wh
door whodan Nov 30, 2015 om 22:16
Geldzaken & recht

Huurachterstand

Hallo

Morgen moeten wij 690 euro hebben overgemaakt aan de huurbaas.
Door een domme fout hebben wij deze maand geen loon gekregen en kunnen we dus de huur niet betalen.
Wr hebben een nette mail gestuurd naar de huisbaas met het verzoek om uitstel tot het einde van aanstaande maand.

We krijgen nu net mail terug dat hij hier niet mee akkoord gaat en dat hij uiterlijk het geld woensdag wil.
Wij hebben voorgaande maanden altijd ruim optijd betaald en nooit geen problemen gehad.

Wat kunnen we nu doen? En in hoeverre kan de huisbaas maatregelen nemen?

3501 29 Rapporteer

jo
door jorisw - Nov 30, 2015 om 23:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=whodan schreef op maandag 30 nov 2015, 22:16]
Wij hebben voorgaande maanden altijd ruim optijd betaald en nooit geen problemen gehad.

Dat is vervelend voor je.

mahadma
door mahadma - Nov 30, 2015 om 23:37
11555 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER, voor de link van Hänschen Klein

hansje klein
door hansje klein - Nov 30, 2015 om 23:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 30 nov 2015, 23:37]Klik HIER, voor de link van Hänschen Klein

Ik heb van @zoekster ooit een gebruiksaanwijzing gekregen om dit linken te vereenvoudigen, en zie, ik had hem zelfs teruggevonden, maar de liggende acht waaraan zij refereenrt en waarop ik zou moeten klikken is al naar bed. Ik zie geen icoon.

Deze topic leek mij echter erg urgent, maar ik probeer het de volgende keer nog eens. TS kan het nu allebeide gebruiken. Bedankt voor het omzetten!

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2015 om 23:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De liggende acht ie het meest rechtse teken boven het reageervak.

hansje klein
door hansje klein - Dec 1, 2015 om 00:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 30 nov 2015, 23:51]De liggende acht ie het meest rechtse teken boven het reageervak.

Ik heb boven het reageervak staan:

Reageren
Laat hieronder uw mening horen.

......en rechts hiervan staat niets! geen vakje, geen teken........null! Het is er zo grijs als mijn haren. Maar ik zie nu, dat de cursor reageert met ballonvelden zoals:
bold, italic en link. Die link moet het dus zijn......morgen weer verder oefenen.

Goede nacht!

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2015 om 00:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die huisbaas kan helemaal geen verdere maatregelen nemen.

Met die betalingsherinnering hebt u in ieder geval 14 dagen de tijd alsnog te betalen, zonder verdere kosten. Hij kan u na 14 dagen pas kosten in rekening brengen, als hij die kosten nu heeft vermeld.

Maar ik mag toch aannemen dat die domme fout - van uw werkgever? - per omgaande wordt hersteld?

Zodra dan het geld binnen is, kunt u het overmaken.

hansje klein
door hansje klein - Dec 1, 2015 om 00:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik wil niet zeggen, dat u na het lezen van de link béter zult slapen, maar zo eenvoudig is het voor uw huisbaas nu ook weer niet:

https://www.juridischloket.nl/wonen/huurwoning/huurachterstand

aurora1
door aurora1 - Dec 1, 2015 om 00:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Naast de gegeven tips kunt u misschien alvast een bedrag overmaken wat u kunt missen en dan de rest overmaken zodra u uw loon ontvangen heeft.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 1, 2015 om 01:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ga maar rustig slapen er zal eerst een uitspraak via de rechter moeten komen voor die die tijd heeft waarschijnlijk het salaris al binnen en kan u betalen. Laat u niet bang maken.

wh
door whodan - Dec 1, 2015 om 09:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties en de link.
Zosnel mijn loon binnen os zal ik uiteraard gelijk de huur betalen.
Iets wat ik mijn huisbaas ook heb duidelijk gemaakt. Maar helaas wil hij niet tegemoet komen.

Ik ben in ieder geval gerustgesteld.

hansje klein
door hansje klein - Dec 1, 2015 om 11:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@whodan

Goed geslapen?

Wanneer uw werkgever het verzuimde uw loon over te maken is het in uw geval 'overmacht' en kunt u er even niets aan veranderen. Dat uw huisbaas grofweg gaat dreigen maakt natuurlijk nerveus en die dreiging zal wel blijven aanhouden zolang hij/zij niet snapt, dat het overmacht is.

