nanne_1
door nanne_1 Dec 3, 2008 om 13:13
Geldzaken & recht

Hoe krijg ik bewijs van opzegging van de ing?

goedendag
per 31-12-2001 heb ik de groeirekening van mijn zoon omgezet in een easy-bluerekening.
bijna 7 jaar later ,oktober 2008,ontwaakt de sociale dienst haarlem uit een jarenlange slaap en wil van mij het opzegginsbewijs van de groeirekening zien.
en ja....waar ikzelf al mijn fortis afschriften nog heb,van vsb tot nuts aan toe heeft mijn zoon dit opzeggingsbewijs niet meer.
ik ben dus gaan bellen met de ing en daar kreeg ik te horen dat ik mij schriftelijk moest wenden tot de afdeling sparen.
zo gezegd zo gedaan....geen respons.
toen ben ik een email contact gestart met tot op heden geen resultaat.
vandaag heb ik een brief ontvangen van de sociale dienst dat zij mijn uitkering wil blokkeren als ik niet op de proppen kom met dit opzeggingsbewijs.
wat kan ik nog doen?
als iemand iets weet,GRAAG!

4014 10 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 3, 2008 om 14:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik weet het niet oplossing, maar ik krijg aan het eind van het jaar een overzicht van de bank met mijn rekeningen en de bijbehorende saldi en renteoverzicht, neem aan dat elke bank dat doet, als de easy blue rekening niet op overzicht van jouw en je zoon voorkomt lijkt het me toch als bewijs moeten kunnen dienen dat die rekening niet meer bestaat ?

Zou even informeren bij de sociale dienst of dat als afdoende bewijs kan dienen (mits je die overzichten nog hebt, of anders de nieuwe die je eind jaar krijgt).

Succes,

nanne_1
door nanne_1 - Dec 3, 2008 om 16:10
22 Antwoorden / 8 Vragen

hartelijk bedankt voor het meedenken.stacey.
ik ben alleen bang dat het niet afdoende zal zijn.
na een uitzending van nova over banken die ons geld investeren in kinderarbeid,clusterbommen e.d. zijn mijn zoon en ik overgestapt naar de sns bank.
van de ing krijg ik dus helemaal geen afschriften meer.
het enige bewijs zou toch echt een uitschrijving van de ing zijn maar hoe krijg ik die mensen aan het werk?

stacey
door stacey - Dec 3, 2008 om 16:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zat even te kijken, maar easy blue rekening is toch van de Postbank ? was die groeirekening dan wel van de Ing ? Misschien geinformeerd bij de verkeerde bank dan ?

johanpc
door johanpc - Dec 3, 2008 om 17:16
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Stacey heeft beter opgelet dan ik,

 inderdaad de groeirekening en de easyblue zijn /waren van de postbank.

En in 2001 had de postbank nog geen binding met de ing.

nanne_1
door nanne_1 - Dec 3, 2008 om 17:26
22 Antwoorden / 8 Vragen

het is waar,het was de postbank.
en het is ook de postbank waar ik(eenzijdig)mee correspondeer.
stom van mij!
maar het is een waanzinnig goed idee,johan,
ik ga het gelijk proberen.
al begrijp ik niet dat ze daar wel op zullen antwoorden maar wie weet,
het klinkt in ieder geval een stuk simpeler als een bewijs vragen van 7 jaar geleden.misschien kunnen ze dit verzoek wel aan!
dikke zoen!

johanpc
door johanpc - Dec 3, 2008 om 17:27
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Schrijf de ING een brief dat u een overzicht wil van al uw rekeningen,Dan zal er zeer waarschinlijk een brief terug komen met de mededeling dat u  geen rekeningen hebt bij de ing!

En als de asociale dienst het dan nog niet gelooft schakel je de politieke partij waar bij je je het meest thuis voelt in.

johanpc
door johanpc - Dec 3, 2008 om 17:32
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Nanne schrijf in die brief dat je de gegevens nodig hebt voor die asociale dienst dat zal zeker invloed hebben.

Groet en succes hans( is de roep naam)

nanne_1
door nanne_1 - Dec 3, 2008 om 17:55
22 Antwoorden / 8 Vragen

ja,dat had ik al vermeld maar dat interesseert ze blijkbaar toch echt niets hoor !ik dacht het deze keer nou juist zo simpel mogelijk te maken.
gewoon opvragen-verder niets!
en anders inderdaad naar de sp stappen.
idiote sociale dienst.
nogmaals hartstikke bedankt-ik was ten einde raad.

cr
door criticus - Dec 4, 2008 om 10:44
48 Antwoorden / 4 Vragen

formeel gezien moet je al je gegevens die  belangrijk zijn voor de belastingdienst 5 kalenderjaren bewaren.(dus vanaf 2003) moet je ze in ieder geval hebben. de belastingdienst kan in bizondere gevallen terug gaan tot 7 jaar.  daarom moet de postbank de gegevens dus 7 jaar bewaren. dus direct schriftelijk aanvragen bij   Postbank afd sparen. helaas heb ik hier geen adres van maar die kun je dus opvragen bij hun klantenservice

nanne_1
door nanne_1 - Dec 4, 2008 om 10:56
22 Antwoorden / 8 Vragen

en daar ben ik dus al zo'n 6 weken mee bezig.het punt is niet dat ik de weg niet weet maar dat ik dat uitschrijvingsbewijs gewoon niet toegestuurd krijg.