vanden bosch
door vanden bosch May 2, 2010 om 12:45
Geldzaken & recht

Incassobureau´s en Deurwaarders

Algemene discussie over incassobureau´s en deurwaarders. Wat mogen ze wel en niet. Hoe werkt een incassobureau. Hoe om te gaan met ze, wat kun je ertegen doen.
etc.

3015 44 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

vanden bosch,

Je hebt zelf een advies en incassobureau, dus ik neem aan dat je dan zelf wel exact kunt weten wat een incassobureau mag en niet mag en dat als verlengde daarvan je ook wel weet wat voor deurwaarders.geldt.

Vraag je hier in de algemene discussie om :

Hoe om te gaan met ze, wat kun je ertegen doen.

om aanwijzingen van mensen (wat kun je ertegen doen) om info, zodat je kan inventariseren wat mensen bedacht hebben/weten, zodat je met jouw incassobureau dan straks nog beter weerwoord/weerwerk kan geven aan diezelfde mensen?

Vladja

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja
Perfect antwoord..... maar echt slim is vanden bosch niet en gezien de door hem gestartte discussie ook nog eens onbetrouwbaar...

Salut Harrie

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

harrie

Je schrijft: ..... maar echt slim is vanden bosch niet en gezien de door hem gestartte discussie ook nog eens onbetrouwbaar...

Over het eerste laat ik me niet uit, maar het laatste gedeelte van bovenstaande opmerking, vraagt m.i. om een toelichting. Wellicht ben je bereidt om die hier te geven?

Pedro.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

En daar zijn de klagers weer. Deze discussie heb ik gestart omdat er een discussie ontstond in de rubriek vraag en antwoord die daar niet thuis hoorde: Link

@vladja: om aanwijzingen van mensen (wat kun je ertegen doen) om info, zodat je kan inventariseren wat mensen bedacht hebben/weten, zodat je met jouw incassobureau dan straks nog beter weerwoord/weerwerk kan geven aan diezelfde mensen?

Wat een wantrouwen zeg. Alsof wij niet dagelijks een heel smoezenboek voor onze kiezen krijgen van debiteuren en deze site nodig heb om te leren wat debiteuren allemaal verzinnen.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Voor wie mee gaat doen aan deze discussie, verwijs ik eerst naar de draadjes die er al lopen op deze kassasite:

http://kassa.vara.nl/zoeken/?q=incasso&search=tips&id=153&x=34&y=13&vHash=c749c73j

Pedro.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb als vrijwilliger mijn gedachten al over verwerkt in een tip, gemaakt n.a.v. problematiek rond een incassobureau van Sudoku Sun.

Mijn tip: Je tekst hier...

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oops, link gaat niet naar volledige tip. Herkansing:

Klik

Met dank aan alle slachtoffers voor hun meedenken en meewerken aan een uitgebreid plan van aanpak en m.n. aan Read die ook zijn volledige medewerking heeft verleend.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

G O E D - N I E U W S - O V E R - I N C A S S O K O S T E N

TV-uitzending: Recht in de Regio van 30 april 2010

Item over betalen landelijk dagblad: Kies uitzending 30.04.2010, tijdstip 6.40...

In de uitzending zegt Mr. Frank Visser dat: “Alle Nederlandse kantonrechters hanteren de regel op het ogenblik dat voor een éénmalige aanmaningsbrief door een incassobureau, daarvoor hoef je geen incassokosten te betalen. Incassokosten ben je pas verschuldigd als het incassobureau echt werkzaamheden verricht, die meer omvatten dan 1 of 2 aanmaningen. Zie voor de rest de uitzending.

Briefje aan incassobureau met verwijzing naar deze uitzending. Betaal het uitstaande bedrag rechtstreeks aan de schuldeiser en niet aan het incassobureau en laat ook de schuldeiser weten, dat de incassokosten afgehandeld zijn met verwijzing naar deze uitzending.

Vandenbosch vraagt wat ze mogen en niet mogen. Hierboven dus een voorbeeld.

Ze mogen - tegen de tijd dat ze wel incassokosten mogen berekenen volgens Mr. Frans Visser - geen extra kosten in rekening brengen zoals:

dossierkosten / administratiekosten / leges / onderzoekskosten / raadplegen Burgerlijke Stand (dat kunnen en mogen ze niet eens) of wat voor andere fraaie naam ze verzinnen aan bijkomende kosten.

