samsara
door samsara Nov 23, 2007 om 11:41
Geldzaken & recht

Hoeveel BTW op boeken

Wij hebben hier een discussie!
Hoeveel BTW betaal je nu op boeken?
Volgens mij is dit onlangs naar 19% gegaan.

vriendelijke groet
Ans

1558 4 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Nov 23, 2007 om 11:59
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Nog steeds 6%

Onderzoek in opdracht van de uitgevers heeft uitgewezwn dat een verhoging naar 19% zal leiden tot verkoop daling van tenminte 25% vandaar dat het tarief voorlopig 6% blijft.

google op btw op boeken

hutch
door hutch - Nov 23, 2007 om 12:18
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Ans,

als u op de volgende link klikt, ziet u welke goederen met 6% BTW belast zijn:

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob09/ob09-02.html#P25_2269

Dan ziet u (via de volgende link) dat boeken ook hieronder vallen:

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob09/ob09-80.html#P745_107580

Gr. Hutch

brynnar
door brynnar - Nov 23, 2007 om 13:28
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Ans,

Boeken en tijdschriften vallen nog immer onder 6%, want is cultuur. Koop je een Candy of Seventeen, dan is dat cultuur. Koop je daarentegen een prachtige CD met muziek van Prokoviev of Dvo?ák, dan betaal je 19%, want valt niet onder media, cultuur en/of vermaak.

Tja, de regelgeving is nog altijd een beetje krom.....

Mvgr - B

samsara
door samsara - Nov 23, 2007 om 13:31
3 Antwoorden / 5 Vragen

Dank jullie wel voor alle informatie

Met name genoemd het Kassa panel; heb ik gelijk gekregen en krijg het te veel betaalde aan btw terug!