Va
door Vasthy Sep 27, 2019 om 15:24
Geldzaken & recht

Ingbank

Sinds kort kunnen wij niet meer telefonisch geldovermaken van spaarrekening naar betaalrekening.Alleen via overschrijvingskaart. Dus wanneer ik nu geld nodig heb kan ik daar niet overbeschikken.  Wij doen niet aan internet bankieren omdat mijn man een grote digibeet is.Wij doen  onze bankzaken nog "Gewoon " op  papier wat is nog steeds heel goed bevalt. Wij ervaren bij de ING dat we steeds weer pepest worden met nieuwe regeltjes om het ons zo lastig mogelijk te  maken.  Zijn er  meer  mensen die hier last van hebben?

12937 32 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2019 om 15:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee hoor, daar heb ik geen last van. Maar als uw man een digibeet is, dan doet u het toch zelf?

Of een paar dagen geduld hebben, zodat de overschrijvingskaart verwerkt is.

Ka
door Kassagebruiker - Sep 27, 2019 om 15:44
683 Antwoorden / 5 Vragen

U bent kennelijk geen digibeet, u kunt hier een vraag stellen. Dus ipv dat uw man het niet kan/wil doet u het toch. Opgelost. De wereld is steeds verder aan het digitaliseren, de tijd van de stoom machines is al een poosje voorbij.

sj
door sjoppy - Sep 27, 2019 om 15:48
129 Antwoorden / Vragen
Va
door Vasthy - Sep 27, 2019 om 16:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben er samen voor gekozen om  op deze manier te bankieren Met wat voor reden dan ook.  ik wil niet verplicht worden dingen te doen waar we niet achter staan.Het gaat er om dat wij niet direct over ons geld kunnen beschikken.Als ik  nu een grote betaling wil  doen moet dat nog steeds kunnen. Zo ging het ook altijd.  Er zijn nog heel veel mensen die nog  op  deze vertrouwde manier bankieren en dan moet de bank  ons die mogelijkheid geven en het niet steeds lastiger te maken.

sj
door sjoppy Sep 27, 2019 om 17:52
129 Antwoorden / Vragen

Er vinden de laatste tijd veel veranderingen plaats en het is voor iedereen wennen maar de veiligheid komt in het geding als alles hetzelfde blijft.

jo
door jorisw Sep 27, 2019 om 18:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb er voor gekozen om alleen met de stoomtrein te reizen en de NS negeert dat gewoon! Belachelijk van ze!

tijger1
door tijger1 Sep 27, 2019 om 23:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het most niet magge. Maar gelukkig kunt u nog altijd overstappen op de trekschuit of de postkoets.

aurora1
door aurora1 Sep 30, 2019 om 13:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@ts:
Als u op tijd geld van de spaarrekening overmaakt wegens een te betalen hoger bedrag, is er niets aan de hand, want u kunt die saldolijn nog steeds gebruiken. Anders doet u iets verkeerd. Maar wat heeft u eraan te weten of anderen ook die ervaring zouden hebben? Bovendien: de saldolijn doet het toch?

koekeloer
door koekeloer Sep 30, 2019 om 14:24
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik wi alleen maar een rekening met 8% spaarrente, die had ik vroeger ook. Belachelijk da de bank dit niet meer eschikbaar heeft.

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2019 om 15:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@koekeloer

Beetje zoeken.:-))

tenormin
door tenormin - Sep 27, 2019 om 16:12
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Beste vasthy,

Als uw man een digibeet is, u bent dat niet. Anders was u hier niet terechtgekomen. Ik heb het internetbankieren ook zo lang als mogelijk voor me uit geschoven maar, eenmaal doorhebbend hoe het werkt: is zoveel prettiger dan de ouderwetse manier. Ik ga u niet gelijk de app aanpraten, heb ik zelf ook niet, maar ING geeft een scanner waarop u alleen maar, wanneer u een account heeft aangemaakt, de scanner op het scherm moet richten, uw code op de scanner in te toetsen en dan geeft uw scanner het nummer door voor betalingen/ overschrijvingen enz. Het is echt heel gemakkelijk. En fout kan het niet gaan: want als u iets fout intoetst komt u er niet in. Ik zou u van harte aanbevelen, misschien met hulp van een kenner, (kennis) om dit te gaan proberen. Dan heeft u onmiddellijk toegang tot uw geld. ING doet alles niet om te "pesten", dit alles is gewoon door de vliegensvlugge veranderingen in de maatschappij gedaan. Dus alle banken moeten met veranderingen mee. Hoop dat u het gaat proberen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 27, 2019 om 16:32
16876 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v de al gegven antwoorden heb ik maar één advies: als u het met de genoemde handelwijze niet eens bent, zoek dan een bank waar u dat probleem niet heeft.
Let wel op dat ook andere  banken verregaand gedigitaliseerd zijn.

