ba
door bardje May 31, 2015 om 20:45
Geldzaken & recht

Is dit een vorm van Arrogantie ??

de laatste tijd ontvang ik van mijn Bank, ( ING ) steeds weer kennisgevingen over spaaracties, Rituals-pakket cadeau , en/of toegekende rente punten.
wat is dit nu ?? , is de ING al zover gezakt dat deze nu van het niveau kruidenier is geworden, is dit de kwaliteit welke de Bestuurders Top hebben geleverd zoals deze beweerden toen deze de afgelopen tijd hun beloningen verdedigden na de ontstane ophef hierover ?? .
ik weet niet hoe het met anderen is ??, maar ik heb een Bank om mijn geld bij onder te brengen, en hiervoor dan een Rente te ontvangen , beslist Géén Rentepunten of een cadeau o.i.d. . Rente betalen is tegenwoordig een vies woord geworden bij de Banken , is dit nu een nieuwe trend om spaarders op deze manier te belonen met o.a. Rentepunten , waarvoor men dan cadeaus kan krijgen/kopen, welke cadeaus dan goederen zijn welke de Bank heeft overgehouden uit failliete boedels van hun Zakelijke klanten na een failliet !! . en om op deze manier van alle afval af te komen, en om zo te proberen de spaarders blij te maken met een dode mus , een waardeloos cadeau , en vooral Géén Daadwerkelijke Rente te betalen , is dit nu Arrogantie , of Onnozelheid . of is dit nu juist Héél Slim , en verdienen de Bestuurders Top op deze manier hun niet te verantwoorden Beloningen ...

1723 25 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - May 31, 2015 om 21:06
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ben het met veel dingen eens met u, maar om je daar nu druk over te make gaat mij te ver. Een bank moet er zijn voor geldzaken, verder nergens voor.

ph
door philip36 - May 31, 2015 om 21:18
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zou dan een bank zoeken die grotendeels aan uw wensen voldoet.

tijger1
door tijger1 - May 31, 2015 om 21:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rentepunten bestaan al heel lang.

Als u ze niet wilt, hoeft u er niets mee te doen. U kunt trouwens beter sparen bij een andere bank.

gompy2
door gompy2 - May 31, 2015 om 21:40
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp die stennis en stemmingmakerij niet zo goed.
Je hebt zelf ooit aangeven dat je de nieuwsbrief wilde hebben.
Onderaan de nieuwsbrief staat "Afmelden Mijn ING Nieuws" , daar gewoon even op klikken of bij vraag en antwoord op de site zelf:

Hoe kan ik mij voor de nieuwsbrief Mijn ING Nieuws afmelden?

U kunt zich afmelden voor de nieuwsbrieven van de ING door onderaan de e-mail op ‘uitschrijven’ te klikken of in Mijn ING onder Nieuwsbrieven of Mijn gegevens (log in en u bent direct op de juiste pagina).

ba
door bardje - May 31, 2015 om 22:16
14 Antwoorden / 3 Vragen

Ik begrijp die stennis en stemmingmakerij niet zo goed ! .

voor alle duidelijkheid, ik heb mij Nooit voor een Nieuwsbrief aangemeld , Wat heeft dit met trouwens met een Nieuwsbrief te maken ..

wat is nu "stennis en stemmingsmakerij " ?? .

het lijkt er op dat U zich beledigd voelt , Soms Bestuurder bij ING ?? , of een betaalde verdediger .

tijger1
door tijger1 - May 31, 2015 om 22:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bardje

We werken hier allemaal bij de ING. Moet ook wel om nog wat te verdienen. ;-))

En stennis? Dat gaat over uw " afval" en poeha in uw vraag.

Ga naar een andere bank.

ba
door bardje - May 31, 2015 om 22:38
14 Antwoorden / 3 Vragen

er is veel duidelijk geworden, dit gezien geloofwaardigheid, en enig zins begrijpend lezen ..

valerius-2
door valerius-2 - May 31, 2015 om 22:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat is daadwerkelijke rent? Als de bank genoeg kan lenen voor minstens wat ze nu betalen, waarom dan de rent omhoog brengen.

zoekster
door zoekster - May 31, 2015 om 22:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 31 mei 2015, 22:41]Wat is daadwerkelijke rent? Als de bank genoeg kan lenen voor minstens wat ze nu betalen, waarom dan de rent omhoog brengen.
Dit vind ik wel een topantwoord... ;-)

aurora1
door aurora1 - May 31, 2015 om 22:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoals al is gezegd, u kunt zich afmelden voor die reclame en hoe dat te doen.
U kunt ook elders gaan sparen, lees daarvoor dan klik hier.
Ik ontvang nooit die reclame en ik vind dat u er wel veel drukte over maakt terwijl u er snel en gemakkelijk van af kunt komen.