En voor het berekenen van incassokosten zullen ze wel de richtlijn van de rechters (Voorwerk II) aan moeten houden. Want als het voor de rechter komt, krijgen ze niet meer dan dat toegewezen. Voor mensen, die van juridische taal houden, hier een uitspraak van de rechtbank over de incassokosten, nadat het incassobureau een rechtszaak begon om niet-betaalde incassokosten te eisen. De schuld was toen al betaald. Voor de rechtszaak begon, eiste het incassobureau een veel hoger bedrag + bijkomende kosten Lees hier.... Bij/tijdens de rechtszaak moest het incassobureau eieren voor z'n geld kiezen.

Wat mogen ze wel. Intimiderende taal spreken of schrijven, ook op die manier dreigen met hel en verdoemenis als u niet betaalt. Maar een incassobureau is een gekooide tijger. Hij kan grommen, blazen, z'n tanden laten zien, maar hij blijft in het kooi zitten.

Als ik zou willen, dan timmer ik vanmiddag een bordje op de deur: Incassobureau. Of uw buurman doet dat of doe het zelf. Het is een vrij beroep. Wat denk je dat je zelf zou kunnen ondernemen om een vordering zonder geweld of andere wetsovertredingen binnen te krijgen? Juist, net als het incassobureau, vragen aan de opdrachtgever of er een deurwaarder ingeschakeld kan worden.

Het wordt een heel ander verhaal als er een echte deurwaarder aan te pas komt. Die zit niet in een kooi en die kan wel stappen ondernemen om het geld binnen te halen.

Betreft de schuld, een schuld aan de overheid (belasting, Centraal Justitieel Incassobureau, waterschapslasten etc.) dan is het ook anders.

LAAT DE DISCUSSIE MAAR BEGINNEN, MAAR DAN WEL VAST MET ENIGE HARDE FEITEN.

Vladja

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vladja:
Vandenbosch vraagt wat ze mogen en niet mogen. Hierboven dus een voorbeeld.

Dit is een discussie en niet de vraagrubriek. Ik stelde dus geen vraag. Uiteraard weet ik zelf echt wel wat een incassobureau of deurwaarder mag

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

vanden bosch schreef op zondag 2 mei 2010, 14:24: @vladja:
Vandenbosch vraagt wat ze mogen en niet mogen. Hierboven dus een voorbeeld.

Dit is een discussie en niet de vraagrubriek. Ik stelde dus geen vraag. Uiteraard weet ik zelf echt wel wat een incassobureau of deurwaarder mag

Jouw tekst, begin discussie:

Algemene discussie over incassobureau´s en deurwaarders. Wat mogen ze wel en niet. Hoe werkt een incassobureau. Hoe om te gaan met ze, wat kun je ertegen doen.
etc.

Dat is geen vraag??????????

Vladja

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

De basis van de problemen met incassoburea's en hun werkwijze ligt naar mijn mening in het ontbreken van wettelijke eisen en richtlijnen om dit beroep uit te mogen/kunnen oefenen. Het is inderdaad juist dat je aan niets hoeft te voldoen om een incassobureau te beginnen en dat trekt natuurlijk vele ongure en zelf criminele slampampers aan die op een gemakkelijkelijke manier veel geld willen/kunnen verdienen. Het is net als destijds in de Amsterdamse taxiwereld. Pas nadat daar door de overheid de bezem is doorgehaald, kreeg je enigszins normale verhoudingen. Hoewel ook nu nog blijkt dat dat wereldje niet gezond is (zie: taxichauffeur slaat klant dood in de Telegraaf van 16 maart 2010 jl.).

Pedro.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ t.s.

Mocht u nog aanvullingen hebben t.a.v. de aanpak voor de eenzame consument van een incassobureau dan lees ik dat graag.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zondag 2 mei 2010, 13:55: Oops, link gaat niet naar volledige tip. Herkansing:

Klik

Met dank aan alle slachtoffers voor hun meedenken en meewerken aan een uitgebreid plan van aanpak en m.n. aan Read die ook zijn volledige medewerking heeft verleend.

Ik ben begonnen met het te lezen, maar na het 6e of 8e deel van de 16 (?) ben ik afgehaakt. Sorry.