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2019 om 16:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zijn er  meer  mensen die hier last van hebben?
Dat zal ongetwijfeld zo zijn, maar .... tijden veranderen.
We leven niet meer in het stenen tijdperk en of we het willen of niet .... men zal er aan mee moeten gaan doen.
Niet alleen de ING schaft oude mogelijkheden af, dat gebeurt ook bij andere banken.
En als je een groter bedrag van je spaarrekening nodig hebt dan weet je dat toch wel van te voren?
Gewoon dan tijdig overmaken naar je betaalrekening.
Of: voldoende geld op je betaalrekening laten staan; op die spaarrekening krijg je toch nauwelijks rente.
Welkom in de nieuwe wereld. ;-)

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2019 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wees blij dat u nog met papier kan bankieren. U was al een beetje modern door te bellen om een bedrag over te maken. Daarmee ook maar weer terug naar de oudheid  en een papieren overschrijvingskaart gebruiken.

En u zult toch ook wel pinnen in een winkel, of geld trekken uit de automaat, want de AOW wordt alleen maar overgemaakt op een bankrekening, kunt u al jaren en jaren niet meer met een cheque innen op het postkantoor. Die zijn er trouwens ook haast niet meer.

jo
door jorisw Sep 27, 2019 om 23:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wel grappig trouwens dat er blijkbaar mensen zijn die vertrouwen hebben in papier, terwijl er tegelijkertijd steen en been wordt geklaagd over de slechte postbezorging (tot aan beschuldigingen van diefstal richting postbezorgers aan toe). Je zou toch niet moeten willen dat die blijkbaar onbetrouwbare mensen toegang krijgen tot je papieren informatie :-)

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2019 om 15:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar wordt geen steen en been over geklaagd?

ma
door malty - Sep 27, 2019 om 17:15
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Op de ING website staat dat Saldolijn met betaalmogelijkheden nog steeds mogelijk is.
Heeft u een schrijven gehad dat de Saldolijn komt te vervallen?

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2019 om 17:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom zou je spaargeld 'nu' nodig hebben? Als je die overschrijvingskaart invult en opstuurt heb je waarschijnlijk hooguit twee dagen later je geld. Dat is dan een gevolg van niet mee willen gaan met veranderingen.

Magnum007
door Magnum007 - Sep 27, 2019 om 18:05
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Vasthy,

ING heeft mij een keer ongevraagd een kredietkaart opgestuurd....
Meteen doorgeknipt.

De banken doen alles om consumenten te verleiden om meer geld uit te geven dan ze hebben.
Met internetbankieren “voel” je niet hoe snel je je geld uitgeeft:je mist immers het fysieke overzicht van cashgeld.

tenormin
door tenormin Sep 27, 2019 om 18:26
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@magnum007, welnee, dat doen de banken niet: je verleiden om: dat doen winkels. Met de pinpas geven mensen juist meer geld uit dan de bedoeling is. Als je geen controle over je eigen handelen hebt dan moet men gewoon 1 bedrag per week opnemen en het daarmee doen. Daar heeft het internetbankieren niets mee van doen. De vaste lasten gaan immers automatisch van je rekening af. Impulsaankopen doet men zelf. Zal de bank worst zijn: als je hebt gekozen voor rood staan: ja, dat vinden ze wel prettig: dan is die rente ineens veel hoger dan de zo goed als  "niet meer rente" die ze geven.

Magnum007
door Magnum007 Sep 27, 2019 om 22:46
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tenormin,

Zo’n creditcard is wel verleidelijk als je rood staat.....

Ik geef de banken de schuld van de economische crisis waar we nu nog steeds middenin zitten....

Ze hebben enorme hypotheken verschaft aan mensen,die dat eigenlijk niet konden betalen....
Als deze “woonzeepbel” ontploft,dan stort de hele economie in...

jo
door jorisw Sep 27, 2019 om 23:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk, het is altijd de schuld van anderen.... Stop met dat Calimerogedrag en neem je verantwoordelijkheid.

tenormin
door tenormin Sep 27, 2019 om 23:27
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo magnum007, ik geef de regering de schuld. Zij hebben de banken geholpen. En nu? Nu geven de Banken zo goed als nooit meer een hypotheek aan b.v. z.z.p.-ers die wel iedere maand + €900,00 huur kunnen betalen maar hen geen hypotheek geven. Dat is pas killing. En een creditcard krijg je niet zomaar. Daar moet men een bepaald inkomen voor hebben. Een creditcard vertrekken door banken aan mensen die het zich niet kunnen veroorloven: dat is pas mensen in de problemen helpen. De schijthuizen, excuus voor taalgebruik. Oh jee, zie ineens een commentaar van onze vriend Joris W. Nou ja, die is überhaupt tegen alles en iedereen.

tijger1
door tijger1 Sep 27, 2019 om 23:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen een bank stuurt ongevraagd een creditcard toe. Onzin verhaal.

En een ZZP-er moet in ieder geval drie jaarrekeningen kunnen overleggen. Niet zo bijzonder, om een hypotheek te krijgen.m

ne
door neodutchio Sep 28, 2019 om 19:26
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Apart, crisis, schuld van de bank? Het ligt er aan wat je je laat aanpraten.

Magnum007
door Magnum007 Sep 28, 2019 om 23:47
594 Antwoorden / 2 Vragen

Nee hoor Neodutchio,

Lees maar gewoon de krant eens.

Misschien moet je eens praten met iemand,die alleen AOW heeft....

