gabriele
door gabriele Oct 30, 2009 om 17:36
Geldzaken & recht

Ing rekening alleen op mijn naam

1,5 jaar geleden ,mijn man overleden ,alles opgestuurd ook verklaring van erfrecht nu staat er altijd boven mijn rekening
erven en/of mijn naam ik heb al mail gestuurd ,maar ze reageren er niet op hoe kan ik ze dat aan hun verstand peuteren????

1745 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 30, 2009 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Kijk eens bij de volgende 2 linkjes:

Wijzigen tenaamstelling

nabestaanden

ve
door verwijderd - Oct 30, 2009 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jasses, nieuwe site, linkjes werken niet

http://www.ing.nl/particulier/klantenservice/gegevens-wijzigen/wijzigen-tenaamstelling-rekening/index.aspx

http://www.glastekst.nl/ING%20Brochure%20Nabestaanden.pdf

ve
door verwijderd - Oct 30, 2009 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag gabriele,

Neem hierover eens kontakt op met:

Servicedesk Nabestaanden
Antwoordnummer 40510
8900 SM Leeuwarden

Tel.: 058-2340033

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2009 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

zal ik doen bedankt ik vind het nu toch wel tijd dat het er af gaat akte van erfrecht had ik ook opgestuurd daarom staat er nu erven van bij raar hoor dat ze dat doen als ik antwoord krijg reageer ik wel weer bedankt gr

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou graag willen weten hoe het verder is gegaan met de aammeldin.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

brief is onderweg want mijn printer weigerde eerst dus moest ik nog even aann peuteren ,maar als ik wat hoor ,geef ik het door !!! groet

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

brief ontvangen moet verklaring van erfrecht op sturen in de hectiek die er is rond een overlijden had ik dat dus nog niet gedaan en het rare is dat deze bank de enige is die dat opvraagd???? stel ik ook wel vraagteken bij toevallig had ik wel notaris dus was het even in al die papieren en dat zijn er heel veel het benodigde papiertje te vinden dus dat is nu onderweg wel in de enveloppe van de postbank want die andere had ik niet meer en nu weer afwachten ,maar dat doe ik al bijna1,5jaar wat een gedoe allemaal 2 dikke mappen staan er nu!!!! gr

ve
door verwijderd - Nov 22, 2009 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, bij andere banken is dat dus ook zo, al zijn er wel verschillen.
Bv. Fortis:
Voor het aanpassen van de tenaamstelling en/of het opheffen van de rekening dienen ze te beschikken over:
-akte van overlijden
-kopie trouwboekje (of kopie uittreksel bevolkingsregister geregistreerde partner)
-Uittreksel Centraal Testamentenregister (waaruit blijkt dat er géén testament is)
-Uittreksel Boedelregister waaruit blijkt dat er geen aantekeningen van bezwaar is gemaakt. Dit uittreksel dient gedateerd te zijn 3 maanden en 1 dag na datum overlijden
-Kopie legitimatiebewijs.
OF
-Verklaring van erfrecht
-Kopie legitimatiebewijs
Ga er maar aan staan! Bij de ABN/Amro zijn er kleine verschillen (die vroegen geen uittreksel Boedelregister)
Sterkte met de afhandeling.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2009 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb alleen met de Ing bank zo probleem de andere banken was een overlijdensbewijs voldoende ik was bij notaris wat behoorlijk wat kost ,maar de ing bank wil dan weer alle handtekeningen hebben ,?? wat voor nut??? ik mag wel een eigen nummer vragen en het geld overschrijven ,ik vind dit erg dom dus ik laat het maar zo ,neem wel een andere bank !! want dit is wel heel raar er kan niemand anders aan komen ? wat heeft het dan voor nut??? alles is al geregeld verder alleen deze bank doet moeilijk terwijl ik er alleen aan kan komen de andere banken zeggen het stond op beider naam dus nu staat het op mijn naam eigenlijk vind ik dat ik al genoeg papieren heb ingevuld!! heel de toestand kost alleen veel geld meer niet ook aan de belasting ,!!! gr