ru
door rudy1963 Jul 7, 2016 om 13:18
Geldzaken & recht

Ik heb schuldhulp deze wilt door gaan met betallen terwijl de drie jaar voorbij

ik ben begonnen op juni 2013 tot juni 2016 maar de man van schuldhulp heeft afsprakken gemaakt tot november 2017.
wat kan ik hier aan doen.
en de afspraak dat ik er maar drie jaar in zou zitten en geen vier en half jaar

3522 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2016 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u van uw schulden af dan? En was die schuldhulp vrijwillig of opgelegd door de rechter?

edrick3
door edrick3 - Jul 7, 2016 om 14:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

en de afspraak dat ik er maar drie jaar in zou zitten
En dat heb je zwart op wit?
Wie heeft die afspraak gemaakt?

django023
door django023 - Jul 7, 2016 om 14:31
10 Antwoorden / 4 Vragen

Gaat het om MSNP (via de gemeente) of om WSNP (Wettelijke schuldsanering natuurlijke personen)? Bij dit laatste kan de bewindvoerder er voor kiezen om het traject te verlengen mocht hij dit noodzakelijk achten. Het is verstandig de situatie iets beter toe te lichten omdat er verschillende trajecten zijn en wij op deze manier jou vraag niet meer 100 % zekerheid kunnen beantwoorden.

Shmalmelo.wim
door Shmalmelo.wim Jul 7, 2016 om 20:09
34 Antwoorden / 3 Vragen

Correct Djangoo23. De vraag van Rudy1963 roept alleen maar vragen op. Dus Rudy1963 vertel het hele verhaal en vertel er ook bij wie de man van schuldhulp is b.v. is het een beschermingsbewindvoerder of een door de rechter toegewezen bewindvoerder of iemand van Schulphulpmaatje, Thuisadministratie Humanitas, commercieel schuldhulpbureau enzovoort. Mensen hier hebben je al enkele goeie vragen voorgelegd waar je ons over kunt informeren in een toelichting of het stellen van een nieuwe maar dan goed toegelichte vraag. Ja, een schuldhulptraject kan met een minnelijk traject en een verlenging langer duren dan de 3 jaar die in het algemeen staat voor de wsnp. Er vanuitgaande dat we over de wsnp praten zou je ook antwoord kunnen geven op de vraag: Heeft de rechtbank al vonnis gewezen over de wsnp en zijn daar nog opmerkingen (restricties) bij geplaatst over b.v. langere duur?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 7, 2016 om 15:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Allemaal veel te ingewikkeld.
Je mag uit de schuldsanering als je klaar bent met betalen. Of dat 1 jaar is of 7 maakt niet uit.
Eenieder is, hoe oneerlijk soms ook, verantwoordelijk voor zijn eigen schulden.
Diewilik

getty
door getty - Jul 7, 2016 om 16:02
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De termijn van drie jaar start pas na uitspraak start WSNP of contract minnelijke regeling. Kijk eens na of dat misschien nov 2014 is geweest.
Vaak begin je al met betalen van de regeling, direct na aanmelding en dat kan dan inderdaad lijken of je al langer in de regeling zit, maar het gaat dus om de officiele uitspraak/datum regeling. Het geld wat u daarvoor al hebt ingebracht gaat in het voorstel voor de uiteindelijke regeling mee.

marita5
door marita5 - Jul 7, 2016 om 16:24
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rudy1963 ,

Hoe lang zit ik in de schuldsanering?

Dit is afhankelijk van uw schuld en de rechtbank. Een gemiddeld schuldsaneringtraject duurt ongeveer drie tot maximaal vijf jaar.

Bron : schuldsanering.nl

Lu
door Luna4 - Jul 7, 2016 om 20:02
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Rudy.

Voor zover mij bekend vanuit mijn werk moet je dit ergens zwart op wit hebben staan.
De rechter heeft namelijk toestemming moeten geven voor de schuldhulpverlening.
Daarin wordt ook een datum en andere bijzonderheden vermeldt.
Heb jij deze niet in je bezit? Of woon je begeleidt bij een instantie die dit zelf heeft geregeld?
In elk geval zou ik even goed je papieren nakijken.Als daar 3 jaar in staan is het ook 3 jaar.
Veel instanties bieden deze 'vorm van zorg' om op deze manier hun klanten onder controle te kunnen houden.lees=afhankelijk.
Verre van netjes.gebeurd helaas wel.Maar ik weet uiteraard niet wat bij jou het geval is.
In elk geval succes!

marita5
door marita5 - Jul 8, 2016 om 08:16
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Rudy1963 ,

de man van schuldhulp heeft afsprakken gemaakt tot november 2017.

Het is de rechter die dit beslist .

conclusie

De kogel is door de kerk. Met het arrest van de Hoge Raad van 10 oktober 2014 staat vast dat een schuldsaneringsregeling kan worden verlengd na afloop van de reguliere schuldsaneringstermijn van drie jaar. De bestaande rechtsongelijkheid is hiermee tot een einde gekomen. Immers, tot aan dit arrest van de Hoge Raad zijn er rechters geweest die hebben bepaald dat een schuldsaneringsregeling niet verlengd kon worden, omdat  de schuldsaneringstermijn van drie jaar reeds tot een einde was gekomen, terwijl andere rechters wel een verlenging toestonden

Voor verdere informatie klik op de rode regel .

http://www.intveenadvocaten.nl/is-verlenging-mogelijk-na-einde-van-de-schuldsaneringstermijn.html