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2019 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@magnum

En heeft u alleen AOW. Plus zorgtoeslag, plus huurtoeslag, plus vrijstelling van diverse gemeentelijke lasten enzovoort?

Magnum007
door Magnum007 Sep 29, 2019 om 00:08
594 Antwoorden / 2 Vragen

Alleen AOW is net genoeg om in leven te blijven....

ne
door neodutchio Sep 29, 2019 om 09:35
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Heb uw tip ter harte genomen, en met enkel AOW en alle toeslagen en vrijstellingen vond deze persoon niet dat hij in een crisis zat. Hij kon er van rondkomen en gaf zelfs af en toe nog een kleinigheidje aan zijn kleinkinderen.
Het is maar net wat je wilt, wat je kan en wat je doet.

aurora1
door aurora1 Sep 30, 2019 om 14:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En@magnum007, som eens op welke subsidies en toeslagen u krijgt zoals al hier door @tijger1 opgesomd zijn. Alles door belastingbetalers bijeengebracht.
Dus wees eens eerlijk, want dat bent u nu niet.
Wat u ook had kunnen doen is sparen, of bijv. een extra pensioen opbouwen, maar u lijkt uw tijd te besteden aan klagen en zeuren en dat terwijl u niets te klagen en zeuren heeft. Zoek een leuke hobby, vertier, misschien knapt u daarvan op. Maar ook dat zult u vast niet vinden of deugt volgens u niet.

Ka
door Kassagebruiker - Sep 27, 2019 om 18:14
683 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn nog heel veel mensen die nog  op  deze vertrouwde manier bankieren en dan moet de bank  ons die mogelijkheid geven en het niet steeds lastiger te maken.

Maar nog heel veel meer die dus digitaal bankieren. U kunt toch niet verwachten dat de ING terug gaar naar (voorbeeld) de Amiosh ideeën?

tijger1
door tijger1 Sep 27, 2019 om 23:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Amish bellen niet voor een overschrijving en zitten ook niet op een forum.

besseldekker
door besseldekker - Sep 27, 2019 om 18:36
123 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Vashty,

Om te beginnen bent u, lijkt mij, geheel vrij in uw keuzes. Dat anderen dat misschien ouderwets vinden, dat zij zo. Het is een mening die ik niet deel. Het lijkt me ook niet relevant voor uw probleem.

Maar ik begrijp dat probleem niet helemaal. Zojuist heb ik een klein testje gedaan, en telefonisch een bedragje overgemaakt van mijn spaarrekening naar mijn betaalrekening. Dit leverde geen enkel probleem op. Nu is het mogelijk dat bij u de situatie anders ligt, maar waardoor zou dat dan kunnen komen? Ander rekeningtype wellicht? Hebt u al naar de bank gebeld om de zaak voor te leggen?

panter22
door panter22 - Sep 27, 2019 om 18:44
6599 Antwoorden / Vragen

De wereld verandert, dus moet je mee veranderen. Je merkt nu al dat het moeilijk is om nog op de oude manier te bankeren.
Als je eenmaal gewend bent aan internetbankieren, dan wil je niet meer anders,
Je hoeft de overschrijfkaarten niet meer met de post te versturen. Brievenbussen zijn er al bijna niet meer.
Dat is net als met je boodschappen pinnen. Dan hoef je niet meer met een hoop geld op zak te lopen. Dat is een stuk veiliger.
En thuisgekomen kun je op elk moment van de dag nazien wat je uitgegeven hebt.
Van waar die angst? Wat kan er mis gaan?

Magnum007
door Magnum007 Sep 27, 2019 om 22:31
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Panter,

Ik ben enkele jaren geleden “geskimmed”:mijn hele betaalrekening was geplunderd.

Gelukkig heb ik altijd contant geld op zak,anders kon ik geen eten kopen.

Na een week werd mijn geld teruggestort ....

Nooit excuses gekregen van ING....

Hoe veilig is dit?

jo
door jorisw Sep 27, 2019 om 23:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Handig dat contant geld op zak: klap in je nek en je bent het definitief kwijt. Dat geskimde geld is tenminste teruggekomen. Ik snap ook niet waarom ING excuses moet aanbieden. De skimmer zou dat moeten doen.

tijger1
door tijger1 Sep 27, 2019 om 23:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog meer sprookjes dus van Magnum.

Magnum007
door Magnum007 Sep 28, 2019 om 00:07
594 Antwoorden / 2 Vragen

Tijger,jij hebt makkelijk praten met jouw groot pensioen.

panter22
door panter22 Sep 28, 2019 om 08:40
6599 Antwoorden / Vragen

Voor noodgevallen kun je wat contant geld bij je hebben. Maar betalen in de supermarkt  is veel handiger met de betaalpas. Maar het is vaak de angst voor het onbekende. Net als de boodschappen zelf scannen met de handscanner. Prachtig systeem. Je ziet precies wat je koopt en wat je moet betalen.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2019 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@magnum

Hoe komt u op het idee dat ik een groot pensioen heb?

Magnum007
door Magnum007 Sep 28, 2019 om 12:12
594 Antwoorden / 2 Vragen

Omdat je mijn antwoorden als “sprookjes” typeert.

