ri
door richardjong Dec 30, 2003 om 21:29
Geldzaken & recht

INCASSO OVERDRACHT TERWIJL DE REKENING IS BETAALD

Ik was mijn verzekeringsmaatschappij 2 maanden premie verschuldigd. Ik kreeg hierna een brief dat ik voor 14 november de resterende schuld moest betalen of dat anders de zaak uit handen zou worden gegeven. op 24 november betaal ik mijn resterende schuld, echter op 1 december ontvang ik een incasso vordering gedateerd 30 november voor het openstaande bedrag wat ik reeds had betaald. Aan het incasso bureau medegedeeld dat ik het openstaande bedrag reeds had betaald, nu wordt er echter door het incasso bureau beweerd dat ik alsnog kosten moet betalen omdat ik niet voor de 14e had betaald. Klopt dit ? ben ik het incasso bureau toch nog gelden schuldig terwijl de vordering in zijn algeheel al was betaald.

445 4 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:23
504 Antwoorden / 8 Vragen

Ik ken natuurlijk niet de reden van het late betalen. Maar je loopt eerst 2 maand achter en dan betaal je ook nog 's 'de laatste kans' 10 dagen te laat. Doordat je die 10 dagen te laat hebt betaald, is alles lang elkaar gegaan, omdat het is uitbesteed aan een incasso. misschien als je de verzekeringsmaatscappij belt dat zij nog iets kunnen 'verhelpen', maar ik ben bang dat je toch aan extra kosten vastzit, je was tenslotte gewaarschuwd. Betalen moet je toch, doe het dan op tijd en helemaal met verzekeringen, gas, licht en water. Dat bespaart ten eerste geld en ten tweede een hoop ellende. Succes.

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:23
207 Antwoorden / 4 Vragen

Zie antwoord Gery! Geheel correct, niets toe te voegen.

ma
door markvs - Apr 16, 2004 om 12:23
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het niet eens met Gery. Het draait in deze situatie om het moment van betalen. Heeft de verzekeringsmaatschappij betaling ontvangen voordat zij de zaak uit handen hebben gegeven, dan bent u geen kosten verschuldigd. Deze kosten (buitengerechtelijke of ook wel incassokosten genoemd) zijn alleen verschuldigd als ze ook gemaakt zijn. Heeft u dus betaald en heeft de verzekeringsmaatschappij de vordering uit handen gegeven nadat (!) zij betaling heeft ontvangen, dan bent u (voor zover ik kan beoordelen) geen kosten verschuldigd.

ri
door richardjong - Apr 16, 2004 om 12:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reaktie, ik had namelijk een soortgelijke mening. Ik heb tot op heden niets betaald maar ook niets meer vernomen van het incasso bureau, dus ik wacht het nog even af.