Mo
door Monique Kreugel Sep 20, 2020 om 13:04
Geldzaken & recht

Identificatie ICS

Vanwege overstap naar andere bank een nieuwe creditcard moeten aanvragen, kom alleen niet door de identificatie heen. De foto van zowel paspoort als rijbewijs wil niet lukken. met zwarte ondergrond, zo min mogelijk spiegeling en diverse programma,s op de iphone (safari, chrome, firefox) geprobeerd. Krijg telkens foutmelding en wordt weer teruggestuurd naar begin pagina. Zelfs al twee keer nieuwe kaart aangevraagd omdat ik dacht dat de link niet werkten. ICS al gebeld, kunnen me niet helpen, ook mail gestuurd nog geen antwoord op. Hebben meer mensen hier problemen mee?

12653 14 Rapporteer

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Sep 20, 2020 om 13:20
11553 Antwoorden / 51 Vragen

Wat dacht u van "gepast" gereedschap? In uw vrienden kennissenkring is er zeker iemand met een scanner. Dan lukt het gegarandeerd.

Mo
door Monique Kreugel Sep 20, 2020 om 13:25
Antwoorden / 1 Vragen

Kan helaas alleen via speciale link/ programma van de ICS waarbij er een foto wordt gemaakt van het document. Je mag zelf geen kopie/foto van je document uploaden, dat is het probleem

ma
door malty - Sep 20, 2020 om 13:44
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U moet een foto van uzelf nemen en uploaden zodat ics kan zien dat u het bent op het rijbewijs/paspoort.

marita5
door marita5 - Sep 20, 2020 om 13:59
11522 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Monique Kreugel ,

Lees hier veelgestelde vragen , scroll naar beneden .

https://www.icscards.nl/info/online-identificeren-voor-bestaande-klanten

rj
door rjw - Sep 20, 2020 om 22:57
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Is de foto wel scherp? Het is niet zo dat je een foto van te dichtbij maakt waardoor de foto niet scherp genoeg is?

sproetje68
door sproetje68 - Sep 21, 2020 om 10:39
14 Antwoorden / 1 Vragen

Exact hetzelfde probleem gehad.
Nieuwste versie van Chrome en Android 10.
ICS kan je niet helpen en adviseert om iemand anders het scannen te laten doen. Hoe veilig dit is kunnen ze niet beantwoorden.
Uiteindelijk gelukt mbv telefoon van goede vriendin, niet dankzij ICS

justmeagain
door justmeagain Sep 22, 2020 om 00:02
623 Antwoorden / 8 Vragen

Chrome en Android 10 hebben niets te maken met de kwaliteit van de door te sturen foto. Een goede camera in uw toestel met genoeg licht zijn belangrijk.

Mo
door Monique Kreugel Oct 3, 2020 om 20:10
Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels mij ook gelukt via nieuwere iphone van vriendin. ICS kon niets voor me doen

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Sep 21, 2020 om 11:06
104 Antwoorden / Vragen

Een foto van een paspoort/rijbewijs met een telefoon fotograveren kan soms niet het gewenst resultaat geven. Gewoon via de scanner even kopieren en dan heeft u een goed resultaat. Dat de foto geweigerd wordt heeft te maken met de software van ICS. Deze leest nauwkeurig en dan is uw foto via de telefoon helaas niet voldoende goed.

justmeagain
door justmeagain Sep 22, 2020 om 00:03
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dat kan dus niet, je moet de foto in de app maken en dus niet scannen en doorsturen.

rj
door rjw Sep 22, 2020 om 11:24
3270 Antwoorden / 5 Vragen

@justmeagain: Moet je echt de camera gebruiken of kan je ook een foto uit de gallery kiezen? Meestal kan je kiezen op het moment dat de camera vanuit een app wordt geopend of je een foto wilt maken of een foto wilt selecteren.

Mo
door Monique Kreugel Oct 3, 2020 om 20:10
Antwoorden / 1 Vragen

Helaas alleen via de camera

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Sep 21, 2020 om 11:09
104 Antwoorden / Vragen

Wat mij opvalt is dat er mensen zijn die de schuld leggen bij ICS. Maar dat is niet geheel juist. U leverd een slecht product dat de veiligheid software van ICS niet accepteerd. Dus de fout ligt niet bij ICS.
Mocht de software van ICS zo slecht zijn dat er van alles geaccepteerd wordt dan heeft men weer klachten dat er bij misbruik een niet goede foto geaccepteerd werd.

ja
door jan24 - Sep 21, 2020 om 13:08
109 Antwoorden / 4 Vragen

Recent ook bij de nand gehad. Je wordt verzocht on een selfie te maken, en graag glimlachen. Dan weet men dat de foto zelf is gemaakt. Eenmaal alles verzonden krijg je na enige tijd bericht of je identificatie is geaccepteerd.
Het selfie maken werkt wat omslachtig, dat toegegeven.