Gelukkig hebben huurders in Nederland heel veel rechten.......

bennieol
door bennieol - Dec 2, 2015 om 12:34
64 Antwoorden / 3 Vragen

heel verstandig is het om wat te gaan sparen voor tegenvallers is niet altijd makkelijk maar wel verstandig bouw een kapitaaltje op om zulke problemen te voorkomen.

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 2, 2015 om 13:40
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Wil of kan Uw werkgever niet op tijd betalen, wat is zijn reden?

Eventueel kunt U bij de gemeente een voorschot krijgen mits je geen spaargeld hebt.

snel0026
door snel0026 - Dec 2, 2015 om 13:42
61 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=whodan schreef op maandag 30 nov 2015, 22:16]Hallo

Door een domme fout hebben wij deze maand geen loon gekregen en kunnen we dus de huur niet betalen.

Ik vraag me wel af wat de rol van uw werkgever in deze is.
Als hij een fout maakt, moet hij toch in staat zijn uw huur voor te schieten?

IK begrijp het niet helemaal, hoe dit zit.

di
door digioma - Dec 2, 2015 om 15:41
646 Antwoorden / 29 Vragen

Vervelend voor TS, maar ik kan nergens uit opmaken dat de bedoelde domme fout inderdaad bij de werkgever ligt. Mogelijk heeft vraagsteller zelf iets teveel uitgegeven en is zijn saldo ontoereikend. In elk geval hoop ik dat je salaris snel wordt overgemaakt of dat je een beroep op je werkgever kunt doen; desnoods een voorschot.

na
door namliam - Dec 2, 2015 om 15:48
99 Antwoorden / 7 Vragen

Daarom heb je dus o.a. wat spaargeld, hoop toch dat je nog wat extra geld ergens achter de hand hebt?

tijger1
door tijger1 - Dec 2, 2015 om 15:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@digioma

De Ts schrijft: door een domme fout hebben we deze maand geen loon gekregen.......

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat hij deze maand niet gewerkt heeft.:-))

audb
door audb - Dec 2, 2015 om 17:51
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt dus geen loonbetaling gekregen van je baas?
Leuk die baas gaat dus binnenkort even op vakantie.... dat zou ik eerder een angstig idee vinden.
maar je mag maximaal 3 maanden achterstand hebben voor hij naar de kanton rechter kan stappen om je uit huis te laten zetten maar dat gaat wel via een gerecht deurwaarder.
Wel kan hij dan alle kosten op jou verhalen en helaas jij niet op je baas maar als die drie maanden geen loon betaald.... baas is even op vakantie naar de Kaaiman eilanden.....

wh
door whodan - Dec 2, 2015 om 17:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Voordat mensen allemaal conclusies gaan trekken. Het gaat om een administratieve fout bij het hoofdkantoor nadat ik mijn rekeningnummer heb gewijzigd. Zij hebben het niet goed doorgevoerd en nu zwerft mijn geld ergens. Ze proberen dit zsm recht te zetten maar zosnel lukt dat blijkbaar niet.

En al men geld uitgeven voordat ik mijn rekeningen betaal is helemaal niet aan de orde. Zou dan natuurlijk ook te gek voor woorden zijn om dan hier te vragen om advies.

tijger1
door tijger1 - Dec 2, 2015 om 18:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het dus echt hun fout is, dat moeten ze het per omgaande opnieuw overmaken. U hoeft niet te wachten tot ze het ergens teruggevonden hebben.

haarp
door haarp - Dec 2, 2015 om 18:16
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=whodan schreef op maandag 30 nov 2015, 22:16]Hallo

Morgen moeten wij 690 euro hebben overgemaakt aan de huurbaas.
Door een domme fout hebben wij deze maand geen loon gekregen en kunnen we dus de huur niet betalen.
Wr hebben een nette mail gestuurd naar de huisbaas met het verzoek om uitstel tot het einde van aanstaande maand.

We krijgen nu net mail terug dat hij hier niet mee akkoord gaat en dat hij uiterlijk het geld woensdag wil.
Wij hebben voorgaande maanden altijd ruim optijd betaald en nooit geen problemen gehad.