Ook ontken je,dat het slecht gaat met de economie en je hebt geen last van alle prijsverhogingen.....

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2019 om 13:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Omdat het sprookjes zijn. Ik wilde het woord leugens niet gebruiken. En het gaat zeker goed met de economie. En met die prijsverhogingen valt het best mee. Ik kan namelijk rekenen.

Magnum007
door Magnum007 Sep 28, 2019 om 23:51
594 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat goed met de economie in je eigen portemonnee....;-)

Praat eens met iemand ,die moet rondkomen met alleen AOW....

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2019 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vergeet u dan niet de zorgtoeslag te tellen en de huurtoeslag en de vrijstellingen van diverse gemeentelijke lasten?

Magnum007
door Magnum007 Sep 29, 2019 om 00:12
594 Antwoorden / 2 Vragen

Ja,die tel ik mee.

Wat er meteen af kan is het eigen risico van de zorgverzekering,de alsmaar stijgende voedselprijzen,stijgende prijzen van kleding/gas en licht/banktarieven enz....

panter22
door panter22 Sep 29, 2019 om 08:56
6599 Antwoorden / Vragen

Vergeet niet de jarenlange hypotheekaftrek en het afbetaalde huis. En de zorgkosten waar je geen extra verzekering voor hoeft af te sluiten maar kunt aftrekken van de belasting

ne
door neodutchio Sep 29, 2019 om 09:33
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Het eigen risico is alleen van toepassing bij ziekte en zijn regelingen voor bij de verzekeraars en belastingdienst. Je hoeft dus niet ineens die €385,- op tafel te leggen. Boodschappen zijn iets duurder geworden per 1 januari vanwege enerzijds de BTW verhoging, anderzijds omdat het te goedkoop verkocht werd. Op dit moment zijn de prijzen gewoon stabiel. Ik kan nog steeds voor tussen de 60 en 70 euro booschappen doen voor een gezin van 4.
Kleding is maar net wat je wilt. Koop je merk, of pak je de opruiming van bv Primark. Tenzij u een staatje hebt waarin de prijsontwikkelingen staan van de afgelopen jaren.
Gas en licht, net weer opnieuw afgsloten en kreeg een lagere prijs dan vorig jaar. Daar heb je zelf invloed op, net zoals het verbruik. 2 onder 1 kap, 4 personen, 3 verdiepingen en een maandbedrag van €130 dat reeel is voor ons. Onze buren betalen €250, maar hebben nu de kachel al flink aan staan. Je hebt je besparing dus zelf in de hand.

Magnum, u roept een hoop, maar zegt niets. Kunt u onderbouwen van wat u allemaal gezegd hebt? Wordt alles wel duurder of is het uw gevoel dat alles duurder wordt?

panter22
door panter22 Sep 29, 2019 om 10:23
6599 Antwoorden / Vragen

@Neodutchio, Als je ziek bent en je hebt alleen AOW, dan betaal je die €385 of het nu in 10 termijnen is of in een keer. Dat heb je zeker zelf niet in de hand. Ik heb onderhand al een leuke auto betaald aan eigen  risico.
Heb je een goed inkomen en een geisoleerd huis, dan heb je de keus of je veel geld wilt besteden aan boodschappen, kleding en stookkosten of wat dan ook. Dat je zuinig bent is een keus die je maakt.
Heb je alleen AOW, dan heb je die keus niet, Dan moet je rekenen om rond te kunnen komen.

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2019 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je alleen AOW hebt is de zorgtoeslag bijna € 1.200 per jaar. Kan je toch bijna je premie van betalen.

panter22
door panter22 Sep 29, 2019 om 10:41
6599 Antwoorden / Vragen

En als je naar de fysiotherapie moet of de tandarts? Dat kost niets? Het is toch fijn geen of weinig zorgtoeslag krijgt. Dan heb je een goed inkomen. Waarom dan nog met een scheef oog kijken naar anderen. Het is beter tevreden te zijn met wat je hebt.

Magnum007
door Magnum007 Sep 29, 2019 om 12:27
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,met die koopwoning van jou hoef je geen huur te betalen.

Een oud collega van mij heeft alleen AOW en een jongere echtgenote ,die niet kan werken.
Hij krijgt maar voor 1 persoon AOW en krijgt een aanvulling van de bijstand.

Hij heeft een nieuw kunstgebit nodig ,maar heeft geen aanvullende tandartsverzekering.

Zo gaat men om met de “oudjes” in Nederland

ne
door neodutchio Sep 29, 2019 om 12:52
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Of ik nu een dik salaris zou hebben of enkel AOW, ik geef uit wat ik wil. Met weinig inkomen moet je dat inderdaad, en dat kan ook. Het ligt maar net waar je prioriteiten liggen. Ik heb een tijdje in een woonwagen gewoond. Lage lasten en veel heb je niet nodig. Nu in een 2 onder 1 kap heb ik veel te veel ruimte. Vandaar dus maar 1 verwarming in de woonkamer die aangaat als het onder de 17 graden wordt.

