door 9665 Mar 27, 2018 om 13:37
Geldzaken & recht

Huur

Wij wonen in een senioren woning in een blokje van 3, wij zitten in de middelste woning. Nou wordt de woning naast ons opnieuw verhuurd en nu blijkt dat de nieuwe huur voor deze woning €37,00 lager ligt dan onze woning, wat moet ik doen om ook een huurs verlaging te krijgen. Bij de verhuursvereniging vang ik bot, wie helpt mij ????

1472 8 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 27, 2018 om 13:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Had je ook hulp gevraagd als de huur van de andere woning hoger was? De verhuurder bepaalt de huurprijs, je hebt geen enkel recht op huurverlaging .

door 9665 Mar 27, 2018 om 18:45
35 Antwoorden / 32 Vragen

Ik vraag alleen om hulp om ook een lagere huur te mogen betalen en niet wat ik zou doen indien de huur verhoogd zou worden. En niet de verhuurder bepaalt de huur maar dat doet onze regering.

jo
door jorisw Mar 27, 2018 om 19:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waar heb je het idee vandaan dat onze regering de huur bepaalt?

tenormin
door tenormin - Mar 27, 2018 om 13:50
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Niemand hier kan u helpen. De nieuwe buren zijn spekhuurders. ;-)

marita5
door marita5 - Mar 27, 2018 om 13:52
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo 9665 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.woonconcept.nl/ik-huur/huurprijs-en-betalen/verschil-in-huurprijs/

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2018 om 13:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En zou u met die huurverlaging dan in aanmerking komen voor huurtoeslag? Dan wil een schriftelijk verzoek met inkomensbewijzen weleens helpen.

Gr
door Grunn1 - Mar 27, 2018 om 13:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb hetzelfde, de woning naast mij staat nu leeg maar de nieuwe huur is 100 euro per maand minder dan wat ik betaal. Zelfde woning, zelfde oppervlakte enz. De huur is volgens een punten systeem vastgesteld en helaas heb ik een paar jaar de maximale inkomensafhankelijke huurverhoging gehad. Helaas pindakaas zo werkt dat hier in Nederland.

ne
door neodutchio - Mar 27, 2018 om 14:02
5173 Antwoorden / 12 Vragen

De verhuurder bepaald de huurprijs, niet u. Als u een verlagen wilt hebben moet u verhuizen naar het huis naast u. U bent voor dit huis een overeenkomst aan gegaan en u betaald wat er in deze overeenkomst staat.
Andersom is ook al genoemd, zou u ook zoveel moeite gedaan hebben als de prijs omhoog gegaan was?

door 9665 Mar 27, 2018 om 18:51
35 Antwoorden / 32 Vragen

Ik vraag alleen om hulp om een huursverlaging te krijgen en niet voor de rest bla bla bla

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 27, 2018 om 18:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dit is geen blablabla dit is de realiteit. U zou nooit meer willen betalen als één van de buren een huurverhoging krijgt.
U bent egoiegoïst!

ne
door neodutchio Mar 27, 2018 om 19:34
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Bij de verhuurder vangt u bot, bij de huurdersvereniging ook. Waarom zou iemand hier dan wel een gaatje zien om een huurverlaging te krijgen. Die mogelijkheid is er simpelweg niet.

Cookies
door Cookies Mar 27, 2018 om 19:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maar goed dat TS niet in een woontoren woont. Hij zou er een dagtaak aan hebben om alle schommelingen in huurprijzen bij te houden.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 27, 2018 om 21:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola Klopt, des te hoger je etage des te hoger de huur.
En laten er maar geen vluchtelingen in wonen die betalen nog minder huur. Dat laatste is niet racistisch bedoeld maar is wel.een feit.

ro
door ron503 - Mar 27, 2018 om 17:30
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Van huurwoningen die voor verhuur tot beschikking komen wordt de huur opnieuw geharmoniseerd aan de nu geldende huurprijzen. Stel dat de buitenmuur niet van isolatie is voorzien en dat is bij huurwoningen wel vaker zo dan wordt daardoor de huurprijs naar beneden bijgesteld want de woning is niet energiezuinig dus dan is de kans groot dat de energiekosten hoger uitvallen dan voor uw woning het geval is. Ik mag voor hopen dat de woning snel verhuurd wordt want u woont het gunstigst omdat de buren uw binnenmuren mee verwarmen en dat scheelt aanzienlijk in de stookkosten. Als u er een principekwestie van wil maken kunt u een verzoek bij de WBV indienen om de huurprijs van die hoekwoning met 37 euro omhoog aan te passen want dan hoeft u zich niet groen en geel te ergeren.

door 9665 Mar 27, 2018 om 18:56
35 Antwoorden / 32 Vragen

Ik vraag alleen om hulp om een huursverlaging te krijgen, het zijn 3 inditieke woningen, en waarom zou de huur omhoog moeten van de hoekwoning

jo
door jorisw Mar 27, 2018 om 19:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

In een blokje van 3 woningen kan je nooit 3 identieke woningen hebben...

ro
door ron503 Mar 27, 2018 om 19:44
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Dat mijn reactie u niet bevalt is aan u want ik heb enkel geprobeerd uit te leggen wat de reden zou kunnen zijn dat de huurprijs lager zou kunnen zijn. De principekwestie die ik aanhaalde is meer gevoelsmatig geweest want als de huur van die hoekwoning significant hoger was geweest was u spekkoper geweest.

panter22
door panter22 - Mar 27, 2018 om 18:43
6599 Antwoorden / Vragen
door 9665 Mar 27, 2018 om 19:09
35 Antwoorden / 32 Vragen

PANTER22 bedankt voor je antwoord, hier kan ik wat mee.

ne
door neodutchio Mar 27, 2018 om 19:36
5173 Antwoorden / 12 Vragen

En wat gaat u er mee doen? Het vragen betekend niet dat u het ook gaat krijgen. En met welke reden denkt u dat u wel een kans maakt?