maribu
door maribu Mar 10, 2014 om 22:59
Geldzaken & recht

ING

Is het zomaar mogelijk , (ook al is het maar voor proef, dat ING dit zomaar mag gaan doen?). ik zou daar geen toestemming voor geven en proberen zo snel mogelijk op zoek te gaan naar een andere bank die wel zorgvuldig met mijn gegevens omgaat. De toezichthouders zouden hier beter moeten tegen op kunnen treden. Eerst moet wij al belastingbetalers geld afgeven om de bank te redden van zijn "ondergang en betrouwbaarheid" en nu mogen ze zomaar met onze identiteit gaan "shoppen"???? ik vind dit maar raar, ( en dit is zachtjes uitgedrukt). P.s. als zij er gels aan gaan verdien, dan is mijn vraag: gaat de client daar ook en vergoeding voorkrijgen???

1475 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2014 om 23:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bericht de ING dat u tegen deze flauwekul bent. Zie mijn tip. Wellicht helpt dat.

tenormin
door tenormin - Mar 10, 2014 om 23:24
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 10 mrt 2014, 23:16]Bericht de ING dat u tegen deze flauwekul bent. Zie mijn tip. Wellicht helpt dat.

Wat is uw tip dan? Ik snap niet wat de ING "gaat doe". U wel en de vraagsteller.

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2014 om 23:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zie mijn tip, bij Tips

Klik hier

tenormin
door tenormin - Mar 10, 2014 om 23:54
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Tips en discussies krijg ik nooit te zien, is niet voor mij te vinden, maar hoor het zojuist op het nieuws, beter laat dan nooit, ;-) Maar is een slecht idee van de ING inderdaad om zoiets te doen. Om nu van bank te veranderen voert (mij) iets te ver, maar zal zeker contact opnemen met de bank. Het vervelende is dat, als men al van bank verwisselt men er naderhand achter komt dan ook die bank dezelfde werkwijze zal gaan toepassen (ben ik bang).

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2014 om 23:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tips en discussies kunt u bovenaan aanklikken.

door 1953 - Mar 11, 2014 om 02:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De huid verkopen voor de beer is geschoten en de knuppel in het hoenderhok werpen/gooien.

door 1953 - Mar 11, 2014 om 02:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De huid verkopen voordat de beer is geschoten en de knuppel in het hoenderhok gooien.

zwemmer
door zwemmer - Mar 11, 2014 om 10:05
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dit is misschien meer iets voor discussies. Wat is er eigenlijk tegen belasting betalen? Dat moet toch ook gebeuren? Het lukt mij alsmaar niet het bezwaar hiervan te doorgronden. Geld moet soms rollen om de maatschappij draaiende te houden. Zo is het toch?

Zwemmer

di
door digioma - Mar 11, 2014 om 11:20
646 Antwoorden / 29 Vragen

Ik heb een SPAM-filter op m'n laptop en een sticker tegen ongewenste reclame op m'n brievenbus.
Ik moet al die rommel niet en wanneer ik werkelijk iets nodig heb ga ik naar de winkel.
Derhalve wens ik niet via m'n bankier te worden lastig gevallen met die onzin.
Zogezegd: "Schoenmaker blijf bij je leest"!

me
door mein33 - Mar 11, 2014 om 13:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=zwemmer schreef op dinsdag 11 mrt 2014, 10:05]Dit is misschien meer iets voor discussies. Wat is er eigenlijk tegen belasting betalen? Dat moet toch ook gebeuren? Het lukt mij alsmaar niet het bezwaar hiervan te doorgronden. Geld moet soms rollen om de maatschappij draaiende te houden. Zo is het toch?

Zwemmer

@zwemmer,

N.a.v. uw reactie ben ik bang dat u de Ts niet heeft begrepen.

vr.gr. mein33

ingwebcare
door ingwebcare - Mar 13, 2014 om 09:00
73 Antwoorden / 0 Vragen

Graag geef ik iets meer informatie over de proef die wij eind dit jaar willen gaan starten. Allereerst wil ik benadrukken dat wij géén klantgegevens aan derden gaan verstrekken. Deze blijven altijd bij ING. ING zal nauwgezet aan alle privacyvoorwaarden voldoen en klanten kunnen alleen meedoen als ze expliciet toestemming geven voor het analyseren van hun betaalgegevens. Ook kan de klant altijd weer uitstappen, mocht hij daartoe besluiten.

We willen in de proef de mogelijkheden bekijken om klanten extra financieel voordeel te bieden. Hiertoe onderzoekt ING of er belangstelling is onder klanten om ze, passend bij hun bestedingspatroon, relevante aanbiedingen te doen van andere partijen.

Tot slot wil ik graag benadrukken dat wij bij het gebruik van klantgegevens altijd vanuit het klantbelang zullen handelen. De focus ligt op het vergroten van de tevredenheid van onze klanten en het waarborgen van hun privacy.

Vriendelijke groet,

Marlies
ING Webcare team
www.ing.nl/webcare

zoekster
door zoekster - Mar 13, 2014 om 09:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Doe niet zo hypocriet. Hiermee hopen jullie veel geld binnen te halen, echt niet alleen voor de klant, maar vooral voor ING zelf.