Vladja

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read: helemaal mee eens. doordat er geen regels zijn en al helemaal geen eisen, zit er inmiddels heel wat kaf in de incassobranche. Gelukkig is er wetgeving in voorbereiding om de incassokosten aan een wettelijke limiet te verbinden.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn eerste advies is: laat u nooit intimideren door een incassobureau. Is de vordering onterecht dan hoeft u ook niet met het bewijs te komen, maar het incassobureau.

Een simpel briefje is afdoende:

Geachte heer/mevrouw,

Op heeft u aan mij een brief doen toekomen inzake een
vordering van .

Ik verzoek u om binnen 5 dagen na heden aan mij te doen toekomen een specificatie alsmede de aan de vordering ten grondslag liggende nota´s.

Uiteraard erken ik geen enkele aansprakelijkheid tot zover en behoud ik mij alle rechten en weren voor.

Uw antwoord in deze per omgaande vernemend.

Hoogachtend,

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

vanden bosch schreef op zondag 2 mei 2010, 14:46: Mijn eerste advies is: laat u nooit intimideren door een incassobureau. Is de vordering onterecht dan hoeft u ook niet met het bewijs te komen, maar het incassobureau.

Een simpel briefje is afdoende:

Geachte heer/mevrouw,

Op heeft u aan mij een brief doen toekomen inzake een
vordering van .

Ik verzoek u om binnen 5 dagen na heden aan mij te doen toekomen een specificatie alsmede de aan de vordering ten grondslag liggende nota´s.

Uiteraard erken ik geen enkele aansprakelijkheid tot zover en behoud ik mij alle rechten en weren voor.

Uw antwoord in deze per omgaande vernemend.

Hoogachtend,

Dat zal incassobureau graag doen met vermeerdering van kosten.
In een van de vele vragen hierover werd aangegeven dat er meteen kosten geheven werd over antwoord op dit verzoek.

M.i. hoort bij de eerste aanmaning al inzicht in de vordering gegeven te worden. Dan is dit simpele briefje + voortvloeiende kosten niet nodig.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tdehond : ze kunnen kosten rekenen wat ze willen. Als de vordering onterecht is hebben ze geen poot om op te staan.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

vanden bosch schreef op zondag 2 mei 2010, 15:10: @tdehond : ze kunnen kosten rekenen wat ze willen. Als de vordering onterecht is hebben ze geen poot om op te staan.

Dat was m.i. niet het probleem v.d. eenzame consument. Deze krijgt een aanmaning van een incassobureau waaruit niet blijkt
1. wat het hoofdbedrag is, waar dit op gebaseerd is,
2. wat de incassokosten zijn, waar dit op gebaseerd is.

De consument wordt op onnodige extra kosten gejaagd als er om informatie gevraagd wordt en dit onmiddellijk berekend wordt door incassobureau.

Op grond van de eerste aanmaning wil ik in overleg met deskundige mijn verweer schrijven waaruit hopelijk blijkt dat ik onterecht met incassobureau geconfronteerd wordt.
Anders betaal ik in overleg met deskundige de aanmaning vermeerderd met incassokosten.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een kaal briefje met alleen een bedrag, zal door de rechter niet als eerste aanmaning worden gezien. Dat is geen probleem. De "aanmaningsmeter" gaat pas lopen bij een correcte aanmaning en daarop staat:
- wie de schuldeiser is
- wat de hoofdsom is met vermelding van bijv.: een factuurnr. + datum
- wat de incassokosten zijn.

Vladja

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of een vordering onterecht is is meestal toch wel zelf na te gaan. Als het goed is heeft de opdrachtgever van het incassobureau u reeds een rekening gestuurd en aanmaningen. En zo niet dan bent u ook na de eerste brief geen kosten aan het incassobureau verschuldigd.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

vanden bosch

Je schrijft: En zo niet dan bent u ook na de eerste brief geen kosten aan het incassobureau verschuldigd.

Daar moet volgens mij staan:

En zo niet dan bent u ook na de eerste brief geen aanmaningskosten aan het incassobureau verschuldigd.

Pedro.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

vanden bosch schreef op zondag 2 mei 2010, 15:28: Of een vordering onterecht is is meestal toch wel zelf na te gaan. Als het goed is heeft de opdrachtgever van het incassobureau u reeds een rekening gestuurd en aanmaningen. En zo niet dan bent u ook na de eerste brief geen kosten aan het incassobureau verschuldigd.

