Lu
door Luna4 Jun 29, 2016 om 15:17
Geldzaken & recht

Is een verkeerd dagloon voor mijn eigen rekening en risico?

Beste mensen.
In 2014 ben ik in de ZW terecht gekomen door een burnout en een posttraumatische stresstoornis.
Mijn baan 3-de contract liep af tijdens de ZW.
Mijn oude werkgever heeft na veel werk van de fnv bond jurist na veel gedoe betaald,in etappes,waar ik normaal recht op had(vakantiegeld,eindejaarsuitkering etc).
Mijn ZW dagloon werd bepaald en ik ben er vanuit gegaan,na bellen met het uwv op advies van fnv of deze betalingen meegeteld zouden worden (antwoord was ja)dat dit zou kloppen.Daarna kon ik me richten op mijn herstel.
Nu kom ik er achter,door nogmaals de loonstroken(met een nu helder hoofd)te bekijken dat het dagloon verkeerd is berekend.Ik heb op advies van uwv bezwaar ingediend.Krijg binnen 4 dagen antwoord dat men het niet behandeld omdat ik "te laat ben" met het bezwaar en dat een verkeerde berekening "voor mijn rekening en risico is".????men weet waarvoor ik Zw kreeg maar geeft aan dat er geen bijzondere omstandigheden waren?
Als ik een burnout en ptst heb en onder behandeling sta,mijn werk daardoor niet uit kan voeren ,laat staan normaal kan functioneren dan moet ik dus wel in staat zijn om mij te gaan verdiepen in hoe het werk gedaan wordt bij het uwv en controleren of de medewerker zijn rekensom kan maken?
Dus ik wordt geacht dit alles te controleren terwijl men zelf aangeeft dat alles in de berekening wordt meegenomen? Dus een uwv medewerker kan je overal gelijk in geven ook als het niet klopt en vervolgens is het je eigen risico?
Kan iemand mij aub.advies geven wat ik hiermee verder kan doen?

1660 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2016 om 15:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt in beroep gaan. Ik neem aan dat u een schriftelijke beslissing gehad hebt, zo niet, eis die eerst op. Laat u bijstaan door de bond.

Edit:
Eerst bezwaar aantekenen, dan eventueel in beroep.

uwv_webcare
door uwv_webcare - Jun 30, 2016 om 14:01
66 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Luna4,

Je wilt weten wat je moet doen als je het niet eens bent met de berekening van het dagloon voor de Ziektewet van 2014.

Er zijn mogelijkheden voor bezwaar en beroep op de beslissingen, zoals je zelf ook schrijft. Hiervoor zijn wettelijke termijnen. In de beslissing staat de wijze en de termijn van reactie als je het niet eens bent met de beslissing.

Je kunt nogmaals in bezwaar gaan tegen de hoogte van de uitkering. Geef daarbij aan wat de reden is waarom je (laat) reageert. Als je dan wederom een afwijzing krijgt, kun je daartegen in beroep gaan. Houdt dan wel de reactietermijnen in de gaten.

Als de termijn verstreken is om bezwaar/beroep aan te tekenen, dan adviseer ik je contact op te nemen met het juridisch loket: http://bit.ly/1ivsePJ of , indien je die hebt, met je rechtsbijstandverzekering. Zij kunnen je verder informeren wat de mogelijkheden zijn.

Ik wens je veel sterkte in deze situatie.

Met vriendelijke groet,

Petra

UWV Webcare Team