En voor Magnum: een koopwoning is veel meer dan alleen het betalen van de hypotheek. Dit jaar weer heel de buitenboel geschilderd. Dat had ik in 1 week kunnen laten doen door een schilder voor €2500,-, maar ik heb besloten om het zelf te doen. Het duurde een half jaar op de karige vrije momenten. Deze winter is de badkamer aan de beurt, hier zit een lekkage. Dat is weer het voordeel van een huurhuis, dan heb je al die kosten niet.

Donuts
door Donuts Sep 29, 2019 om 12:58
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@magnum: ik zag voorbij komen dat die tijger in het tuinhuisje van zijn zoon of dochter woont. Lekker goedkoop.

panter22
door panter22 Sep 29, 2019 om 14:57
6599 Antwoorden / Vragen

@Neodutchio,
Je huis wordt je eigendom. Een huurhuis niet.
Dat schilderwerk hoeft niet elk jaar, Gerekend over 5 jaar is dit €500 per jaar. Minder dan 1 maand huur.
Je moet het zelf weten, maar met jouw handicap op een ladder staan om €2500 uit te sparen?

ne
door neodutchio Sep 30, 2019 om 13:17
5158 Antwoorden / 12 Vragen

@panter, een steiger staat stabiel genoeg om op te staan hoor. Een ladder klim ik echt niet meer op.
De buitenboel verven is echt niet de enige kosten aan een huis. Als eigenaar ben je verantwoordelijk voor elk onderhoud. Daarbij zijn de lasten bij een eigen woning anders dan bij een huurhuis. Als eigenaar betaal je o.a. eigenwoningforfait, ozb, opstalverzekering en overleidensrisicoverzekering.
Bij te duur kopen of gedwongen moeten verkopen blijf je als eigenaar ook nog eens met een restschuld zitten.

Pas na het aflossen van het huis en verkopen heb je geld in handen, tot die tijd kan je er niets mee.

panter22
door panter22 Sep 30, 2019 om 14:44
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe kom je dan op een steiger zonder ladder?
Straks ga je nog beweren dat je voordeliger een huis kunt huren.

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2019 om 15:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@magnum

Een kunstgebit wordt vergoed uit de basisverzekering met een kleine eigen bijdrage. Daar heeft men dus geen tandartsverzekering voor nodig. En zijn vrouw heeft dan blijkbaar ook nooit gewerkt. Fijn dat ze een AIO aanvulling krijgen.

@graspollen

Voor uw informatie. Ik woon niet in een tuinhuisje. Mijn huis staat wel in een tuin.

ne
door neodutchio Sep 30, 2019 om 15:51
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Heel simpel, door het raam. Er zit een verhuisraam en via daar kan je mooi op het plateau stappen.

Qua maandelijkse kosten zit er echt geen groot verschil tussen huren en kopen. Het voordeel is er pas bij verkoop.

panter22
door panter22 Sep 30, 2019 om 16:52
6599 Antwoorden / Vragen

Bij de verkoop heb je tonnen op de bank. Bij einde verhuur niets. En je kunt je huis naar eigen smaak verbouwen. Heb je een huurhuis, dan mag je 30 jaar doen met het goedkoopste van het goedkoopste .

ne
door neodutchio Sep 30, 2019 om 17:55
5158 Antwoorden / 12 Vragen

En een geld dat het kost om alles naar eigen wens aan te passen. En bij verkoop heb je geen tonnen op de bank, je zal eerst een ander huis moeten gaan kopen. Huren kan dan niet omdat je teveel geld hebt.

panter22
door panter22 Sep 30, 2019 om 18:30
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt geen sociale huurwoning krijgen, maar wel een in de vrije sector.

ne
door neodutchio Oct 1, 2019 om 14:07
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Een betaalbaar koophuis is ook niet meer te vinden. Binnen een week 20 kijkers en de biedingen vliegen om je oren.

Donuts
door Donuts Oct 1, 2019 om 14:47
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Neodutchio, u verkondigt onzin, vermogen telt niet mee bij sociale huur. Alleen inkomen.

ne
door neodutchio Oct 1, 2019 om 18:00
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Klik hier
Uw vermogen heeft indirect invloed op het recht op een huurwoning. De inkomsten uit vermogen, bijvoorbeeld rente die u ontvangt uit sparen en beleggen (box 3 van de inkomstenbelasting), tellen mee in de berekening van het inkomen.

En hier
Bij de berekening van uw huishoudinkomen wordt uitgegaan van het geregistreerde inkomen dat de Belastingdienst gebruikt. Op uw aanslag heet dit inkomen uw verzamelinkomen. Hieronder vallen:
inkomen uit sparen en beleggen.

ne
door neodutchio - Sep 27, 2019 om 18:55
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Het is een simpele kosten-baten afweging. Om een systeem in de lucht te houden om per telefoon geld over te boeken is geld nodig. Hoe minder mensen hier gebruik van maken, hoe meer het kost per gebruiker. Je komt dus op een punt dat het meer geld kost als dat het oplevert. Als u meer geld uitgeeft dan dat er binnenkomt moet u stappen ondernemen. Bij een bank, of welk ander bedrijf dan ook, is dat niet anders.
U gaat, mag ik aannemen, ook niet meer naar de balie toe om daar geld op te nemen.

Magnum007
door Magnum007 Sep 27, 2019 om 22:41
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

Omdat banken een monopolipositie hebben ,zijn ze verplicht om het oude systeem te handhaven.

