da
door damiianfr Aug 23, 2017 om 18:31
Geldzaken & recht

Hoge telefoonrekening videobellen

Ik heb laatst een toren hoge telefoon rekening gehad omdat ik bij elkaar 19 uur heb video gebelt met mijn vriendin, dit omdat ik internationaal vrachtwagenchauffeur ben. Maar ik was me er helemaal niet van bewust dat dit geld kostte, tegenwoordig is alles inclusief en uitgebreid maar videobellen dus niet, nu vind ik dat ik hier niet voldoende van op de hoogte gebracht ben als je bijna over je internetbundel heen gaat krijg je daar netjes een waarschuwing van maar van videobellen niet? Ik vind het schandalig! Je kunt dus heel makkelijk voor duizenden euros video bellen zonder dat je het weet, nu weet ik wel dat het stom is dat ik dit niet van te voren heb gecheckt maar mijn provider houd voet bij stuk dat ik gewoon moet betalen, maar als ik het wist had ik het ook nooit gedaan.. moet je dan echt zo zwaar gestraft worden voor je stommiteit, ik vind het zwaar onterecht maar ze hebben mij al verteld dat het indienen van een klacht of wat dan ook niet zal helpen omdat ik de dienst al gebruikt heb.. nu is mijn vraag valt hier nog wat aan te doen?

7048 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 23, 2017 om 18:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, gewoon betalen.

diumenge
door diumenge - Aug 23, 2017 om 18:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Videobellen? Neem aan via Skype, Whatsapp, Facetime o.i.d.? Dat gaat gewoon via internet en zal je dus gewoon moeten betalen als je buiten je bundel bent gegaan daardoor.

tenormin
door tenormin - Aug 23, 2017 om 19:08
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Dan zou ik maar via Messenger bellen (ja, en elkaar niet zien, dat is de keerzijde).
@diumenge, Skype is toch gratis?

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2017 om 19:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar gaat wel via internet.

tenormin
door tenormin Aug 23, 2017 om 19:12
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1. Ja, maar via wifi. Las trouwens ergens dat videobellen naar een 06 nummer hartstikke duur was, dus denk dat de TS zich niet goed heeft ingelezen.

diumenge
door diumenge Aug 23, 2017 om 19:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin, in z'n vrachwagen zal hij geen wifi hebben, dus via het 3G of 4G netwerk en dat is niet gratis.

tenormin
door tenormin Aug 23, 2017 om 19:22
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is waar @diumenge, maar dan is ie verrekt dom bezig geweest, want las ergens, uiteraard op Google, dat je dan wel een stapel geld moet betalen. Zeker als ik lees 19 uur video bellen. Nou ja, ik hoef het gelukkig niet te betalen. ;-)

Cookies
door Cookies Aug 23, 2017 om 19:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wifi in een vrachtwagen?

tenormin
door tenormin Aug 23, 2017 om 19:31
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ja hoor, kan al in de nieuwste auto's. (Als ik de reclame mag geloven). Ze zetten toch ook koffie in een vrachtwagen, bellen dat het een lust is tijdens het rijden. ☻ Ga er vanuit de de TS stil stond met videobellen. ;-))

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2017 om 19:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koffie gaat op stroom, dus op de accu. In een auto kan je natuurlijk wel wifi hebben, maar dan moet er op een ander plekje in die auto wel een simmetje zitten.

En als hij stilstond moet hij om gratis te kunnen videobellen ook wifi hebben, en heeft hij dat niet, gebruikt hij Mb's, en wel giga veel.