rj
door rjw Sep 22, 2020 om 11:25
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is er omslachtig aan het maken van een selfie? Nog altijd een stuk makkelijker dan naar een bankkantoor moeten gaan.

r.
door r.willms - Sep 21, 2020 om 14:41
1 Antwoorden / Vragen

Heb hetzelfde probleem gehad: met m'n mobiel wilde het maar niet lukken, maar op de tablet was het zo gepiept.

edgarelsen
door edgarelsen - Sep 21, 2020 om 15:59
32 Antwoorden / 16 Vragen

Ik geen probleem mee gehad met me iPhone

De
door Deleted - Jul 18, 2021 om 11:46
7 Antwoorden / 2 Vragen

Er waren redelijk veel klachten op "Klachtenkompas" ("https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/ics-international-card-services/details?companyId=57ac5e1b-3f7c-4f83-8f0b-1f06c5215c56/") van de Consumentenbond.

Hadden meer mensen problemen met de online identificatie door International Card Services B.V. (ICS)?

(...) Omdat we geen bezoeklocatie hebben, hebben we hiervoor een online proces ingericht. (...)

Bron: "International Card Services B.V. (ICS)/Twitter, Inc."

Waarom richtte International Card Services B.V. (ICS) geen (tijdelijke) kantoren ('pop-up store(s)') in?

ne
door neodutchio Jul 19, 2021 om 08:09
5157 Antwoorden / 12 Vragen

En waar moeten die dan komen en hoe lang moeten ze blijven staan? Zal je net zien dat het net niet in de buurt is, de openingstijden op tijden dat ik niet kan of ik net die periode op reis ben.
Andere uitdaging, waar haal je het personeel vandaan?

Gr
door Grunn1 Jul 19, 2021 om 10:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kijk even naar de datum van deze oude vraag. Neem aan dat het probleem na bijna een jaar al wel is opgelost.

De
door Deleted Jul 19, 2021 om 12:57
7 Antwoorden / 2 Vragen

Blijkbaar was de "problematiek" (nog) niet opgelost.

Wellicht kon een medewerk(st)er in een "ANWB-winkel" met een (persoonlijke) identificatie voor een "ANWB-Creditcard" helpen.

Donuts
door Donuts Jul 19, 2021 om 13:01
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Voor TS was het probleem opgelost!!

aurora1
door aurora1 - Jul 19, 2021 om 02:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is het wel licht genoeg/niet te donker daar waar u die foto maakt?

Gr
door Grunn1 Jul 19, 2021 om 10:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kijk even naar de datum van deze oude vraag

De
door Deleted Jul 19, 2021 om 12:28
7 Antwoorden / 2 Vragen

Let 'even' op de data!

"De uitspraak GC 2021-0606 in deze klacht van een consument tegen ICS is niet-bindend. Tegen deze uitspraak is geen beroep mogelijk bij Kifid. Partijen kunnen hun geschil nog wel voorleggen aan de rechter."

Bron: "Klachteninstituut financiële dienstverlening (Kifid)"

Donuts
door Donuts Jul 19, 2021 om 12:44
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@KYC: Kan je eens kappen met het bumpen van een oud topic. Het probleem van TS is allang opgelost en bovendien hebben jouw verwijzingen niets te maken met de vraag.

Gr
door Grunn1 - Jul 19, 2021 om 10:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Mensen deze vraag is ook alweer bijna een jaar oud. Zou het probleem niet al lang opgelost zijn.

Het wordt eens tijd dat men op oude vragen een slotje gaat zetten zodat ze niet steeds weer bovenaan komen te staan als iemand die hier nog nooit wat geplaatst heeft ineens eenmalig een reactie plaatst bij een oude vraag.

De
door Deleted Jul 19, 2021 om 12:01
7 Antwoorden / 2 Vragen

Zonder begin is er geen eind.

Financiële instellingen zijn hier nog wel een paar jaar mee bezig.

En ... de betreffende wetten (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme ("Wwft"), enz.) werden (al dan niet met dank aan de bankenlobby) na meerdere maanden niet in het nadeel van de financiële sector 'uitgelegd'.

alk
door alk - Jul 19, 2021 om 10:31
86 Antwoorden / 9 Vragen

Ik geef geen enkele financiele instelling mijn pasfoto en mijn lengte.Tevens zet ik, zoals de Rijksoverheid overduidelijk aangeeft, schuin over mijn ID kaart voor wie, met welk doel en op welke datum de kopie verstrekt is.

Alle niet ter zake doende gegevens werken ID fraude in de hand.

Wat moeten ze met je pasfoto? Je gaat toch niet op een date?

Lloyds bank wilde ook per sé mijn pasfoto.Toen maar de link van de rijksoverheid doorgestuurd waarna het beleid werd aangepast. Foto is niet meer noodzakelijk.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/veilige-kopie-identiteitsbewijs