la
door labra Feb 28, 2022 om 16:55
Geldzaken & recht

Identificatie ICS visa card

Wij hebben een brief ontvangen van ICS Visa card dat ik mij moet identificeren via Smartphone of Tablet. Heb ik deze niet dan word geadviseerd om er een te lenen bij vrienden familie of bekenden. Verder staat er dat als ik die mogelijkheid niet heb om dan te bellen en dit te bespreken om zo een andere mogelijkheid tot identificatie te kunnen gebruiken. Ik zie geen mogelijkheid om een smartphone of Tablet van iemand anders te mogen gebruiken. Ik heb gebeld en kreeg als reactie. Ja maar het kan ook via de website op uw computer (ondanks dat er in de brief staat dat dit niet op de PC of een laptop mogelijk is) Men bleef echter volhouden kan ook via uw computer. Dit blijkt niet te kunnen.

Wederom met ICS gebeld en gevraagd hoe dan identificatie mogelijk is. Kreeg als reactie” dan moet u naar een notaris en de kosten moet u zelf betalen” Dit is natuurlijk geen optie. Kan ICS dit aangeven als enigste identificatie mogelijkheid? Velen hebben geen smarthphone of tablet er moet toch een andere mogelijkheid gegeven worden ter indentificatie. (via de post?)

7966 14 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 28, 2022 om 17:01
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft dee kaart rechtstreeks van IC of via ANWB of uw bank? Zo ja, doe dan daar navraag. Ik zie inmieels deze info https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/veelgestelde-vragen-over-opnieuw-identificeren-bij-oa-ics en deze https://ics-api.anwb.nl/news/2020/06/klanten-ontvangen-brief-online-identificeren of /en deze https://ics-api.qa.anwb.nl/klantenservice/aanvragen/online-identificeren-zo-regelt-u-het en het lijkt mij dat u toch het beste iemand kunt zoeken die dat voor u kan. Het is, zoals ik zie niet iets nieuws. (Hoewel m.i. dit ook middels een per aangetend te verzende brief zou moeten kunnen).

En als al gezegd, is het een ANWB Visa Kaart of via een bank, benader die dan.

Topantwoord

sira
door sira - Feb 28, 2022 om 17:15
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Ik weet niet waar u het vandaan heeft dat er uitsluitend middels een smartphone of tablet geïdentificeerd kan worden, want dat is nonsens.
U kunt dit gewoon via de pc doen, zie hier: https://www.icscards.nl/info/online-identificeren-voor-bestaande-klanten
Of heeft u "zoals velen" ook geen pc?

marita5
door marita5 Feb 28, 2022 om 18:46
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Sira , In uw link staat duidelijk dat dit niet gaat via pc .

la
door labra Feb 28, 2022 om 18:59
0 Antwoorden / 1 Vragen

IK heb zoals zovelen een pc maar deze is niet voor de ICS indentifica<tie te gebruiken. En in de brief staat duidelijk alleen te identificeren via Tablet of Smarthphone.

sira
door sira Feb 28, 2022 om 19:19
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Oeps.
Eigenlijk raar. Online betekent "op, met of via internet".

Ik heb nog een Huawei liggen, geen enkele beschadiging, ziet er nieuw uit en hij werkt ook goed. Als de TS wil, mag hij hem hebben van mij. Hij moet er alleen een prepaid kaart indoen.
Bij Bol heb je er ook al eentje voor € 68,-

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 1, 2022 om 11:13
2079 Antwoorden / Vragen

Ik denk niet dat dat het oplost. Er is een groep mensen die om wat voor reden mobiele apparaten eng vinden en ze simpelweg niet willen gebruiken en daar verzinnen ze allerlei redenen voor, ons brein doet wat dat betreft haar werk wel.

sira
door sira Mar 1, 2022 om 11:27
2350 Antwoorden / 24 Vragen

@Henkdezevende
Zou hij ook geen gewone gsm hebben.
Met een smartphone kun je meer, maar ik benut al die mogelijkheden ook niet. Ik bel, sms, app, gebruik de agenda, soms de wekker en zoek af en toe iets op. Mailen en bankieren doe ik thuis op de pc of laptop en social media heb ik niet, daar heb ik geen interesse in.
Bij mij zit er dus niet veel verschil tussen een gewone gsm en een smartphone, alleen dat het scherm alleen groter is ;-))

borg queen
door borg queen Mar 7, 2022 om 15:29
127 Antwoorden / 2 Vragen

Werkt niet via de pc en met een tablet gaat het ook niet  goed. Je hebt echt een recente smartphone nodig, anders zijn de foto's niet scherp genoeg.