Vaak is het helaas niet goed, zie de vele draadjes omtrent het incassobureau van SudSun.
Blijft dat de consument al meteen opgezadeld dreigt te worden met onnodige extra kosten omdat incassobureau m.i. in gebreke blijft een duidelijke aanmaning te sturen.
M.i. zit de consument niet te wachten op een vaag briefje van een incassobureau, maar om
goede informatie waarna consument kan nagaan of dit terecht of onterecht is.

Dus mijn wens t.a.v. de manier waarop een incassobureau werkt:

Stuur meteen een duidelijke aanmaning, zie boven en intimideer de consument niet.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur meteen een duidelijke aanmaning, zie boven en intimideer de consument niet.

Het enige middel dat die incassocowboys ter beschikking hebben is intimidatie en dreigen met hel en verdoemenis.

Vladja

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur meteen een duidelijke aanmaning, zie boven en intimideer de consument niet.

t.a.v. rode duim
Het verbaast mij dat er een anonieme consument tegen een duidelijke aanmaning van een incassobureau is. :)

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zondag 2 mei 2010, 15:45:
Dus mijn wens t.a.v. de manier waarop een incassobureau werkt:

Stuur meteen een duidelijke aanmaning, zie boven en intimideer de consument niet.

En zo zou een incassobureau ook moeten werken inderdaad. Maar de meeste zijn te lui om aan hun opdrachtgevers genoeg informatie te vragen om een fatsoenlijke brief te schrijven. Wij vragen aan de klant de factuur, de laatste aanmaning en alle correspondentie die er al geweest is.
Dat betekent dus voor ons papier en we moeten gelijk een dossier aanmaken.

Maar zo kunnen we wel een eerste brief de deur uitdoen waarin staat wat de grond van de vordering is, wanneer de klant de laatste aanmaning heeft ontvangen en wat de huidige stand van de vordering is (netjes uitgesplitst naar hoofdsom, rente, kosten en evt b.t.w.)

En vraagt de debiteur om de rekening dan krijgt hij die gelijk.

Ik zit voor een klant nu al 3 weken te wachten op antwoord van een incassobureau om kopieën van nota´s. Enige antwoord: "we vragen ze op bij onze opdrachtgever." . Dat kan dus veel beter!

Maar vergeet ook niet dat de meeste wat grotere incassofabrieken werken met ongeschoold callcenterpersoneel dat alleen als opdracht heeft om klanten aan het betalen te krijgen en elk verweer te negeren.

Bij zulke incassobureau´s moet je ook niet moeilijk doen en gewoon blijven schrijven dat je de vordering bestrijd onder verwijzing naar je eerste brief. (En blijf niet aangetekend versturen. 1 keer is voldoende)

En bellen ze... dan verwijs je naar je brief en wacht op hun schriftelijke reactie, wenst ze vriendelijk edoch dringend een prettige dag en legt de hoorn weer op de haak.

Mochten ze besluiten dat er een procedure gevoerd zou moeten worden dan wordt het dossier vanzelf doorgezet naar de juridische afdeling en zie daar... er komt antwoord.

Callcenters moet je in de regel altijd negeren, die zijn er om de consument af te poeieren zodat de heren/dames zelf op hun luie gat kunnen zitten en geen gezeur aan hun hoofd krijgen.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

t.s.
Maar vergeet ook niet dat de meeste wat grotere incassofabrieken werken met ongeschoold callcenterpersoneel dat alleen als opdracht heeft om klanten aan het betalen te krijgen en elk verweer te negeren.

Ik bel geen call center van een incassobureau.
Ik wil zwart op wit zien van welke betalingsachterstand ik beschuldigd wordt etc.

In overleg met deskundige gaat er een schriftelijk verweer de deur uit als incassobureau onterecht ingeschakeld wordt en/of incassokosten niet kloppen.

Ik wil bewijsmateriaal als zaak voor de rechter verschijnt.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

vanden bosch

Kijk even bij de rubriek TIPS. Ik ben daar zo vrij geweest op mede met hulp van jouw tekst een (naar mijn mening kwalitatief goede) tip te plaatsen.