Google maar eens “Rijkspostspaarbank”.

Echt schandalig,dat ze geld voor een betaalrekening vragen....

Daarom pleit ik voor een “Staatsbank” zonder winstoogmerk.

ne
door neodutchio Sep 27, 2019 om 22:58
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Oude systemen handhaven? Alleen bij Regiobank kan je elk gewenst bedrag opnemen bij de balie. Maar dan alleen bij de kantoren met een kasfunctie. Bij alle andere banken pas boven de €5.000 of €10.000. Dus hoezo oude systemen handhaven? En de afgeschafte TAN lijst van de ING, ook in strijd met uw/de wet?

Wat moet ik zien bij de Rijkspostspaarbank? Een bank onder de verantwoordelijkheid van de staat die het niet op eigen kracht kon redden. Alleen door samen te gaan met andere partijen en overnames en de privatisering konden ze overleven.
U hebt dus liever een bank waar vanuit de staatskas geld bij moet. Dat is hetzelfde als betalen voor het hebben van een betaalrekening.

jo
door jorisw Sep 27, 2019 om 23:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@Magnum007: weet je wel wat een monopolie is? Er is keuze uit tig banken, dus dat kan per definitie geen monopolie zijn.

Magnum007
door Magnum007 Sep 28, 2019 om 00:11
594 Antwoorden / 2 Vragen

Ik praat over het betaalsysteem.

De banken gaan steeds meer geld vragen voor een betaalrekening.
Terwijl dit gratis hoort te zijn want ons geld staat daar.

De winkels doen net zo hard mee door steeds meer contant geld af te schaffen en alleen nog maar pinbetalingen te accepteren.
Dit gaat een keer goed fout bij een storing....

ne
door neodutchio Sep 28, 2019 om 00:35
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Vreemd, ik ken geen enkele keten die cash geld verwijderd heeft uit hun systeem.
Ik heb wel eens een grote storing meegemaakt. Daar hadden we ouderwetse incassoformulieren voor of mobiele pinapparaten. En echt grote storingen veroorzaakt door banken zijn er nog niet geweest.

Niet zo doemdenken Magnum, of verhuizen naar een dictatuur of commuistisch land.

Magnum007
door Magnum007 Sep 28, 2019 om 12:02
594 Antwoorden / 2 Vragen

Kom je nooit bij Ikea Neodutchio?

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2019 om 13:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@magnum

Dat is een proef in één winkel. Maar u kwam daar vast wekelijks.

Ik betaal in de winkels waar ik kom contant. En dat is nergens een orobleem.

ne
door neodutchio Sep 28, 2019 om 13:36
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Waarmee kan ik in de IKEA vestiging betalen?

In onze winkels hanteren we de volgende betaalmogelijkheden:

  • contant (met uitzondering van IKEA Eindhoven)
  • met pin of Maestro
  • met een creditcard van Visa Card, Mastercard of American Express
  • met een IKEA tegoedkaart of IKEA (digitale) cadeaukaart
Dus 1 winkel waar het niet kan. Nog meer onderbouwingen?

Magnum007
door Magnum007 Sep 28, 2019 om 17:27
594 Antwoorden / 2 Vragen

Wat denk je van het openbaar vervoer ?

ne
door neodutchio Sep 28, 2019 om 17:30
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Heel af en toe ga ik wel eens met de bus, daar kan ik gewoon met cash geld betalen. Dat een aantal ov maatschappijen cash heeft afgeschaft heeft met veiligheid te maken, niet met macht van de banken.

Maar verzin rustig door, ik hoor het wel als u iets nieuws hebt.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2019 om 17:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ga nooit met het openbaar vervoer. Maar daar is een heel handige OV kaart voor.

Magnum007
door Magnum007 Sep 29, 2019 om 00:13
594 Antwoorden / 2 Vragen

Jij rijdt toch in een Jaguar.....;-)

besseldekker
door besseldekker - Sep 27, 2019 om 18:59
123 Antwoorden / 0 Vragen

In aanvulling op mijn vorige commentaar: hebt u wellicht een OranjePakket? Hoeft u niet op te antwoorden, hoor, maar het gaat om het volgende. Bij het OranjePakket kunt u wel van de Saldolijn gebruik maken, maar daaraan zijn dan extra kosten verbonden. Ik blijf van mening dat overschrijven van/naar Spaar- resp. Bankrekening daarbij geen verschil maakt.

Bij de oudere, reeds langer bestaande pakketten, die niet meer nieuw worden aangeboden, geldt dit niet: daar is de Saldolijn "inbegrepen" in het pakket.

Als u dit wilt controleren (zou ik altijd doen, ik kan ook een uitglijder maken!), bel dan toch maar even de bank!

jo
door jorisw - Sep 27, 2019 om 19:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien is er wel een markt voor een bank die alle verouderde zaken nog wil blijven leveren. Maar dan niet klagen dat het allemaal zo duur is.

panter22
door panter22 - Sep 27, 2019 om 19:11
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens op de site van Seniorweb. Misschien is het de moeite waard om lid te worden:
https://www.seniorweb.nl/artikel/ing-internetbankieren
N
og beter:'Persoonlijke hulp van de Ing om te leren internetbankieren
https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/internetbankieren/op-weg-met-internetbankieren/hulp-bij-digitaal-bankieren/index.html

gerbera
door gerbera - Sep 27, 2019 om 22:09
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Het kan nog steeds maar heeft u ook een toegangscode? lees hier  de handleiding.

