ro
door roened Oct 16, 2012 om 22:02
Geldzaken & recht

Huurhuis en vloer

Wij hebben ruim twee jaar een huis gehuurd. Hier hebben wij een vloer in laten leggen. In juli hebben wij een brief gestuurd om de huur per 01-09-2012 op te zeggen en het huis te verlaten. In de tussentijd is er 1 bezichtiging geweest. Toen is de vraag gesteld of wij de vloer eruit moeten halen. Medewerker gaf aan dat wij de vloer moesten laten liggen voor eventuele overname. Tijdens onze vakantie zijn er nieuwe mensen ingekomen en de makelaar heeft gezegd dat zij de vloer voor €100 mogen overnemen. Nu is er tot op heden nog niks betaald. Makelaar trekt zijn handen hier van af en meldt mij dat ik een brief moet sturen. Dit heb ik aangetekend gedaan.

Geen reactie.

Wat moet ik doen ??

2555 5 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 16, 2012 om 22:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je verlies nemen, voor die 100 euro kan je een hoop trammelant maken, maar het weghalen van de vloer had je waarschijnlijk meer werk gekost dan die 100 euro waard is.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 16, 2012 om 22:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dit gaat alleen tussen u en de nieuwe huurder, u had het geld moeten vragen voordat u de woning nog in huur had, dan had u zelf kunnen beslissen wat doet als er niet betaald was.

ro
door roened - Oct 16, 2012 om 22:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 16 okt 2012, 22:32]Ja dit gaat alleen tussen u en de nieuwe huurder, u had het geld moeten vragen voordat u de woning nog in huur had, dan had u zelf kunnen beslissen wat doet als er niet betaald was.

Oké en wat als deze persoon niet reageert

valerius-2
door valerius-2 - Oct 16, 2012 om 23:23
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=roened schreef op dinsdag 16 okt 2012, 22:43][quote=valerius-2 schreef op dinsdag 16 okt 2012, 22:32]Ja dit gaat alleen tussen u en de nieuwe huurder, u had het geld moeten vragen voordat u de woning nog in huur had, dan had u zelf kunnen beslissen wat doet als er niet betaald was.

Oké en wat als deze persoon niet reageert
Dan had u toch kunnen beslissen om hem eruit te halen, indien mogelijk of voor een mindere prijs tot overeen stemming kunnen komen.

wi
door witchy1970 - Oct 17, 2012 om 13:30
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=roened schreef op dinsdag 16 okt 2012, 22:02]Wij hebben ruim twee jaar een huis gehuurd. Hier hebben wij een vloer in laten leggen. In juli hebben wij een brief gestuurd om de huur per 01-09-2012 op te zeggen en het huis te verlaten. In de tussentijd is er 1 bezichtiging geweest. Toen is de vraag gesteld of wij de vloer eruit moeten halen. Medewerker gaf aan dat wij de vloer moesten laten liggen voor eventuele overname. Tijdens onze vakantie zijn er nieuwe mensen ingekomen en de makelaar heeft gezegd dat zij de vloer voor €100 mogen overnemen. Nu is er tot op heden nog niks betaald. Makelaar trekt zijn handen hier van af en meldt mij dat ik een brief moet sturen. Dit heb ik aangetekend gedaan.

Geen reactie.

Wat moet ik doen ??

Ik vind het vreemd dat de medewerker van de makelaar bepaald dat de vloer overgenomen moet kunnen worden en dat je die dus moet laten liggen.
Nog vreemder is dat de makelaar bepaald heeft hoeveel de nieuwe bewoners moesten betalen voor de vloer.