bosbess
door bosbess Apr 26, 2011 om 10:00
Geldzaken & recht

Hoe werkt Paypal?

Deze vraag heb ik op Google gesteld. Daarop kwamen vele antwoorden, maar toch niet het antwoord op mijn eigenlijke vragen. Bijna drie weken geleden heb ik iets per internet gekocht en met Paypal betaald. Best veel geld: 350 euro. Het artikel ontving ik drie dagen later. Tot mijn verbazing is het bedrag nog steeds niet van mijn bankrekening afgeschreven. Is de verkoper nu wel betaald? Komt de afschrijving nog? Duurt dat altijd zo lang? Mijn bankpas is tevens een Visakaart. Komt het misschien daardoor? Maar als ik er gewoon iets mee in een winkel betaal, wordt dat bedrag meteen afgeschreven. Wie weet wat er aan de hand is?

2409 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik betaal zelf regelmatig met PayPal via ING en bij mij gaat het nooit fout.
Als je via internet besteld en je wilt betalen via PayPal wordt je automatisch doorgestuurd naar de site van je bank.
Ik hoef dan alleen een TAN code in te vullen die ik per sms op mijn telefoon ontvang en het is afgeschreven.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is je bankrekening gekoppeld aan Paypal? Als je met een visakaart betaald hebt kan het ongeveer 4 weken duren voordat het bedrag wordt afgeschreven. De verkoper heeft het geld al ontvangen want hij heeft het artikel naar u opgestuurd.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

pschaecker schreef op dinsdag 26 apr 2011, 11:23: Is je bankrekening gekoppeld aan Paypal? Als je met een visakaart betaald hebt kan het ongeveer 4 weken duren voordat het bedrag wordt afgeschreven. De verkoper heeft het geld al ontvangen want hij heeft het artikel naar u opgestuurd.

Zo te zien, betaalt je via de Ideal, niet de Paypal!

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry Pschaecker, de antwoord bedoelt voor Cococat!

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

willems123 schreef op dinsdag 26 apr 2011, 11:39: sorry Pschaecker, de antwoord bedoelt voor Cococat!

Klopt, foutje.
Ik betaal inderdaad via Ideal.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank, alle meedenkers, ik ben een beetje dom geweest, waarvoor mijn excuses. Mijn bank zet de aankopen via de Visakaart apart en verrekent die dan inderdaad eens per maand met mijn lopende rekening. Tot die tijd staan deze aankopen apart onder Kaarttransacties. Ik had dit moeten weten, maar omdat ik de kaart vrijwel nooit gebruik, was ik het helemaal vergeten. Dom, dom en sorry!

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

auzonnet schreef op dinsdag 26 apr 2011, 13:45: Dank, alle meedenkers, ik ben een beetje dom geweest, waarvoor mijn excuses. Mijn bank zet de aankopen via de Visakaart apart en verrekent die dan inderdaad eens per maand met mijn lopende rekening. Tot die tijd staan deze aankopen apart onder Kaarttransacties. Ik had dit moeten weten, maar omdat ik de kaart vrijwel nooit gebruik, was ik het helemaal vergeten. Dom, dom en sorry!

Fijne week verder, en bedankt voor de terug melding.
Kan altijd nog eens van pas komen als iemand het ook vergeten is hoe het werkt.

Vr.gr. poltol