lieflijke
door lieflijke Mar 7, 2014 om 12:02
Geldzaken & recht

Hoe verander ik de bankgegevens in het gedownloade belasting programma?

ik heb mijn gegevens geopend in het voor ingevulde belastingformulier.

daar staan bankrekeningen in die ik a lang niet meer heb. bij de belastingtelefoon zeiden ze dat ik dat kan veranderen, hoe doe ik dat?

8131 10 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Mar 7, 2014 om 12:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens het aangifteprogramma moet je dit doorgeven via www.belastingdienst.nl:

Klik bij "Is dit rekeningnummer juist?" "Nee" en je ziet deze verwijzing.

Het vooringevulde nummer zelf is niet te editten ondanks dat het eruit ziet als een normaal invulveld. Ze hadden dit beter als vast tekstlabel kunnen implementeren. Dan was het duidelijker geweest.

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2014 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u bankrekeningen bedoelt die vermeld staan bij bezittingen en niet het bankrekeningnummer waarop u eventuele tegoeden uitbetaald krijgt?

Kunt u die rekeningen niet aanklikken en dan op delete klikken? U kunt er ook € 0 achter zetten, maar dat is eigenlijk onzin.

Als u het nummer niet kunt deleten, zou ik de aangifte verder invullen, dan uitprinten, dan opnieuw de aangifte, zonder ingevulde gegevens downloaden en die verder invullen met de goede gegevens. Beetje omslachtig, maar dat moet dan maar.

edrick3
door edrick3 - Mar 7, 2014 om 12:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lieflijke,

Je kunt toch gewoon de cursor achter de vermelde rekening plaatsen en dan Backspace gebruiken.
En 'weg' is het rekeningnummer; idem dito met de ingevulde bedragen.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Mar 7, 2014 om 16:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lieflijke,

Let op!

Maakt u gebruik van de Mijn Aangifte-app? Dan kunt u uw gegevens niet aanvullen of wijzigen. Als u dat wel wilt doen, moet u het aangifteprogramma gebruiken.

lieflijke
door lieflijke - Mar 10, 2014 om 12:07
153 Antwoorden / 59 Vragen

dank voor de antwoorden, met de belastingdienst gebeld en afgesproken vóór de aangifte op papier te laten zien welke bankrekeningen ik had op 1/1/ 2013. in ieder geval. als bewijs. ook naar BSR opgestuurd. want die gaan er ook van uit.

dank!!;-)

lieflijke

blackjes
door blackjes - Mar 10, 2014 om 12:18
141 Antwoorden / 34 Vragen

Beste lieflijke,

Het veranderen van je bankgegevens kan je aleen maar doorgeven aan de Belastingdienst en niet wijzigen in de aangifte. Ga hiervoor naar de site van de Belastingdienst en tik in het vakje bij "zoeken" WIJZIGEN. Hier kunt U dan alles vinden om wijzigingen aan te brengen, die de Belastingdienst dan voor U wijzigt.

Succes gewenst.

Blackjes

gerardk
door gerardk - Mar 10, 2014 om 12:19
175 Antwoorden / 8 Vragen

Als je het aangifte programma van de belastingdienst helemaal doorloopt dan kom je verderop op een pagina met een overzicht van de rekeningen waar je met klikken op "verwijderen" de onjuiste rekeningen kan weghalen.

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2014 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=lieflijke schreef op maandag 10 mrt 2014, 12:07]dank voor de antwoorden, met de belastingdienst gebeld en afgesproken vóór de aangifte op papier te laten zien welke bankrekeningen ik had op 1/1/ 2013. in ieder geval. als bewijs. ook naar BSR opgestuurd. want die gaan er ook van uit.

dank!!;-)

lieflijke

Wat is BSR?

edrick3
door edrick3 - Mar 10, 2014 om 13:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

OT
Googelen?
Ik denk dit.

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2014 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 10 mrt 2014, 13:36]@tijger1,

OT
Googelen?
Ik denk dit.

Dat had ik gezien, maar wat heeft dat met spaarrekeningen van doen?