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2019 om 23:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u wel contact opgenomen met de bank om te vragen wat het probleem is? Want volgens de site van ING werkt dat nog steeds.

aurora1
door aurora1 - Sep 28, 2019 om 00:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die saldolijn is er toch nog steeds?
Tik/klik op de rode regel:
https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/saldolijn/index.html

En nee, ik heb die problemen niet.
Doet u misschien iets niet goed aan de telefoon? Verkeerde code intoetsen bijvoorbeeld?

Wie houdt wie tegen met de ontwikkelingen w.b. internet en daarmee werken omdat die persoon het zelf niet kan of wil kunnen?

sj
door sjoppy - Sep 28, 2019 om 07:48
129 Antwoorden / Vragen

U kunt het beste met elke nieuwe fase meegaan want als u er eentje overslaat wordt het steeds moeilijker om bij te blijven.
Ga er maar van uit dat er steeds veranderingen plaats vinden en niet alleen bij banken.

Th
door Thijs124 - Sep 28, 2019 om 09:43
289 Antwoorden / Vragen

Gelukkig dat ook die Bank moderner is geworden. Vroeger moesten we met het spaarboekje naar de bank om de rente bij te laten schrijven.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2019 om 10:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En nou wordt er geen rente meer bijgeschreven.:-)) Probleem opgelost.

Magnum007
door Magnum007 Sep 28, 2019 om 12:16
594 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is het schandalige:een betaalrekening is niet gratis bij ING.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2019 om 13:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou dat gratis moeten zijn? Werkt u gratis?

Magnum007
door Magnum007 Sep 28, 2019 om 17:33
594 Antwoorden / 2 Vragen

Omdat banken een monopoliepositie hebben.

De regering kan de macht van de banken breken door een staatsbank op te richten.
Zonder winstoogmerk.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2019 om 18:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin.

ne
door neodutchio Sep 28, 2019 om 19:31
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Tuurlijk Magnum, net zoals die staatsbank van vroeger he. Maar wat is dan het verschil of de gebruiker direct betaald of dat het via de belasting betaald wordt? Want winstgevens die die staatsbank nooit geweest.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2019 om 20:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alleen gratis voor Magnum, want hij werkt ook gratis.

Magnum007
door Magnum007 Sep 29, 2019 om 00:02
594 Antwoorden / 2 Vragen

Het verschil is,dat arme mensen nu geld moeten betalen voor geld overschrijven en pinnen terwijl dit een eerste levensbehoefte is.
Dus een overheidstaak....

ne
door neodutchio Sep 29, 2019 om 09:26
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Overschrijven en pinnen is gewoon gratis hoor. En het hebben van een rekening kost al jaren geld.

Eten is ook een eerste levensbehoefte, moeten er staatssupermarkten komen? School ook, een staatsschool? Moet ik nog even doorgaan? Jammer dan Oost Duitsland niet meer bestaat, het was het ideale land geweest voor u.

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2019 om 10:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En alle medewerkers van zo’n staatsbank werken gratis?

ne
door neodutchio Sep 29, 2019 om 12:44
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Die worden betaald van belastinggeld. En dat zie je niet meteen terug, daarom dat Magnum denkt dat dat allemaal gratis was.

ma
door malty Sep 30, 2019 om 13:41
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@magnum007  Schandalig dat de overheid het lage btw tarief voor etenswaren verhoogd heeft van 6 naar 9%.

so
door soeper - Sep 30, 2019 om 12:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onaardige en vervelende reacties worden er hier gegeven.
Ik doe wel mee met internet bankieren, maar je mag mensen daar niet toe verplichten. Ik ben ook niet jong meer, maar ik heb het geluk dat ik een zoon en dochter heb, die mij dit geleerd hebben, paar jaar geleden. Ik pluk er nu de vruchten van.

Maar ik erger mij wel er wel aan, dat ze je er ongeveer toe verplichten hieraan mee te doen. En dat moet toch je eigen vrije wil zijn.
Dan erbij, zoals hier onder wordt gesuggereerd dat je wel moet, omdat het veiliger is, nou sorry, veilig is het allemaal echt niet. Ik ben echt goed beveiligd, maar zoals als mijn zoon zegt, alles wat door mensen gemaakt wordt, kan ook door mensen misbruikt en gehackt worden.

ma
door malty Sep 30, 2019 om 13:56
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dan is het toch de taak van de bank om het de criminelen zo moeilijk mogelijk te maken.