anduril
door anduril Mar 7, 2022 om 16:51
167 Antwoorden / 1 Vragen

Met een gsm gaat het ook niet.  De manier waarop ICS het wil is niet eens wettelijk voorgeschreven.  Er kan opnieuw geïdenficeerd moeten worden, maar alleen als de huidige identificatie niet aan de wet voldoet en daar houdt ICS zich ook niet aan.

sira
door sira Mar 7, 2022 om 17:33
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Wat ik met de zin "Zou hij ook geen gewone gsm hebben" bedoel: als hij een gewone gsm heeft, kan hij ook met een smartphone overweg. Ik doe met de mijne ook niet veel meer dan met een gewone gsm. Alle belangrijke zaken doe ik thuis op pc of laptop. En de Huawei die ik heb liggen en die hij best van mij mag hebben (gratis) is een smartphone.

la
door labra Mar 8, 2022 om 00:02
0 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een pre paid mobiel van AH. Al jaren en bel hier alleen mee als ik bijvoorbeeld onderweg met autopech sta of andere dringende zaken, Verder sms ik ermee en thats all. Andere zaken doe ik thuis op de PC of laptop.

ne
door neodutchio - Feb 28, 2022 om 17:42
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Een opdracht goedkeuren gaat ook via een smartphone. Of gaat het bij u nog via een sms'je?
Visa is een online financiele instelling wat wil zeggen dat alles ook online gaat. Wilt u iets persoonlijks doen, dan zal u op zoek moeten naar een aanbieder van een credit card met fysieke plekken waar u naar toe kan. Echter zal hier een enorme prijs aan hangen aangezien dat een nogal dure optie is.

la
door labra Feb 28, 2022 om 19:02
0 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik inderdaad nog de SMS, en keur geen opdrachten goed via een smarthphone. En on-line zou ook moeten betekenen dat je on-line via de PC de gevraagde gegevens of toestemming zou moeten kunnen geven.

panter22
door panter22 - Feb 28, 2022 om 17:52
6599 Antwoorden / Vragen

Is er nu niet een familielid of kennis die een mobiel heeft? Ik kan het mij niet voorstellen.
Schaf er zelf een mobiel  aan. Voor €150 tot €200 heb je er al een, Dan ben je niet meer afhankelijk.
Het is net zo als vroeger. Toen moest je bellen in een telefooncel. Nu heeft iedereen een telefoon thuis.
Op een tablet werkt de identificatie niet altijd.
Lukt het je niet, dan is het einde visa card.

wi
door willems123 Feb 28, 2022 om 18:35
117 Antwoorden / 16 Vragen

TO hoeft niet te kopen, veel mensen heeft  wel een oude model van martphone en wilt die graag weggeven, Even kijken naar de plakbord in de supermarkt!

panter22
door panter22 Feb 28, 2022 om 18:45
6599 Antwoorden / Vragen

Een mobiel zonder simcard heb je niets aan. Als je in aanmerking komt voor een visa card, dan moet het kopen van een mobiel toch geen probleem zijn,

wi
door willems123 Feb 28, 2022 om 18:52
117 Antwoorden / 16 Vragen

Voor een paar euro, heeft je  een prepaid sim only!

rj
door rjw Feb 28, 2022 om 19:45
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt geen SIM nodig om dit te kunnen doen met een smartphone. Wifi is voldoende. Het werkt met een tablet immers ook. Het gaat er om dat je een foto kunt maken en dat je een internetverbinding hebt.

la
door labra Mar 8, 2022 om 00:06
0 Antwoorden / 1 Vragen

Op het antwoord "als je in aanmerking komt voor een visa card  moet het kopen van een mobiel geen probleem zijn. Ja dat zou je zo kunnen bekijken. Maar ik heb geen behoefte aan een telefoon waarop je allerlei handelingen kunt doen. Ik bel bij nood en sms en dat is voor mij voldoende waardoor ik geen smarth phone heb.