gerbera
door gerbera - May 31, 2015 om 23:10
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Die akties v.w.b. het opzij leggen van extra spaargeld wordt regelmatig gedaan bij de ING en soms zit daar een cadeau aan vast in de vorm van geld of een geschenk. De rentepunten, die u gratis krijgt, is al jaren en daar bent u niet verplicht wat mee te doen. En wat de rente betreft, 0,9% het is geen vetpot maar om nu ineens zo af te geven op de bank. Ja die topmensen, ook bij andere banken, weten met geld om te gaan maar wie houdt u tegen om naar een andere bank over te stappen.

fl
door flessebon - Jun 1, 2015 om 08:33
418 Antwoorden / 7 Vragen

Rituals kan je ook winnen bij de Postcodeloterij. Zal dus wel heel goedkoop zijn. Kan mij voorstellen dat Bardje liever iets had gekregen waar je wat aan hebt. Zeker met zòn lage rente ligt het in de rede dat de bank een cadeautje kan geven met een hogere waarde. Had liever een cadeaubon gehad van de Hema.

tijger1
door tijger1 - Jun 1, 2015 om 09:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@flessebon

De Ts wil helemaal geen cadeau. Ook geen bon van de Hema.:-)

tijger1
door tijger1 - Jun 1, 2015 om 09:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rente ING 0,9%. Bijvoorbeeld Leaseplanbank 1,41%.

Dus makkelijk kiezen.;-))

edrick3
door edrick3 - Jun 1, 2015 om 12:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bardje,

Natuurlijk is het prettig(er) om een redelijke rente over je spaargeld te krijgen.
Rentepunten bestaan echter al jáááren en dat geeft je de gelegenheid om artikelen goedkoper aan te schaffen. Kijk eens in de rentepuntenwinkel zou ik zeggen.
.... waarvoor men dan cadeaus kan krijgen/kopen, welke cadeaus dan goederen zijn welke de Bank heeft overgehouden uit failliete boedels van hun Zakelijke klanten na een failliet !! . en om op deze manier van alle afval af te komen, en om zo te proberen de spaarders blij te maken met een dode mus , een waardeloos cadeau.....
Dat slaat dus echt nergens op. (en nee, ik werk niet bij de ING).
Spaaracties zie je bij meerdere banken: ze willen graag dat je je spaarsaldo verhoogd en bieden daar een 'cadeautje' voor. Niks mis mee. Daar hoef je niet op in te gaan.
In het algemeen geldt: gewoon een spaarrekening dáár openen waar je de beste rente krijgt.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jun 1, 2015 om 12:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bardje,

Natuurlijk is het prettig(er) om een redelijke rente over je spaargeld te krijgen.
Rentepunten bestaan echter al jáááren en dat geeft je de gelegenheid om artikelen goedkoper aan te schaffen. Kijk eens in de rentepuntenwinkel zou ik zeggen.
.... waarvoor men dan cadeaus kan krijgen/kopen, welke cadeaus dan goederen zijn welke de Bank heeft overgehouden uit failliete boedels van hun Zakelijke klanten na een failliet !! . en om op deze manier van alle afval af te komen, en om zo te proberen de spaarders blij te maken met een dode mus , een waardeloos cadeau.....
Dat slaat dus echt nergens op. (en nee, ik werk niet bij de ING).
Spaaracties zie je bij meerdere banken: ze willen graag dat je je spaarsaldo verhoogt en bieden daar een 'cadeautje' voor. Niks mis mee. Daar hoef je niet op in te gaan.
In het algemeen geldt: gewoon een spaarrekening dáár openen waar je de beste rente krijgt.

Met vr.gr.

fl
door flessebon - Jun 1, 2015 om 15:23
418 Antwoorden / 7 Vragen

In het jaarverslag staat dat ze minimaal 40% van de winst willen uitkeren en meerdere keren per jaar dividend willen geven. Ook willen ze weer in het buitenland gaan groeien. Het geld daarvoor moet komen uit de Benelux, daar wordt de komende jaren in de kosten gesneden. Je kan dus geen hogere rente verwachten of mooiere cadeautjes. Ze vervallen weer in de oude fouten. Groeien in het buitenland en de aandeelhouders boven de klanten stellen want als er in de Benelux in de kosten gesneden wordt dan gaat de service en de spaarrente waarschijnlijk omlaag.