Wat kunnen we nu doen? En in hoeverre kan de huisbaas maatregelen nemen?

Kun je die 690 Euro niet rood staan op de bank. Ik kan 2200 Euro rood staan.Daar je werk hebt denk ik dat je een flexibele rekening hebt en rood kunt staan. Andere opties je creditcard of je doorlopend krediet als je deze hebt.

Cookies
door Cookies - Dec 2, 2015 om 18:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=audb schreef op woensdag 2 dec 2015, 17:51]Je hebt dus geen loonbetaling gekregen van je baas?
Leuk die baas gaat dus binnenkort even op vakantie.... dat zou ik eerder een angstig idee vinden.
maar je mag maximaal 3 maanden achterstand hebben voor hij naar de kanton rechter kan stappen om je uit huis te laten zetten maar dat gaat wel via een gerecht deurwaarder.
Wel kan hij dan alle kosten op jou verhalen en helaas jij niet op je baas maar als die drie maanden geen loon betaald.... baas is even op vakantie naar de Kaaiman eilanden.....

Wat een aannames allemaal!

hansje klein
door hansje klein - Dec 2, 2015 om 18:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Mijn SNS Bank heeft zeggen en schrijven zeven weken nodig gehad om hùn administratieve fout in orde te krijgen. Klaarblijkelijk is dat daat 'normaal'!
Daarom hoop ik, dat het bij u alleen bij de huisbaas blijft en niet alle lopende opdrachten verloren zijn gegaan.

Ook wanneer u in de positie van overmacht gebracht bent, achteraf krijg je voor al het gedoe slechts een sorry en een cadeaubon......

Keep-cool, maar ze brengen je intussen wèl tot over het kookpunt!

tijger1
door tijger1 - Dec 2, 2015 om 18:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hanschen

Lees nou even. De werkgever heeft het nummer fout behandeld, niet de bank.

Die werkgever moet het gewoon per omgaande opnieuw overmaken.

hansje klein
door hansje klein - Dec 2, 2015 om 19:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 2 dec 2015, 18:52]@hanschen

Lees nou even. De werkgever heeft het nummer fout behandeld, niet de bank.

Die werkgever moet het gewoon per omgaande opnieuw overmaken.

Ik zie alleen (zonder bril) hoofdkantoor. Nergens het hoofdkantoor van de werkgever, maar óók niet het hoofdkantoor van een Bank.

tijger1
door tijger1 - Dec 2, 2015 om 19:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hanschen

=whodan schreef op woensdag 2 dec 2015, 17:56: Voordat mensen allemaal conclusies gaan trekken. Het gaat om een administratieve fout bij het hoofdkantoor nadat ik mijn rekeningnummer heb gewijzigd. Zij hebben het niet goed doorgevoerd en nu zwerft mijn geld ergens. .

Men kan zelf bij zijn bank het nummer niet wijzigen. Men kan natuurlijk wel een gewijzigd nummer doorgeven aan zijn werkgever, waar het hoofdkantoor dat niet goed doorvoert.

pi
door pieterwolters - Dec 2, 2015 om 19:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien als tip aan de werkgever doorgeven dat werknemers dit gewoon via intranet moeten wijzigen in de toekomst. Dan gaat het niet meer fout.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Dec 2, 2015 om 20:09
174 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=haarp schreef op woensdag 2 dec 2015, 18:16]

Kun je die 690 Euro niet rood staan op de bank. Ik kan 2200 Euro rood staan.Daar je werk hebt denk ik dat je een flexibele rekening hebt en rood kunt staan. Andere opties je creditcard of je doorlopend krediet als je deze hebt.

Dat jij €2200 rood kunt staan, komt waarschijnlijk door je inkomsten. Wij weten niet wat TS verdient en of hij dit bedrag rood kan staan. Daarnaast is de optie creditcard of doorlopen krediet een erg dure optie. Je in de schulden steken door een fout van de werkgever is het stomste wat je kunt doen. De werkgever heeft door eigen schuld het bedrag naar een ander rekeningnummer overgemaakt. De werkgever dient terstond het verschuldigde bedrag nogmaals en naar het juiste rekeningnummer over te maken en zelf de actie te ondernemen om het foutief overgeboekte geld terug te krijgen.

ma
door maus2 - Dec 2, 2015 om 21:42
37 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heeft de huisbaas het geld ook hard nodig ??