panter22
door panter22 Mar 8, 2022 om 10:39
6599 Antwoorden / Vragen

Voor jou is zo'n eenvoudige telefoon voldoende, maar de wereld verandert en je zult wel mee moeten.
Nu krijg je dit soort problemen. Zie daar maar een oplossing voor te vinden.

panter22
door panter22 Mar 8, 2022 om 10:42
6599 Antwoorden / Vragen

Voor jou is zo'n eenvoudige telefoon voldoende, maar de wereld verandert en je zult wel mee moeten.
Nu krijg je dit soort problemen. Zie daar maar een oplossing voor te vinden.
Om een voorbeeld te noemen:Tegenwoordig heb je videobellen als je een arts nodig hebt. Kun je niet aan meedoen.

borg queen
door borg queen - Feb 28, 2022 om 17:53
127 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb dat vorig jaar ook moeten doen. Eerst dacht ik dat het phishing was. Na navraag dus niet. Ook zelf geen smartphone en een ouder model tablet. Heb inderdaad een smartphone moeten lenen. Gaat niet zonder slag of stoot. Dan is de foto niet scherp genoeg, dan zit hij niet precies in het kader. Ben uren bezig geweest. O, en doe het met een recente telefoon cq tablet, want de oudere hebben een te lage resolutie voor de foto's. Ze maken het er niet makkelijker op. Sterkte.

rj
door rjw Feb 28, 2022 om 19:46
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Gelukkig toch dat ze het er niet makkelijker op maken. Je wilt toch geen onveilig systeem hebben?

sa
door sandramuys Mar 7, 2022 om 13:28
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg ze ook vaak via de email. Naar mijn man eigenlijk. Die is 5 jaar geleden overleden, en is dus voor mij phishing. Wel een keer toen ik toevallig ICS aan de lijn had, navraag gedaan. Ze hebben mij kunnen bevestigen dat alle gegevens van mijn man uit het systeem waren. Een echte fysieke brief van ICS heb ik in jaren niet gehad.

rj
door rjw - Feb 28, 2022 om 19:47
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Meer dan 90% van de mensen heeft een smartphone. Dus om nu te stellen dat velen dat niet hebben is een beetje overdreven. En omdat zo veel mensen het hebben is het praktisch onmogelijk dat iemand die geen smartphone heeft niemand kent die er wel 1 heeft.

la
door labra Mar 1, 2022 om 00:21
0 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat er minder dan 90% zijn die een smartphone hebben. En atuurlijk ken ik familie en vrienden die een Smartphone hebben. Echter dan moet ik voor de een 3.5 uur rijden heen en 3.5 uur terug. Voor de ander 4 uur heen en 4 uur terug. In mij huidige omgeving is het niet mogelijk om een smartphone te lenen of even te gebruiken. Waar het om gaat is dat men niet de gelegenheid geeft om de indentificatie on line via PC of laptop te doen waarbij men bijlagen van de gevraagde stukken kan voegen. Of dat men de gevraagde stukken aangetekend aan hen toe kan sturen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 7, 2022 om 15:17
2079 Antwoorden / Vragen

Het is toch wat, dat u uit Zuid Limburg helemaal op een waddeneiland bent gaan wonen en de enige mensen die u kent met een smartphone wonen allemaal nog in Zuid Limburg.

anduril
door anduril Mar 7, 2022 om 17:05
167 Antwoorden / 1 Vragen

@ Henkie
Er zijn ook mensen die voor langere tijd in het buitenland werken en wonen.  Verder is het een inbreuk op de privacy om een smartphone te moeten lenen.  Mijn buren zien me aankomen!
Er zijn ook mensen die bewust geen smartphone willen.  In het dagelijks leven zie je het verslavende gebruik van zo'n apparaat overal.

sira
door sira Mar 7, 2022 om 17:40
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Indien de rit 3½- à 4 uur duurt, kan het ook zijn dat de TS een Canta heeft.

