op
door oppie6 Sep 28, 2011 om 20:47
Geldzaken & recht

Id kaart kosten in buitenland

de id kaart kost weer ongeveer €40, maar klopt het dat in de in de ons omringende landen je veel mïnder voor de id kaart hoeft te betalen. zo ja, hoe kan dat? , en mag nederland dan wel zoveel geld vragen voor de Id kaart van "Europa"

494 4 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 28, 2011 om 21:12
16877 Antwoorden / 108 Vragen

oppie6, Nederland mag alles, als het maar geld opbrengt. Ga maar na hoe snel de wet erdoor kwam dat de ID kaart gratis werd en hoe snel dit ook weer ongedaan gemaakt kon worden.

mastag
door mastag - Sep 28, 2011 om 23:01
955 Antwoorden / 19 Vragen

Ja natuurlijk mag dat
Waarom mag Nederland meer rekenen voor Benzine, Drank, Boodschappen, Electra, TV, Internet, Zorg en Ziekenhuizen enz. Daar is toch ook geen Europees beleid voor, waarom zou dat voor een ID kaart wel moeten?

Mastag

blackmadonna
door blackmadonna - Sep 30, 2011 om 08:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb op een website gelezen dat de kosten voor een ID kaart in de Europese landen wel degelijk verschillen...helaas kan ik de website niet meer terugvinden.
In ieder geval kan ik mij herinneren dat Nederland en Zwitserland veel meer moeten betalen dan de overige landen. Tja en hoe dat kan, de landen mogen hun eigen beleid voeren net zoals de gemeentes hier in Nederland. In Amsterdam kreeg ik bijvoorbeeld € 50 meer uitkering dan waar ik nu woon, dat is nogal een verschil. De gemeentes zijn dus allemaal verschillende staatjes in hetzelfde land. Dat betekent dat wij als Nederlandse burgers niet allemaal hetzelfde worden behandeld net zoals we dat ook zijn als Europese burgers. Het punt is dat we eigenlijk Europese burgers zijn en eigenlijk allemaal een zelfde soort ID zouden moeten hebben voor dezelfde prijs, dat zou wel zo eerlijk zijn. De kosten voor een ID kaart vind ik persoonlijk veel te hoog gezien het beetje papier, het plastic, de chip,het invullen en het uitprinten..gewoon belachelijk.
Je eigen verplichte ID kaart moeten financieren is pure chantage!
Maar uiteindelijk maakt het geen moer uit of het Rijk of wij dat moeten betalen want wij zijn degenen die de belasting betalen dus het komt toch allemaal uit onze zak.
Er wordt gewoon een nieuwe wet bedacht zodat machthebbers weer hun zinnetje krijgen, net zoals met de ID kaart...dit ruikt naar corruptie, we worden gewoon gechanteerd en gaat regering tegen hun eigen wetten in die gemaakt behoren te worden in het belang van ons burgers.
Van volksvertegenwoordiging is geen sprake meer maar gaat het hier om hun eigen belang want dit is bedrijfsvertegenwoordiging.

Het Europese Hof heeft overigens zelf al uitgesproken dat de ID kaart gratis moet zijn dus ook daar luisteren de Europese landen niet naar!

lottesanne
door lottesanne - Sep 30, 2011 om 22:14
439 Antwoorden / 47 Vragen

Je weet toch wel dat zo'n beetjes alles in het buitenland goedkoper is dan in dit land. De overheidsinstanties zijn wat dat betreft wel de grootste graaiers. Doen ze het niet via de leges, dan wel via de accijnzen, BTW en BPM, invoerrechten, etc.