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2017 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Als u er meer over wilt lezen. Klik hier.

http://wifivoorauto.nl/hoe-werkt-wifi-in-de-auto/

Cookies
door Cookies Aug 23, 2017 om 19:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor wifi in een auto heb je altijd een databundel nodig.

ji
door jiocharana Aug 25, 2017 om 22:10
11 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan tegenwoordig ook kiezen voor onbeperkt data. Alleen na verbruik van een aantal mb's wordt het trager, maar dat zou wel een optie zijn. Wi-Fi in de auto gaat trouwens ook ten koste van je data bundel. Je hebt dus verplicht een data bundel nodig om gebruik te kunnen maken van Wi-Fi in je auto. Raar maar waar.. Ik kan het dus echt geen Wi-Fi noemen, want als ik thuis ben kan ik gewoon mijn data bundel uitzetten om via wifi verder te gaan..

tijger1
door tijger1 Aug 25, 2017 om 22:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jiocharana. "Raar maar waar" Uiteraard gaat wifi ten koste van je bundel.
Lees eens hier.
https://www.routercenter.nl/advies/wifi-in-de-auto.html

Thuis hebt u wifi via het modem van de provider. B.v Ziggo of zo.

@H
door @HENK@ Aug 28, 2017 om 13:22
159 Antwoorden / 1 Vragen

ennehhhhh..........via messenger gaat ook via internet.

Messenger kan dan wel gratis zijn maar internet dus niet :-p

tenormin
door tenormin Aug 28, 2017 om 13:38
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@henk@, weet niet hoe je aan die wijsheid komt maar inderdaad via internet, WiFi, gratis op Facebook bel ik iedere dag naar Amerika, of Amerika naar mij. Niet op de smartphone maar op tablet. Al jaren en het kost niets, als u dit wilt suggereren met een :-p.
Wat dat ook mag betekenen.

ik
door ikzelf1942 Aug 28, 2017 om 14:11
81 Antwoorden / 15 Vragen

Tenormin, dus u hebt GRATIS internet???

tenormin
door tenormin Aug 28, 2017 om 14:38
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@ikzelf1942, natuurlijk heb ik geen gratis internet. Dat gaat gewoon via Ziggo en modum. Maar de TS heeft het over mobiel video bellen en mijn eerste post was dat skype dan voordeliger zou zijn. Laat ik het zo stellen; ik gebruik geen smartphone, heb hem wel maar alleen voor "als ik weg ben". Ik bel voor een tientje per maand vanaf mijn vaste telefoon. Omdat ik nogal veel thuis ben.

@H
door @HENK@ Aug 30, 2017 om 01:55
159 Antwoorden / 1 Vragen

@ TENORMIN, als je zo "slim" bent dan is skype, facetime, messenger, whatsapp en misschien nog wel veel meer communicatie middelen, incl video bellen allemaal "gratis"

jij springt opeens van mobiel bellen naar wifi, niet ik !

en trouwens, waarom je de nadruk op "via tablet en niet via smartphone" legt is ook niet echt duidelijk, een smartphone op wifi is eigenlijk gewoon een tablet hoor en is dan even "gratis"

Cookies
door Cookies - Aug 23, 2017 om 19:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan hooguit vragen om coulance. Meer kun je niet doen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 23, 2017 om 19:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Onwetendheid is geen excuus.

r.kemperman
door r.kemperman - Aug 24, 2017 om 09:52
423 Antwoorden / 4 Vragen

Ik snap het niet.
U gebruikte internet om te videobellen of iets anders?
Wat voor programma gebruikte u en was u in de EU?

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 24, 2017 om 11:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoe kun je zonder internet videobellen dan?

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2017 om 10:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar ik was me er helemaal niet van bewust dat dit geld kostte,
Ik vind het schandalig!
Dat je de voorwaarden niet bekeken hebt?
moet je dan echt zo zwaar gestraft worden voor je stommiteit,
Moet de provider dan maar opdraaien voor die stommiteit (je eigen woorden).?

