al
door albertmos Dec 28, 2005 om 12:56
Geldzaken & recht

Hoe krijg ik mijn geld terug van TPG voor beschadeging van een verzekerde gitaar

In novembert heb ik een jaren 50 gitaar (hoyer) verkocht aan een liefhebber in Heelsum. Voor 100,-- euro had ik de gitaar tekoop, maar er werd al snel overboden richting 210,--euro. Toch heb ik heb verkocht voor 163,08 aan de liefhebber in heelsum (dhr. C.Laamers). Dit is 150,-- + rembourskosten incl. verzekering tot 500,-- euro.


Zoals u ziet is de gitaar verzekerd tot 500,--euro. Tot mij grote verbazing wordt de gitaar geweigerd door de heer Laamers en ik krijg de gitaar in originele verpakking terug.


De verpakking is wel beschadigd. (nat geweest). Toen ik de doos openmaakt lag mijn gitaar er in 2 delen in. De hals lag van de kast, de brug en slagblad lagen er af. Kortom de gitaar is kapot en onbruikbaar.


Na veel telefoontjes en een bezoek aan Heerenveen (TPG) voor een proces verbaal, krijg ik 2 weken erna een telefoontje van TPG.


Mits ik een bewijs heb vaneen verkoopnota o.i.d. krijg ik het geld waarvoor ik de gitaar zal verkopen terug. Hier kan ik inkomen en dit is ook wel te realiseren.Maar;


Als het verzekerde bedrag van 150,-- word uitgekeerd dan wordt de gitaar vernietigd!!!!


DIt gaat mij te ver. Ik heb de gitaar verzekerd tot 500,00 en daarvoor gaat hij volgens mij niet in de prullenbak. Als ik de gitaar naar een erkend restaurateur breng zijn volgens mij de kosten voor TPG en heb ik de gitaar nog.


Wat moet ik doen? Ik wil best die 150,--, maar dan hang ik de gitaar aan de muur. (eeuwig zonde om helemaal te vernietigen)


of laten restaureren. Dit kan namelijk wel.


vr.gr.


Albert

376 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

brynnar
door brynnar - Dec 28, 2005 om 14:30
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

Dag Albert,


Dit hangt een beetje af van de kosten van restauratie. Als die hoger zijn dan het bedrag wat de gitaar waard is (EUR 150.00) dan zal een beetje verzekeraar dit niet accepteren. Om een term vanuit de auto-branche te gebruiken: de gitaar is dan total-loss. Indien je hem (aantoonbaar) kan laten maken voor bijvoorbeeld EUR 100.00 dan is de kans groot dat dit wel vergoed wordt.


Brynnar

dutchstef
door dutchstef - Jan 4, 2006 om 11:51
18 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je hebt recht op de dag waarde van de gitaar deze wordt door een taxateur geschat, deze is uit ervaring niet altijd even rieel geschat, laat hem even taxeren door een taxeur, deze dag waarde is TPG post te betalen dus als de gitaar 150,- euro is aan dag waarde is de TPG in hun recht, anders adviseer ik je toch een advokaat in handen te nemen, vaak help het niet om met hun in discussie te gaan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer