be
door bertus_1 Nov 12, 2003 om 21:10
Geldzaken & recht

Hoe nu verder?

Ik heb met Dexiabank een afspraak gemaakt, dat de restschuld in een keer betaald zal worden door mij na afloop (24 november 2003) van mijn effectenlease-overeenkomst van drie jaar. Nu hoor ik op de T.V journaal van 12 november 2003, dat een mevrouw een uitspraak van een rechtbank te Amsterdam binnen heeft, en misschien haar schuld niet hoeft te betalen aan Dexiabank/Legiolease, omdat de bank heeft vezuimd haar te vertellen dat niet alleen haar inleg maar ook de restschuld betaald moet worden! Mevrouw dacht dat ze alleen haar inleg kwijt zou zijn bij een slechte beurs in drie jaar.
Wat moet ik nu doen na 24 november 2003, alsnog mijn afspraken na komen? en betalen?, of afwachten wat er verder gaat gebeuren.
P.S Mijn restschuld zal doormiddel van een tweede hypotheek betaald worden.

723 4 Rapporteer

fonzarelli
door fonzarelli - Apr 16, 2004 om 11:57
15 Antwoorden / 0 Vragen

De rechter heeft weliswaar in dit individuele geval beslist dat Dexia fouten heeft gemaakt, maar dat is voralsnog niet op uw situatie van toepassing. Er zijn nu grofweg een tweetal mogelijkheden:
1: Dexia gaat een schikking aan met de klanten die ze heeft misleid (dus inclusief U)
2: Uw zaak zal ook in de rechtzaal moeten worden uitgevochten.
In beide gevallen is het van cruciaal belang dat U zich aansluit bij een collectief van gedupeerden zoals bijvoorbeeld leaseverlies. Tot die tijd zult U helaas aan uw verplichtingen moeten voldoen, vrees ik. Sterkte...

si
door six10again - Apr 16, 2004 om 11:57
27 Antwoorden / 1 Vragen

Houdt deze afspraak met Dexia ook in dat u afziet van alle verdere rechten? In dat geval wordt het nog moeilijker om tegen Dexia in het geweer te komen. Dan moet namelijk ook nog dit "afzien van alle rechten" beding als onredelijk bezwarend aangevochten worden.

Zoals ik het vonnis van deze week lees, moet Dexia 75% van de ontstane schade betalen doordat zij niet aan de zorgplicht heeft voldaan (=u grondig inlichten over de risico's van het product). Ik vermoed dat deze vlieger voor vele contracten op zal gaan, maar wat blijft ervan over in het hoger beroep?

Met name bij www.trosradar.nl kunt u zich volop over deze kwestie inlezen (dossier,voorbeeldbrieven en ook forum). De meeste advocaten hebben een gratis uur waar u de haalbaarheid van uw zaak kunt toetsen...

ka
door kassa - Apr 16, 2004 om 11:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik raad u aan toch advies in te winnen bij een advocaat. Er zitten zoveel gaten in de handelwijze van dexia dat er zeker een kans voor u is om de zaak met succes aan te vechten. Ik kan u op dit moment helaas geen nadere informatie verschaffen over mijn procedure omdat deze nu onder de rechter ligt en er binnenkort uitspraak over wordt gedaan. Advies inwinnen kan nooit kwaad.

peterkm
door peterkm - Apr 16, 2004 om 11:57
76 Antwoorden / 0 Vragen

Neem contact op met de Stichting LeaseVerlies via hun website, zij zijn nog immer erg actief! LeaseVerlies.nl Deze mensen zijn bezig om namens (ik geloof meer dan 15.000 mensen al) gedupeerden alle zaken incl rechtzaken te arrangeren. Succes.