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 24, 2017 om 11:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoe groot is uw normale databundel eigenlijk?
Volgens mij heeft u tussen de 6 en 7 GB gebruikt met die 19 uur bellen.
Als uw eigen bundel al 5 GB is valt de schade toch wel mee?

ha
door harryromijn - Aug 25, 2017 om 13:57
272 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een studenten-OV kaart en dacht, dat je nu over de hele wereld gratis kon reizen... Krijg ik ineens een rekening over kris-kras reizen van Singapore over Vladivostok naar Istanbul... Snapt u dat nou...
Nee, ik heb natuurlijk niet de voorwaarden gelezen...

audb
door audb Aug 26, 2017 om 10:43
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Nee als student moet je ook niet te veel denken dat kan de bloed in je alcohol niet aan :)

Maar als je de voorwaarden van sommige en vooral T-mobile leest staat er toch echt dat je een data bundel hebt was het niet dat ze wel fair use policy handhaven en daar zijn ze ook voor op hun vingers getimmerd

tdmduc
door tdmduc Aug 26, 2017 om 11:16
703 Antwoorden / 2 Vragen

Ehhh we weten nog steeds niet of vraagsteller wel bij T-mobile is......assumptions are the mother of all fuckups....

audb
door audb - Aug 26, 2017 om 10:55
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Is het T-Mobile? dan kan je misschien naar de kanton rechter stappen :

https://tweakers.net/nieuws/122699/nederlander-gaat-in-hoger-beroep-tegen-t-mobile-om-unlimited-abonnement.html

Ik denk dat hij echt gaat winnen omdat onbeperkt niet beperkt mag worden door later voorwaarden te gaan stellen.

Onbeperkt in NL&EU is te misleidend bij een aankoop naar mijn mening hier had gewoon moeten staan Onbeperkt in Nederland en 10GB in de EU.

Als je ook bij dikke van Dalle kijkt staat er ook te lezen : on·be·perkt onbegrensd ofwel onbeperkt.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 26, 2017 om 11:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als je bij Tele2 onbeperkt gaat krijg je max 5GB per dag en kun je middels een sms 1 GB extra krijgen. Dag erna gaat  de volgende 5 GB weer lopen. Toch adverteren ze met onbeperkt.

costnix
door costnix Aug 28, 2017 om 14:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt leugens, grove leugens en reclame.

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2017 om 11:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar staat dat de Ts onbeperkt internet heeft?

gi
door girlbad - Aug 27, 2017 om 12:35
13 Antwoorden / 1 Vragen

voor AUDB

onbeperkt = onbegrensd. En er zijn nog veel meer synoniemen voor onbeperkt. Maar nergens zie je dat het woord "gratis"  een synoniem van onbeperkt is.

Ik ben het volkomen eens met Edrick3.

ma
door manwijf Aug 28, 2017 om 13:08
574 Antwoorden / 1 Vragen

Wordt toch ook niet beweerd, dat 'onbeperkt' gelijk is aan 'gratis'.

gi
door girlbad Sep 19, 2017 om 11:40
13 Antwoorden / 1 Vragen

in het verhaal van damiianfr staat, dat hij niet wist, dat er kosten gerekend werden, waarvan hij dacht dat het inclusief was. M.a.w. gratis.

Audb stelt, dat TS gaat winnen "omdat onbeperkt niet beperkt mag worden door later voorwaarden te gaan stellen."
hij heeft in van Dale opgezocht wat onbeperkt betekent.
En daarop heb ik gereageerd, dat onbeperkt niet gratis betekent.

aurora1
door aurora1 - Aug 27, 2017 om 17:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer een betalingsregeling te treffen. Ik hoop niet dat u in één van de slingerende vrachtwagens zat die ik onderweg met zweetangst passeren moest en dan zie dat de chauffeur met zijn mobieltje bezig is.
Verder kunt u vermoedelijk ook een data app installeren waarop u een plafond kunt instellen.
Daarnaast wat al meermaals gezegd is: vooraf voorwaarden e.d. lezen. Anderen hoeven u niet van e.e.a. op de hoogte te stellen, u moet uzelf op de hoogte stellen.