Pedro

ve
door verwijderd - May 3, 2010 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zondag 2 mei 2010, 17:34: Stuur meteen een duidelijke aanmaning, zie boven en intimideer de consument niet.

t.a.v. rode duim
Het verbaast mij dat er een anonieme consument tegen een duidelijke aanmaning van een incassobureau is. :)

Je druk maken over een rode duim? En dat dan ook nog eens apart gaan vermelden? Je weet toch dat hier rode duimen trollen rondwaren!

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 7, 2010 om 09:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

begijp niet waarom dhr vanden bosch in het begin van deze discussie zo aangevallen wordt , deze heer heeft mij enorm goed geholpen namelijk , zie discussie bkr en deurwaarder , dankzij dhr van den bosch heb ik enorm veel info los kunnen krijgen bij deurwaarder flanderijn en is het nu een kwestie van tijd dat ik van mijn schulden en bkr codering af ben , gaat zelfs zo zijn dat ik geld terug ga krijgen, dus waarom zo kritisch
en nogmaals dank meneer vanden bosch

ve
door verwijderd - Nov 7, 2010 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deurwaarder haha een vermomde incasso medewerker in een opel kadet met koffievlekken op zijn witte hemd.Amper de Nederlandsche taal machtig.
Zo is het meestal heden ten dage.

Ach Holleeder is ook al eerder vanuit de bajes een incasso buro gestart.

T

ve
door verwijderd - Oct 26, 2011 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er komt iemand aan de deur met een dagvaarding. Het blijkt Wouters deurwaarders te zijn. Waarom komen ze niet iets eerder aan de deur, zodat extra kosten beperkt kunnen blijven? Waarom komen ze pas aan de deur als er niks meer te redden valt voor een rechtszaak? Oh ja.... Aanmaningen raken zoek en blijven ongeopend indien je om komt in verplichtingen en in het werk. Verder, waarom zou je een aanmaning openen als je hem toch niet direct kunt betalen?

De incasso procedures zouden uniform moeten zijn. Op elke homepage van welke incasso instantie dan ook zou dit wettelijk voorgeschreven stappenplan moeten staan. Verder zou de schuldeiser verplicht moeten worden eerst persoonlijk contact te hebben, desnoods via de telefoon, voor hij een vordering kan verkopen aan een incassobureau.

Weg trouwens met het verschil tussen incasso instantie en deurwaarder! Gaarne een streng verbod op het bluffen van deze instanties op!

Overigens sinds gisteren een fan van Erick Nova!

ve
door verwijderd - Oct 26, 2011 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je periodiek een service gaat afnemen, je gaat huren van een huisbaas bijvoorbeeld, en je gaat dus een nieuwe zakelijke relatie aan, dan is het zaak van te voren te bekijken wat de nieuwe relatie doet met mensen die niet op tijd (kunnen) betalen. Geeft de boekhoud computer al na een uurtje wan betalen de vordering uit handen of worden de problemen dan op menselijke wijze opgelost?

Wordt er een extreem dure incasso procedure gestart of niet? Sinds een aantal maanden boycot ik leveranciers die dan dure procedures opstarten. Er zou een internetsite moeten komen met info hieromtrent. Want het kan zo maar gebeuren dat het een tijdje slecht met je gaat.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2011 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

zzp-er-in-armoe,

Vraagsteller heeft zelf in een incassobureau en geeft "juridische" adviezen, die niet altijd even correct zijn..

Een slager, die over zijn eigen vlees oordeelt.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 26, 2011 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

ZZP-er. Als je een relatie aangaat met een bedrijf,instelling enz. ben je op de hoogte van hun voorwaarden. à la minute een vordering uit handen geven, zal zelden voorkomen. Er gaat toch minstens 1 herinnering ( zo niet meer) aan af...waarop dan waarschijnlijk zal staan 'indien niet binnen blabla wordt overgedragen aan bla bla.
Als de deurwaarder op de stoep staat, ben je doorgaans weer wat verder.
Ook als hij wat eerder komt, kost het geld.
Op internet is genoeg informatie te vinden over de gang van zaken van incassobureaus en deurwaarders. Je kunt jezelf informeren over wat mag en niet mag (doorgaans door een rechter wordt toegekend/afgewezen).
Als een relatie van jou niet (tijdig) door jou betaald wordt, zou hij ook zo maar 's een ZZP-er in armoe kunnen worden.
Ook zelf kun je, indien jouw klanten niet tijdig betalen (waardoor je een ZZP-er in armoe bent ? ) een incassobureau inschakelen om je afgesproken geld te krijgen.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2011 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

op jolijn nr.2.