Ik denk dat ING het niet helemaal snapt. Jullie vergelijken jezelf met iets als facebook, alleen met dan nog meer gegevens van de klant.

Maar... bij facebook geeft niemand toestemming om zijn gegevens te laten gebruiken, die worden gewoon gebruikt. Het gros vindt het daar leuk om wat berichtjes uit te wisselen en met zichzelf te lopen pronken. Dat hun gegevens gebruikt worden voor reclamedoeleinden, dat gaat aan velen voorbij, of ze zien het als een soort collateral damage.

Als daar een optie was, mogen wij uw gegevens gebruiken voor gerichte reclame, dan zou het meteen een heel ander verhaal worden.
Maar daar komen jullie nog wel achter.

En dan heb ik het nog niet over al de haken en ogen die eraan kleven. Want jullie gaan de klanten financieel voordeel beloven. Maar wat als die aanbieding die bijv. Wehkamp via ING doet achteraf niet zo'n geweldige aanbieding blijkt, maar bij bijv. Neckermann (die dan niet zou meedoen aan jullie spel) veel beter is met hetzelfde aanbod. Kunnen jullie je voorstellen hoe belazerd en 'opgelicht' de klanten van ING zich voelen die zich hebben aangemeld bij jullie?

Ik zie het forum al weer volstromen hier.

Maar goed, waar heb ik het tegen, een webcare die hier met een van hogerhand uitgedacht berichtje alle forums afschuimt om het praatje van ING rond te toeteren.

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2014 om 09:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb ING een mail gestuurd met mijn klacht over hun voorgenomen activiteiten. Ik kreeg natuurlijk hetzelfde riedeltje als antwoord.

Dat wordt dus zoveel mogelijk cash betalen, of overstappen.

Ik heb geen zin in reclame van bijvoorbeeld Oxxio, omdat ING weet dat ik mijn energie betrek van Eneco, of van het Zilveren Kruis, omdat mijn zorgverzekering loopt via Anderzorg.

Mocht ik al iets anders willen, dan zoek ik dat zelf wel uit.

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2014 om 11:02
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=ingwebcare schreef op donderdag 13 mrt 2014, 09:00]Graag geef ik iets meer informatie over de proef die wij eind dit jaar willen gaan starten. Allereerst wil ik benadrukken dat wij géén klantgegevens aan derden gaan verstrekken. Deze blijven altijd bij ING. ING zal nauwgezet aan alle privacyvoorwaarden voldoen en klanten kunnen alleen meedoen als ze expliciet toestemming geven voor het analyseren van hun betaalgegevens. Ook kan de klant altijd weer uitstappen, mocht hij daartoe besluiten.

We willen in de proef de mogelijkheden bekijken om klanten extra financieel voordeel te bieden. Hiertoe onderzoekt ING of er belangstelling is onder klanten om ze, passend bij hun bestedingspatroon, relevante aanbiedingen te doen van andere partijen.

Tot slot wil ik graag benadrukken dat wij bij het gebruik van klantgegevens altijd vanuit het klantbelang zullen handelen. De focus ligt op het vergroten van de tevredenheid van onze klanten en het waarborgen van hun privacy.

Vriendelijke groet,

Marlies
ING Webcare team
www.ing.nl/webcare

Ach ING, laat me niet lachen met mooie woorden en beloftes. Wat dat betreft zijn jullie immers net als de regering: mooie praatjes, bekt zo lekker weg. Als jullie die proef zou gaan starten, vraag dan eerst toestemming aan jullie klanten vóór jullie ook maar van start gaan met zoiets. Uit alle media hebben jullie immers al kunnen lezen dat het gros er faliekant tegen is. Is de bank er voor zijn klanten? Nou, dacht het toch echt niet meer. Dat was heel vroeger nog wel anders maar die tijd kennen de bankmedewerkers niet.

zoekster
door zoekster - Mar 13, 2014 om 11:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik ben mijn eigen mini-actie begonnen. De enquêtevraag die je iedere dag bij ING krijgt voorgelegd over het een of ander beantwoord ik niet meer. Informatiestop.

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2014 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 13 mrt 2014, 11:16]Ik ben mijn eigen mini-actie begonnen. De enquêtevraag die je iedere dag bij ING krijgt voorgelegd over het een of ander beantwoord ik niet meer. Informatiestop.

Goed idee!

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2014 om 12:59
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 13 mrt 2014, 12:25][quote=zoekster schreef op donderdag 13 mrt 2014, 11:16]Ik ben mijn eigen mini-actie begonnen. De enquêtevraag die je iedere dag bij ING krijgt voorgelegd over het een of ander beantwoord ik niet meer. Informatiestop.

Goed idee!

Gaf al nooit antwoord, was kennelijk al aan het actie voeren voor dit tevoorschijn kwam. ;-)

bokskabouter
door bokskabouter - Mar 13, 2014 om 13:40
32 Antwoorden / 4 Vragen

Marlies moet in de politiek gaan. Daar liegen ze bedriegen ze ook om het hardst. Een bank die zijn klanten gratis en voor niets extra voordeel wil bieden ? Noem mij iets, behalve het weer, dat gratis is. Ook dat supermarkt geleuter van één plus één gratis is een grote fopspeen. Gratis staat synoniem voor leugens.