la
door labra Mar 8, 2022 om 00:10
0 Antwoorden / 1 Vragen

Reactie op de opmerking" Het is toch wat, dat u uit Zuid Limburg helemaal op een waddeneiland bent gaan wonen en de enige mensen die u kent met een smartphone wonen allemaal nog in Zuid Limburg. " Vreemde opmerking maar goed. Ik ken mensen met een smarth phone ver uit mijn woonomgeving en ik hou er niet van om te lenen en in mijn naaste omgeving leent men zijn smarth phone niet graag uit.

la
door labra Mar 8, 2022 om 00:12
0 Antwoorden / 1 Vragen

Anduril, Ben het helemaal met uw reactie eens .

panter22
door panter22 - Mar 1, 2022 om 07:34
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt hier wel blijven klagen, maar het helpt je niets. Je moet aan de eisen voldoen wil je een nieuwe kaart krijgen. Let er ook op of je inkomen nog wel voldoende is, anders is alle moeite vergeefs geweest.
https://www.creditcardvergelijking.nl/vraag/wat-is-het-minimum-loon-om-in-aanmerking-te-komen-voor--een-visa-credit-card/#:~:text=Het%20minimuminkomen%20voor%20een%20reguliere,kosten%20van%20alimentatie%20en%20leningen.

anduril
door anduril Mar 7, 2022 om 17:06
167 Antwoorden / 1 Vragen

De manier waarop ICS het wil is niet wettelijk voorgeschreven.

panter22
door panter22 Mar 7, 2022 om 17:33
6599 Antwoorden / Vragen

Dat maakt niet uit. ICS heeft eigen regels waar je je aan moet houden.

Ja
door JannyBoe - Mar 1, 2022 om 09:47
520 Antwoorden / Vragen

De Bibliotheek, Humanitas, Maatcshappelijk Werk, Student aan Huis, en dat zijn nog lang niet alle mogelijkheden om dit even op te lossen.

Or
door Orcutt69 - Mar 1, 2022 om 10:13
1 Antwoorden / Vragen

KrogerFeed is een online financiele instelling wat wil zeggen dat alles ook online gaat. Wilt u iets persoonlijks doen, dan zal u op zoek moeten naar een aanbieder van een credit card met fysieke plekken waar u naar toe kan.

pe
door pebk - Mar 1, 2022 om 11:44
581 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas voor u is het zo dat het bezit van een smartphone en/of tablet heel normaal is. Volgens deze site had begin 2021 95% van de Nederlanders een smartphone en 66% een tablet. Is er een reden waarom u geen smartphone of tablet heeft?

Het waarom wordt ook toegelicht bij de veelgestelde vragen:

Waarom kan ik mij alleen met een smartphone of tablet identificeren?

Wij vragen u een foto te maken van uw identiteitsbewijs en van uzelf. De kwaliteit van de foto’s is daarbij van groot belang. De camera’s van de meeste computers en laptops zijn daarvoor niet geschikt. Ook is het niet mogelijk om een foto van uw identiteitsbewijs of pasfoto die u al op uw computer is opgeslagen, te gebruiken.

Ik kan me niet identificeren met smartphone of tablet. Wat nu?

Als u geen smartphone of tablet heeft, kunt u deze ook van iemand lenen. De foto's die u tijdens de identificatie maakt, worden niet op het toestel opgeslagen. Kunt u geen toestel lenen, of vindt u het lastig om een smartphone of tablet te gebruiken? Neem dan contact op met onze Identificatie Desk op 020 - 6 600 401. Dan zoeken we samen met u naar een oplossing. Soms is het mogelijk om tijdelijk plaats te nemen op onze 'wachtbank' tot er ook een andere manier is om u te identificeren. We helpen u graag.

anduril
door anduril Mar 7, 2022 om 17:08
167 Antwoorden / 1 Vragen

De wijze waarop ICS het wil is niet wettelijk voorgeschreven.

la
door labra Mar 7, 2022 om 23:54
0 Antwoorden / 1 Vragen

Het bericht van ICS dat men tijdelijk in de wachtbank kan tot er een andere manier is om te identificeren klopt niet. Als je belt dan krijg je uiteindelijk te horen dat als het niet via smarth phone of tablet kan dat je het dan via een notaris moet regelen.