ba
door bardje - Jun 1, 2015 om 20:22
14 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb al eerder vermeld, ik heb een Bank nodig om mijn geld te ontvangen , en om betalingen te doen, en in de tussen tijd mijn geld goed te beheren zodat een behoorlijke rente kan worden betaald . immers als je rente aan de bank moet betalen dan worden hele andere tarieven berekend , en ga nu niet roepen "maar ze moeten er aan verdienen " natuurlijk, maar er aan verdienen op deze wijze nu op dit moment is beslist niet redelijk . ook weet ik dat veel Banken zo werken , maar dat is geen excuus hiervoor, ik praat enkel voor mijn eigen bank zaken, en om deze manier van handelen heb ik niet gevraagd, heb mij ook nergens voor aangemeld, dit word je gewoon opgedrongen, dan word er geroepen , ga naar een andere Bank, dat heb ik al lang geleden gedaan. maar de ING heb ik al langere tijd en is nu de Bank geworden welke de Betalingen mag doen. dit idee is mij gegeven door een ter zake deskundig econoom welke in een uitzending was van Kassa , en het een en ander heeft duidelijk gemaakt, het is gewoon niet geloofwaardig / professioneel om klanten op deze wijze te behandelen, veel klanten hebben ook deze mening , kijk maar naar de mensen welke naar een andere Bank zijn gegaan , hun Bank zaken anders zijn gaan regelen . en zich beslist niet blij laten met een dode mus , het z.g.n. cadeautje . er word gezegd dan kun je goedkoop een cadeau krijgen / kopen van de rentepunten , zeker nog niet er over nagedacht dat je deze punten / cadeau's al lang volledig zelf heb betaald door de belachelijke lage rente , en de hoge kosten welke worden berekend , men geeft echt niets weg voor niets, als iemand dat wel wil geloven, moet men dit zelf weten dit is hun eigen zaak, maar de realiteit is anders ..

tijger1
door tijger1 - Jun 1, 2015 om 21:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als de ING uw betalingen doet en u daar niet spaart, krijgt u ook geen rentepunten. Dus dan merkt u er niets van toch?

En zeg u op voor de nieuwsbrief, krijgt u die ook niet meer. Weet u helemaal meer van iets.

Hoe moeilijk kan het zijn!

ba
door bardje - Jun 1, 2015 om 23:20
14 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe moeilijk kan het zijn ! hoe moeilijk kan het zijn om even na te denken bij wat je leest !

het is blijkt kennelijk moeilijk om iets te willen begrijpen / lezen .

als ik nergens om heb gevraagd , en nergens gebruik van wil maken wat niet is overeen is gekomen , geen behoefte heb om nog meer tijd en kosten te maken om een eind te maken aan deze ongevraagde aanbiedingen / post .
hoe moeilijk kan het zijn om te begrijpen dat ik beslist geen enkele reden zie om deze Bank nog hierop aan te spreken , omdat dit gewoon niets uithaalt of enig resultaat heeft ..

tijger1
door tijger1 - Jun 1, 2015 om 23:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kosten maken? Klik op de nieuwsbrief en schrijf u uit. Wie zegt dat u hem moet lezen? Merk het aan als spam.

Wat een onzin over die rekening. Ga naar Triodos of zo.

pi
door pieterwolters - Jun 2, 2015 om 08:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jantje7 schreef op zondag 31 mei 2015, 21:06]Ben het met veel dingen eens met u, maar om je daar nu druk over te make gaat mij te ver. Een bank moet er zijn voor geldzaken, verder nergens voor.

Want? Je kunt altijd overstappen naar een bank die alleen maar geldzaken doet. Maar zie je dit soort dingen niet overal? Waarom willen mensen met kerst een kerstpakket van hun werkgever? Een werkgever zorgt voor werk en salaris en dat zou voldoende moeten zijn. Waarom sparen mensen zegeltjes bij de supermarkt? Een supermarkt moet voor voedsel zorgen en verder niets.

fl
door flessebon - Jun 3, 2015 om 08:16
418 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=bardje schreef op maandag 1 jun 2015, 23:20]
als ik nergens om heb gevraagd , en nergens gebruik van wil maken wat niet is overeen is gekomen , .

U bent alleen in de positie om iets te eisen als U zoveel spaargeld heeft dat ze U nodig hebben.....

U maakt vast een grap. De banken doen gewoon weer wat ze vroeger deden. Een spaarrekening met veel lawaai introduceren en daarna in stilte de rente verlagen.
U kunt zich druk maken over ongewenste post en waardeloze punten maar de rente op de Toprekening is inmiddels lager dan op de oude Plusrekening. De rente daalt en de winst stijgt.

ba
door bardje - Jun 3, 2015 om 20:31
14 Antwoorden / 3 Vragen

het spijt mij , maar dit heeft op deze manier geen zin deze discussie verder te gaan . als men niet in staat is om begrijpend iets te lezen en dan daar op eventueel te reageren, zomaar in het wilde weg reageren heeft geen enkele zin..

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2015 om 21:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zit hier bij de afdeling Vraag & Antwoord en niet Discussies.

U stelt een vraag en u krijgt antwoord. Mooi toch?