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2019 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij de ING kan men, als men dat wil nog gewoon alles op papier en met papier doen. Dus niemand wordt verplicht om dat via internet te doen. Van andere banken zou ik dat niet weten.

panter22
door panter22 Sep 30, 2019 om 17:24
6599 Antwoorden / Vragen

Je bent in het verleden wel verplicht om een bankrekening te nemen. Zonder bankrekening kun je niets meer.
De tijd van salaris in een loonzakje krijgen is voorbij.

gerbera
door gerbera Oct 1, 2019 om 15:17
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@soeper, Ben het deels met u eens dat hier personen zijn die menen te moeten bepalen hoe u met bankzaken om moet gaan. Maar het telebankieren werkt nog steeds dus mogelijk dat er bij u iets is mis gegaan. De techniek veranderd met de dag en wordt steeds beter maar u bent zeker niet verplicht hieraan mee te doen. Wel worden b.v. de Tancodes niet meer per post verzonden maar kunt u ter vervanging een kastje aanvragen die de papieren Tancode vervangt. Mijn advies erger u niet maar verwonder u slechts bij alle veranderingen.

j.
door j.waal - Sep 30, 2019 om 13:03
5 Antwoorden / 3 Vragen

Dat vind ik maar raar.
Ik kan gewoon bankieren per telefoon via de saldolijn van ING.
+31202288844

koekeloer
door koekeloer - Sep 30, 2019 om 14:26
562 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom zou U nog geld op Uw ING spaarrekening zetten met deze lage rente? Laat het gewoon op de betaalrekening staan. Opgelest.

jo
door jorisw Sep 30, 2019 om 16:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ook handig als je pinpas met pincode wordt gejat.

Grunnen.
door Grunnen. - Sep 30, 2019 om 15:28
509 Antwoorden / Vragen

Typisch een gevalletje moeilijk doen als het makkelijk kan.ING past zich aan de de moderne tijd niet aan jouw gedram en speciale voorkeuren.Hoezo gepest ?

mo
door mof - Sep 30, 2019 om 16:01
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja. Ik merk ook dat steeds meer via bijv. de ing app gaat. Terwijl ik geen smartphone heb. Ik doe wel zaken met de pc, maar merk ongeveer hetzelfde proces van dwang om apparaten te gebruiken die ik niet wil gebruiken.

jo
door jorisw Sep 30, 2019 om 16:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoeveel wil jij extra betalen om alle legacy services in stand te houden. Of misschien moeten de kosten daarvan alleen bij actieve gebruikers in rekening worden gebracht. Moet je eens zien hoe snel iedereen een smartphone gaat gebruiken.

margamulder
door margamulder - Oct 1, 2019 om 14:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe charmant een stoomtreintje ook is, het is geen dagelijks vervoermiddel meer. Er komen nieuwe dingen. Toen ik trouwde kreeg mijn man zijn salaris nog in een loonzakje.
Er zijn twee mogelijkheden: of u gaat met uw tijd mee of u stopt uw geld weer en een oude sok of een kluisje. Rente krijgt u toch nergens noemenswaardiig en u kunt er zonder moderne fratsen altijd over beschikken.

alexishoop
door alexishoop - Oct 1, 2019 om 15:47
562 Antwoorden / 6 Vragen

ik ben geen digibeet, maar soms heb ik ook moeite met de manier waarop je moet bankieren. wordt best lastig gemaakt, een simpele aan/uitzetten van bv de nieuwe oranjepakket korting is nodeloos ingewikkeld, eerst ontvang je de melding op je app, dan moet je inloggen via een gewone webbrowser, dan door een paar menus heen wurmen en dan nog paar stappen en vervolgens toestemming geven in je app... wie bedenkt zoiets ????

tijger1
door tijger1 Oct 1, 2019 om 16:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, daar halen ze overbodige gekke fratsen mee uit.

Het kan niet met de app alleen en het kan ook niet via Mijning alleen.

Ka
door Kassagebruiker Oct 1, 2019 om 16:54
683 Antwoorden / 5 Vragen

Bankzaken digitaal vraagt OOK veiligheid, zodat UW geld ook niet door kwaadwilligen kan worden weggesluisd.

tijger1
door tijger1 Oct 1, 2019 om 21:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit gaat over een voorgestelde wijziging in je oranje pakket, € 0,30 korting per maand,  wat heel omslachtig en onvolledig beschreven staat door ING.

ingwebcare
door ingwebcare - Oct 1, 2019 om 15:57
73 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Vasthy,

Je kan zonder Mijn ING geld overmaken via een overschrijvingskaart of via de Saldolijn. Voor meer informatie over de Saldolijn zie: https://www.ing.nl/media/ING_handleiding-saldolijn_tcm162-42649.pdf

Mocht je vragen hebben hierover dan kan je altijd contact opnemen met de klantenservice: https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/index.html

Met vriendelijke groet,

Jildou
ING Webcare

Ja
door Jan.T - Oct 13, 2019 om 14:28
2 Antwoorden / 2 Vragen

Wij ondervinden dezelfde problemen bij ING. Ronduit schandalig. Rentepunten kun je ook al niet meer gebruiken. Pure DISCRIMINATIE!

diumenge
door diumenge Oct 13, 2019 om 14:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Discriminatie Jan.T? Licht eens toe!

gerbera
door gerbera Oct 13, 2019 om 16:43
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Hoezo discriminatie? Rentepunten kun je nog steeds gebruiken en als u problemen heeft moet u het vaak eerst bij u zelf zoeken en anders contact met de bank opnemen. Zelf nooit problemen met ING.