Je hebt helemaal gelijk. di Normaal gesproken zo. Maar door allerlei veranderende omstandigheden - heel Europa ligt sinds kort qua euro's overhoop - en bijvoorbeeld door gezondheids- en of familieomstandigheden kunnen brieven traumatisch gaan werken. Net als dat een e-mailtje geen garantie geeft dat de inhoud gelezen wordt, heeft ook een brief niet altijd het effect dat ie gelezen wordt. Praten met elkaar! Dan komt een e-mailtje denkelijk zelfs beter aan!

Zelf heb ik een stevige middelbare school doorlopen terwijl ik een hekel had aan huiswerk. Dat deed ik ook zelden. Ben een pionier en geen handhaver van een saaie systemen. Het huiswerk dat je door iedereen en door de gekste instanties allemaal door de keel wordt geduwd verziekt momenteel menigeen zijn leven.

Laat de belastingambtenaar gratis de boekhouding van de eenmanszaak doen, Dat scheelt het dubbele werk van nu.

Ik heb nog nooit een incassobureau nodig gehad. Heb geld altijd nog eenvoudig zelf naar binnen gepraat. Incassobedrijf is meestal een innige relatie van een medewerker uit een organisatie die ze inhuurt. Ze leven er aardig van. I.p.v. dat ze de mensen uit misère helpen te komen.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2011 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

ad vladja

Denk aub niet dat ik een incasso bureau heb. Ik ga liefst eerlijk door dit leven.

Groetjes!

ve
door verwijderd - Oct 26, 2011 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er voor deze branche een toezichthouder, een geschillencommissie of een oppositie vereniging? If so, zijn die vertrouwd of zijn het ook.......

ve
door verwijderd - Oct 26, 2011 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

zzp-er-in-armoe schreef op woensdag 26 okt 2011, 14:31: ad vladja

Denk aub niet dat ik een incasso bureau heb. Ik ga liefst eerlijk door dit leven.

Groetjes!

Ja als je niet eens kunt lezen wat ik schrijf, dan begrijp ik dat je in de problemen komt te zitten. Ik zeg niet dat JIJ een incassobureau hebt, maar VRAAGSTELLER!

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 27, 2011 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry Vladja,

Omdat ik mij als slager aangesproken voel.

Groetjes!

ve
door verwijderd - May 25, 2015 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik en mijn hebben 113.00 euro schuld en hebben daarom ook sinds iets meer dan een jaar (beschermings) bewindvoering. Nu hebben wij onlangs een brief gekregen van gerechtsdeurwaarder Nedland, waarin staat dat ze beslag komen leggen op onze inboedel. Niet dat ik echt iets van waarde in huis heb maar wij hebben ook 2 hele lieve honden die ik absoluut niet kwijt wil en zo zijn er ook spullen van emotionele waarden die ik ook niet kwijt wil. Kan een gerechtsdeurwaarder wel beslag leggen op mijn inboedel als ik bewindvoering heb?

Ilona

ve
door verwijderd - May 25, 2015 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ilonaenbart

U hebt zelf al een topic geopend met uw vraag.het is dan niet verstandig dat zelfde verhaal bij een vier jaar oud topic te plaatsen.

Maar zoals gezegd, ook al staat u onder bewind, dan kan er nog beslag gelegd worden.

Neem contact op met uw bewindvoerder.

ve
door verwijderd - May 25, 2015 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 25 mei 2015, 17:57: @ilonaenbart

U hebt zelf al een topic geopend met uw vraag.het is dan niet verstandig dat zelfde verhaal bij een vier jaar oud topic te plaatsen.

Maar zoals gezegd, ook al staat u onder bewind, dan kan er nog beslag gelegd worden.

Neem contact op met uw bewindvoerder.

Sorry maar ik wist allemaal niet zo goed hoe het hier werkt en ik ben wel heel wanhopig nu omdat ze woensdag al komen voor het beslag leggen en hoop iets te kunnen vinden waardoor ik dat kan teggen gaan

ve
door verwijderd - May 25, 2015 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bel morgen uw bewindvoerder