va
door vanderminne Dec 25, 2007 om 20:36
Geldzaken & recht

Internetbankieren

Wie kan mij vertellen welke bank een makkelijke manier en duidelijke site heeft, om internetbankieren te bedrijven? De bank die ik nu heb, heeft namelijk een zeer ongebruiksvriendelijke site. groetjes Peter.

851 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 25, 2007 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ABN AMRO en dat is zeer overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Los daarvan, mocht er echt iets zijn, dan zijn ze 24 uur telefonisch bereikbaar. En ze proberen zo veilig mogelijk te werken, dus verschillende keren een code gebruiken, zowel bij inloggen als betaalopdrachten versturen. Ik heb nog nooit problemen gehad. Hartelijke groet, Elena

ve
door verwijderd - Dec 25, 2007 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Peter,

Ik sluit me aan bij Elenay maar dan voor de RABO. Werkt perfect.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Dec 25, 2007 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier heb je de link, kijk zelf maar:

ABN AMRO Homepage

ve
door verwijderd - Dec 25, 2007 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zou U denken van de postbank ?

Overzichtelijk, goed beveiligd en snelle verwerking.

Keuze zat.

Veel succes, Berchris

ve
door verwijderd - Dec 25, 2007 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik 2 banken en ben tevreden over de postbank.nl en de snsregiobank.nl

waarbij ik de beveiliging van de snsbank beter vind.

hans

ve
door verwijderd - Dec 25, 2007 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke bank heb je dan nu, en waarom ben je er niet tevreden mee?

ve
door verwijderd - Dec 26, 2007 om 01:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Vanderminne

Ik ben zelf een tevreden gebruiker van Rabo. Dit mede omdat hun beveiliging werkt via logaritmes die hooguit een minuut geldig zijn. U ontvangt een soort kaartlezer die een combinatie maakt tussen uw rekeningnummer, de pincode en de in te toetsen code op het apparaat.

Die gegevens worden versleuteld tot een inlogcode die hooguit een minuut actief is, daarna stelt het logaritme een nieuwe code samen uit alle gegevens. Het kan dus nooit gebeuren dat iemand uw pc kraakt, uw toetsaanslagen naloopt en dan in kan loggen, simpelweg omdat al die gegevens verleden tijd zijn.

Voorts is de site eenvoudig, overzichtelijk en compleet. Van uiteraard een compleet transactieoverzicht tot het online dupliceren van giro's en het downloaden van bankafschriften.

Best of all: nog nooit zijn er problemen geweest met fraudepogingen.

Groet, Canna

ve
door verwijderd - Dec 26, 2007 om 07:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij zowel de Rabo, de ING en de DSB bank zijn de versleutelde toegangen naar de rekeningen zeer gebruiksvriendelijk en betrouwbaar.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2007 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen praat voor eigen parochie. Ervaring die ik heb is de site van de SNS Bank. Betalingen (ook pinnen) zijn direkt zichtbaar.  Maar mocht je alle reacties hieronder lezen dan zijn we allemaal tevreden over onze eigen bank

ve
door verwijderd - Jan 1, 2008 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij alle adviezen mis ik de bank die niet alleen prima werkt maar ook nog eens een aantrekkelijke vergoeding geeft voor jouw centen. Bekijk de site van DSB ook eens.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2008 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Let op de voorwaarden!
Het advies DSB bank geld alleen voor mensen die het volledige salaris er op storten.... dus hoge rente maar je moet dan wel  vertrouwen hebben in deze vrij nieuwe aanbieder met nog niet zoveel ervaring, dus als het fout gaat?

Verder heb ik de spaarrekening geprobeerd en kreeg ook dus de reclame van de andere produkten en of U dat ook wilt?
Met sparen zijn ze nu  op dit moment niet meer de hoogste aanbieder dus als je voor deze hoge rente gaat blijf je wisselen en of dat zo goed is?
Verder werkte het niet onder LINUX en diverse andere banken wel!
Als ik via uitschakelen en overstappen steeds terug moet naar het nog wel ondersteunde XP  zit ik straks toch met een probleem....
Ik ga geen nieuwe Vista kopen voor alleen maar online bankieren!
Linux is zonder beveiliging veiliger dan Windows met!

ve
door verwijderd - Jan 1, 2008 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

spam!

ve
door verwijderd - Jan 1, 2008 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand beveelt DSB aan, zou ik niet doen.

Heb zelf uitstekende ervaringen met spaarrekeningen van Amsterdam Trade Bank (atb) 4,5% RENTE en Credit Europe Bank, eveneens 4.5% rente. Deposito ongeveer 4,85 voor 1 jaar.

Daar kan Scheringa (AZ) niet tegenop.

Goed 2008

ve
door verwijderd - Jan 1, 2008 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanderminne,

Kijk eens bij Argenta.nl. Hoge rente, ook nog op rek.courant en als klap op de vuurpijl (toepasselijk he?) ook nog een gratis bankpas.

Onze zoon is een ZEER kritische consument en bankiert daar meer dan een jaar zonder problemen. Zit nu in Ghana met die pas, zonder idem dito.

Zelf wordt ik graag geholpen door een vriendelijk vrouwmens bij de bank en houd niet van pasjes en flappentappers, dus zolang mogelijk alles contant. Dus geen probleem als het elektronisch betalingsverkeer plat ligt door drukte of storing ;-)

Heb ervaring met flappentappers: gaf er les in.....

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2008 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb even gekeken bij  Argenta.nl.

U zegt van:

Zelf wordt ik graag geholpen door een vriendelijk vrouwmens bij de bank en houd niet van pasjes en flappentappers, dus zolang mogelijk alles contant. Dus geen probleem als het elektronisch betalingsverkeer plat ligt door drukte of storing ;-)

Heb ervaring met flappentappers: gaf er les in.....

Maar Hardware ERror MAN, waar staat die bank dan?

Want stel je stapt over en je moet eens persoonlijke zaken regelen bij je bank, waar moet je dan naar toe. Ik kan me niet herinneren dat deze in Den Helder staat?

Hartelijke groet, Elena

ve
door verwijderd - Jan 1, 2008 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ elenay:

Het kan zijn dat ik de vraag niet goed gelezen heb, maar ik meen dat het ALLEEN over internetbankieren gaat en dat kun je prima bij Argenta.
Er is een Nederlandse vestiging in Amsterdam.
Wat u er verder zelf bij verzint, daar kan ik niets mee.

Laat vraagsteller zelf beslissen wat deze met de gegeven info doet.

Dag Elenay, gezond 2008.

Hardware ERror MAN.