ca
door camffermanrick@yahoo.nl Feb 8, 2019 om 13:33
Geldzaken & recht

Is crowdfunding rendabel?

Lenen via crowdfunding is 'hot' op dit moment. Maar ik vroeg me af of dit allemaal wel zo veilig en rendabel is. De ondernemer krijgt niet voor niks geen lening bij de bank toch. Zijn er cijfers bekend over hoe vaak zo een lening slaagt en hoe rendabel het voor particulier is. Ik neem aan dat je niet zomaar zo een actie kan opstarten zonder controle?

1403 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2019 om 13:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou ze weten in ieder geval aanwie ze het moeten vragen, nou u hier uw mailadres als gebruikersnaam vermeldt.

Wijzig dat onder profiel.

En dit is geen consumentenvraag.

jo
door jorisw Feb 8, 2019 om 19:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit kan wel een consumentenvraag zijn. Genoeg backers van crowdfunding zijn particulieren.

tenormin
door tenormin - Feb 8, 2019 om 13:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Zou inderdaad uw naam even bewerken: u bent uitgebreid te 'bewonderen' op Facebook. Zal niet de bedoeling zijn. Even op profiel zoeken en veranderen. Kan binnen een uur na plaatsing van uw bericht.

Cookies
door Cookies - Feb 8, 2019 om 13:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat kun je prima zelf googelen, zo handig Mr. Google. Ik ga het in ieder geval niet doen voor je.

Is crowdfunding rendabel?

costnix
door costnix Feb 8, 2019 om 14:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Even gegoogeld op de naam.
De hoeveelheid gevonden gegevens is meer dan genoeg voor het plegen van identiteitsfraude ☹️

tenormin
door tenormin Feb 8, 2019 om 15:49
16829 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. @costnix, even gezocht op FB: de man met de roze bril, volgens mij. ;-))

Cookies
door Cookies Feb 8, 2019 om 16:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT @tenormin. Tip: je kunt beter je energie stoppen in je eigen privacy.

tenormin
door tenormin Feb 8, 2019 om 16:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. @cookies, weet ik alleen, er valt niets te halen, te brengen of ergens mee te chanteren ☼ ;-)

diumenge
door diumenge - Feb 8, 2019 om 16:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is hoeft helemaal niet zo te zijn dat de ondernemer geen lening bij een bank krijgt.

jo
door jorisw Feb 8, 2019 om 19:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad. Wellicht willen de betreffende ondernemers niet aan de voorwaarden van de bank voldoen.

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2019 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou m'n gebruikersnaam even wijzigen!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 8, 2019 om 19:38
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst en veel crowfundacties betreffen een goed doel en is er helemaal geen opbrengst  maar is uw geld een donatie.

Maar m.b.t. de eerste zin zijn er ook acties bijv. m.b.t opzetten van een bedrijf die wel een goede opbrengst nleken tr krijgen. In dst gevsl lijkt het op deelnemen aan een loterij dat goed kan uitpakken.

diumenge
door diumenge Feb 9, 2019 om 11:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Crowfundacties brengen nooit wat op inderdaad... behalve voor de betreffend kraai dan ;-)

Even serieus, lot uit een loterij? Slechte vergelijking voor serieuze crowdfunds, kijk bijvoorbeeld eens naar: www.oneplanetcrowd.com.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 9, 2019 om 11:17
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie dat de herstelbewerking van via smartfone gemaakte typefouten niet zijn doorgekomen.

Alle crowfunds zijn serieus maar wel vaak met de oorzaak dat een reguliere financierder het risico te groot vindt.
En dan is het in die conrtext wel te zien als deelnemen aan een loterij. Heeft de crowfunding resultaat, dan prima, zo niet, geld weg.