jv
door jvv Aug 6, 2015 om 13:55
Geldzaken & recht

Huurtoeslag terugbetalen

Hoi,

Mijn vriendin en ik hebben in 2013 voor 4 maanden (aug-dec) huurtoeslag ontvangen.
Vorig jaar (okt-2014) hebben we bericht gekregen dat de huurtoeslag definitief is toegekend.

Echter, vorige week kregen we bericht van de Belastingdienst dat we de huurtoeslag (600€) terug moeten betalen. De reden is dat er nog iemand in die periode op hetzelfde adres woonde. Na navraag bij de gemeente blijkt het om de vriendin van de vorige bewoner te gaan, die zich te laat heeft uitgeschreven.
De gemeente kan dit niet aanpassen in het GBA, en omdat de Belastingdienst zijn gegevens daarvandaan haalt, kunnen we dus niets.

Wat kunnen we doen?

Alvast bedankt

747 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2015 om 15:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt dus simpelweg bezwaar maken en het verhaal neerschrijven wat de gemeente u verteld heeft.

Als u bezwaar maakt, is dat meteen een verzoek tot uitstel van betaling.

Denk aan de termijn, dus maak per omgaande bezwaar.

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2015 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bezwaar maken kan simpel doir in te loggen op www.toeslagen.nl met uw digid. En dan kiezen: bezwaar maken.

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2015 om 16:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jw,

Hoe maak ik bezwaar tegen een terugvorderingsbeschikking?

Lees hier

Suc6

mo
door monica010 - Sep 19, 2015 om 22:57
71 Antwoorden / 0 Vragen

Artikel 9 tweede lid Wet op de huurtoeslag:[quote]In afwijking van het eerste lid kan een huurtoeslag worden toegekend, als de onjuiste inschrijving in de basisregistratie personen niet aan de huurder kan worden toegerekend.

Als u dit goed kunt beargumenteren maakt u wel een kans in de bezwaarprocedure.