantoor waarmee je de automatische afboeking stopzet. Dit opsturen naar het adres van de Postcodeloterij en je hoort er nooit weer wat van.

respect
door respect - Oct 10, 2005 om 19:42
35 Antwoorden / 34 Vragen

hallo annelennart heb in mei dit jaar voor het zelfde gestaan toen mijn moeder kwam te overlijden. heb (omdat ik enigs kind ben/was) al haar banknr nagekeken en alle instantie's telefonish ingelicht omtrent 't overlijden zo ook de postcodeloterij (tel nr kun je vinden op internet ) die menneer in kwestie heeft mij een rode kaart gestuurd die ik alleen maar hoefde te tekenen voor opzegging en dacht dat daarmee dan ook de kous af was maar wat schetste mijn verbazing? de postcodelotery had een wwek later de maandinleg afgeschreven.heb toen de Bank van moeder gebeld met de mededeling of ze 't bedrag konden/wilden terug storten en laten blokken ...was geen probleem heb 1.1/2 week later een nette brief met een excuus van de postcodeloterij onvongen. dus zo kan 't ook

m.v.gr respect

br
door brelgiro - Oct 10, 2005 om 22:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon een briefkaart sturen, met inachtneming van een maand opzegtermijn en dan stop het vanzelf. Ik heb het zelf pas ook opgezegd en het is goed gegaan. Verder wens ik u sterkte

Elly

sn
door snorrewiets - Oct 10, 2005 om 23:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb een jaar geleden de giro opdracht gegeven om te stoppen met het automatich betalen van die loterijen en het is gelukt.

heel veel sucses ermee

groetjes frans

se
door semafoor - Oct 14, 2005 om 15:27
6 Antwoorden / 3 Vragen

Het is duidelijk dat Vladja bezig is met een campagne tegen Jeroen. Jammer dat Vladja daar iedere keer voorbeelden bij aanhaalt die nergens opslaan. Jeroen heeft niemand met een vochtprobleem naar de KvK gestuurd, maar iemand met een contract probleem! Dat heeft hij toch wat later uitgelegd? Terugvorderen via de bank lukt dus wel, wanneer de reden legitiem is! Precies wat jezelf zegt, wanneer je ergens geen verstand van hebt, kun je beter zwijgen! Jeroen betichten van koude grond psychologie en zelf over iemand suggereren misschien wel een kind van de deurwaarder te hebben? Zelf Jeroen aan helpen herinneren dat dit een vraag en antwoord rubriek is, maar zelf wel deze rubriek constant gebruiken om je commentaar op iemand anders te geven? Jij mag Jeroen niet, ok'e, dat hebben we nu al wel in de gaten! Van mij mag je ermee stoppen.

Semafoor