lo
door louise1971 Nov 10, 2008 om 16:02
Geldzaken & recht

Internet bestelling niet ontvangen maar wel betaald

Op 10-10-2008 bestelde ik via internet 4 autobanden.

Op Maandag 13-10-2008 kreeg ik een mail dat mijn betaling ontvangen was en de banden op 20-10-2008 geleverd zouden worden.

Ik ben de gehele dag thuis geweest maar niets ontvangen(nu kan er natuurlijk wel eens iets mis gaan dus ik heb niet gelijk aan de bel getrokken)

Toen ik Dinsdag middag om 17:00 uur nog niets ontvangen had heb ik een mail gestuurd met de vraag waar mijn bestelling bleef, deze mail kon niet bezorgd worden en deze kreeg ik dus retour.

De andere dag nogmaals geprobeerd en toen lukte het dus wel, ik kreeg als antwoord op mijn mail dat de banden Vrijdag de 17e geleverd waren en dat er getekend was met de naam De Jonge (ja dat is niet zo moeilijk als je bij de Jonge iets moet afleveren)

In die mail stond dus ook dat ik dus blijkbaar niets ontvangen had en dat ik hiervoor een formulier moest ondertekenen en terug sturen/faxen.

Aangezien het om 2 verschillende maten ging zagen hun het als 2 verschillende bestellingen dus ook 2 formulieren, alles netjes ondertekend en gefaxt.

Daarop krijg ik een mail dat de banden met de maat 2x215/45/17 een week later geleverd zouden worden.

Hierop heb ik dus terug gemaild dat ik aan had gegeven mij geld terug te willen (auto moest een dag later gekeurd dus die banden had ik niets meer aan) en dus niet opnieuw banden wilde ontvangen en dat ik er 4 had besteld en niet maar 2

Daarop kreeg ik een mail terug dat ik mijn geld terug kreeg maar dat de banden ook door een communicatie fout opnieuw geleverd zouden worden en dat ik die dus moest weigeren als ze deze zouden komen leveren.

Tot mijn grote verbazing liggen er dus vorige week 2 banden in de vooruin toen ik thuis kwam (en is er door GLS wederom uit mijn naam getekend, net zoals de 1e keer??)

Hierover contact gezocht, deze banden zouden weer opgehaald worden (wat ook is gebeurt) en er was opdracht gegeven mij geld terug te storten.

Tot op heden dus nog niets ontvangen (en het duurt toch geen maand om geld terug te storten)

De (Post)bank kan niets voor me doen omdat het om een vrijwillige betaling gaat (automatische incasso kan dan weer wel)

Deze gaven me wel het advies in ieder geval aangifte te doen (sowieso ivm fraude door het plaatsen van een handtekening uit mijn naam)

Maar hiermee heb ik dus mijn geld niet terug en de politie kan hier ook niets aan doen tenzij er meer mensen slechte ervaringen hebben met dit bedrijf.

Is er nu echt niets te ondernemen?

Het is toch van de gekke dat als je zelf niet (op tijd) betaald er een incassobureau/deurwaarder aan de deur komt maar nu een bedrijf zich niet aan zijn verplichtingen houdt kan er opeens niets en moet je maar gewoon hopen dat ze zo netjes zijn het toch terug te geven.

1469 4 Rapporteer

kiran
door kiran - Nov 12, 2008 om 11:05
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@louise1971

Eigenlijk geeft u het zelf al aan: "en moet je maar gewoon hopen dat ze zo netjes zijn het toch terug te geven".

Er achteraan blijven zitten, en neem aan dat u wel bewijs heeft van 4 bestelde banden ipv 2.

Misschien zou ook nog kunnen helpen dat u ze faxt of briefje stuurt, en daarin zet dat als er niet tot betaling wordt overgegaan, u naar de politie zult stappen ivm de vervalste handtekening??

Eigenlijk is het m.i. ook afwachten. Een betaling innen gaat heel vlotjes, terug betalen laat vaker op zich wachten. Is 'pas' zo'n 3 weken, dus is nog hoop.

U kan de klacht evt. doorspelen naar Consuwijzer. Bv per mail=binnen één week, antwoord/advies.

http://www.consuwijzer.nl/

Succes, hopen maar dat het nog gauw in orde komt.

lo
door louise1971 - Nov 12, 2008 om 11:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mijn berekeningen is het al ruim 4 weken maar goed dat doet er niet zo veel toe op dit moment.

Ik weet wel dat ik voortaan automatische incasso laat doen want dat is tenminste wel terug te draaien zit je een stuk safer mee dan het zelf overmaken.

Ik heb al meerdere malen geschreven dat ik aangifte ga doen en dan krijg ik weer een hoop excuses en het komt in orde maar dat is tot op heden nog niet het geval.

daarnet heb ik nog een mail gestuurd dat ze me ruim 1 week geleden belooft hebben dat het in orde zou komen en dat ik dus nog steeds niets terug ontvangen heb en dus Vrijdag aangifte ga doen (van Fraude want dit geval kan de politie alleen maar wat mee als er meerder klachten zijn)

Als ze me mijn geld niet terug geven blijk ik dus niets te kunnen doen, erg krom als je het mij vraagt.

focus33
door focus33 - Nov 12, 2008 om 12:09
16 Antwoorden / 2 Vragen
focus33
door focus33 - Nov 12, 2008 om 12:14
16 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien even je verhaal doen op de site www.internetoplichting.nl rubriek problemen met internetbedrijven. wellicht dat dit wat schot brengt in de zaak. suc6