ka
door kaartendraak - Mar 7, 2022 om 12:13
182 Antwoorden / 2 Vragen

Is dit dat gezeik wat een aanloop is naar het Europese digitale paspoort? Dat je je ID met een app op je mobiel moet scannen en daarna je gezicht? Dat gezeik had ik vorige week met een Robeco account waar mijn echtgenoot mij partner van maakte. Ik moest zijn mobiel lenen, zonder leesbril gezicht scannen waardoor je de info op het scherm niet kan lezen. Heel irritant  als je geen mobiel hebt, of een seniorenmobiel waar je alleen mee kan bellen en sms en vooral als je ook niemand hebt waar je het van kan lenen.
En ja, dan zeggen ze 'het kan ook via de pc' maar wat nu als je geen camera op je pc hebt? En wat nu als je ouder wordt en erg vergeetachtig, niet meer met dergelijke dingen goed overweg kan?
Ik snap je dilemma volkomen en vraag me af of ze, zeker voor oudere mensen die het niet meer bij kunnen benen, niet een normale, simpeler manier hebben.

panter22
door panter22 Mar 7, 2022 om 14:46
6599 Antwoorden / Vragen

Wat wil je dan, dat iedereen je creditcard kan gebruiken en je rekening leeghaalt?
Je moet gewoon doen wat je moet doen.
Heb je toevallig zo'n prepaid telefoon met een KPN abonnement?
Lees dan deze info:
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/3g-van-kpn-stopt-per-31-maart-wat-zijn-de-gevolgen
Als oudere moet je bijblijven en niet roepen dat je het niet kunt.
Er is altijd nog Seniorenweb. Je hoeft niet lid te worden, want online vind je allerlei tips.
https://www.seniorweb.nl/lidmaatschap?gclid=Cj0KCQiA95aRBhCsARIsAC2xvfwHBzjRyNRfIAjk1T9zmrwoD9HTHZvCpxhAStSUPP1bQ5YQa07WqXsaAlZiEALw_wcB

anduril
door anduril Mar 7, 2022 om 17:11
167 Antwoorden / 1 Vragen

Identificatie is alleen verplicht als de huidige identificatie niet voldoet aan de nieuwe wet en daar heeft ICS niet naar gekeken.  De manier waarop ICS het wil is niet wettelijk voorgeschreven.

panter22
door panter22 Mar 7, 2022 om 17:34
6599 Antwoorden / Vragen

Wat wil je daar mee zeggen? Dat je de regels van ICS kunt negeren?

th
door thieu - Mar 7, 2022 om 13:38
148 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit afgelopen jaar ook moeten doen. Een ingewikkelde procedure via een website en een smartphone die een paar keer mis ging. Ik werd er in ieder geval behoorlijk sjacherijnig van, zéker toen gevraagd werd om voor de "authenticiteit" van de 'selfie'-foto er vriendelijk op te lachen. Ik bedacht me dat als ik een middelvinger opstak dat óók heel authentiek is. (Heb ook uitgelegd waarom) De identificatie is daarop goedgekeurd. ;-)

rb
door rbaks - Mar 7, 2022 om 20:30
2 Antwoorden / Vragen

Mijn ervaringen met deze nieuwe procedure van ICS zijn dramatisch te noemen. Wij maken gebruik van een ANWB Visakaart en sinds vorig jaar hebben wij steeds problemen bij het gebruik van deze creditkaart: ICS vraagt (bij b.v. het maken van een vakantiereservering) altijd een verificatiecode en een wachtwoord. Hoezeer wij ook ons best doen om het wachtwoord te onthouden (ook als wij deze hebben genoteerd) steeds gaat er iets mis en blijkt dat wachtwoord niet de juiste ..... Bedenk daarbij dat voor iedere toegezonden code per SMS een Euro in rekening wordt gebracht. Heb je dus je wachtwoord verkeerd en probeer je het nog een keer dan moet er weer een nieuwe code worden verzonden en ben je weer een Euro kwijt. Het is een complete ramp.

Ja
door JannieBoe Mar 8, 2022 om 10:45
124 Antwoorden / Vragen

Hallo, een euro per sms code bij ICS? Is dat echt zo? Staat dat in de voorwaarden van een ANWB Visakaart? Ik heb zelf een VISA kaart via een andere organisatie maar heb nog nooit een eurocent betaald voor een sms code. Bij geen enkele bank of instelling dan ook trouwens. Ben benieuwd hoe dat precies zit.