Is er iemand bekend met het verkoop in 1 week systeem met NHG?
Maart 2012
Heeft iemand directe ervaring met systeemmakelaardij waarbij een woning verkocht is en het liefst nog onder NHG (Nationale Hypotheek Garantie) ?
Alle reacties zijn welkom!
elise.
Staat hier 1 negatieve reactie, zonder verdere uitleg helaas: Klik
Volgens mij had deze constructie behoorlijk wat nadelen voor de verkoper ook.
Maar sprookjes horen in de Efteling zou ik zeggen........
1 week ...?!...en in deze tijd ?!
Eerder iets geweest hier in 201 over het `1 week systeem` lees info daar even : Klik Hier
hmm nou ik kan je een hoop vertellen mijn zoon is bezig met de aankoop van een huis, via systeemmakelaardij uit maastricht vanaf november 2011 al aan de gang, het is nog niet rond verkopende partij en ingeschakelde notaris is ook alles behalve tevreden.
Ik kan je 1 ding zeggen verzin eer ge begin. Ze beloven van alles en maken niks waar, ik heb mijn buik vol van die gasten! Ze zijn heel goed in het afschuifsysteem iedereen heeft schuld behalve zij etc. etc. maar ze zijn nog niet klaar met mij.
NHG is in elk geval geen sprookje. Kan me goed voorstellen dat er makelaars zich hier in specialiseren. Dan hoeft dat echt niet te betekenen dat het een malafide boel is.
Er is al eerder een topic over deze makelaar geopend.
Zie: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/de-topmakelaars/cpagina/0/?vHash=c749c73j
Misschien een beetje laat voor jou, maar dan in ieder geval wel een waarschuwing voor anderen die met Systeem Makelaar in zee willen gaan.
Zij hebben de verkoopopdracht voor een appartement aangenomen. Tot op dat moment is de communicatie met hun redelijk. Na een open huis met weinig belangstelling daalt de communicatie van hun kant tot een dieptepunt. Bellen, sms-en, mailen, boodschappen achterlaten, men reageert in 95 van de 100 gevallen niet.
Na het vinden van een potentiele koper en het ondertekenen van een voorlopige koopacte met ontbindingsclausule horen we weer niets. Op de vraag of we geen gebruik moeten maken van de ontbindingsclausule omdat ondersteuning van de NHG dreigt uit te blijven is de reactie: "is niet nodig want de acte wordt automatisch ontbonden". Volgens mij is dat niet het geval en 2 uur voor het vervallen van de datum voor ontbinding komt er een mailtje met de mededeling dat er toch maar een beroep gedaan moet worden op deze clausule. En of we dat zelf maar willen doen, want ze vinden de opdracht te ingewikkeld.
Schandalig optreden van de NVM makelaar. In mijn ogen zijn MVM bordje niet waard.
Hoi Christiaan,
Jammer om te zien dat je hier je beklag doet. Volgens mij vergeet je een paar dingen voor het gemak.
Er is nooit gezegd: 'akte wordt automatisch ontbonden'. Heb ik je ook gemaild.
Er is een duidelijke afspraak gemaakt over het aanleveren van gegevens over de koop. Die afspraak is niet nagekomen. Daarop heb ik je medegedeeld dat je moet ontbinden.
Ik heb je heel duidelijk gezegd waarom ik vind dat je moet ontbinden en waarom ik stop met jouw dossier. Heeft niks te maken met 'het dossier is te complex'. Het bod dat jij met alle geweld erdoorheen wilt drukken is gewoon niet marktconform. Daar werk ik niet aan mee.
De NHG is geen gokkast waar je zomaar een muntje ingooit en hoopt dat je de jackpot wint. Dat zei ik je twee maanden geleden al en ik zeg het nu opnieuw.
Ik ga door het vuur voor klanten die er alles aan doen om het verlies te beperken en maximale opbrengst halen. Dat betekent niet dat ik voor het karretje kan worden gespannen om het maar eens te 'proberen' bij een bank of NHG.
Als je het zelf wilt doen is het je goed recht. Dat is dan ook precies de reden dat ik jou de contactgegevens van betreffende instanties heb gegeven inclusief stappenplan en procedure voor afwikkeling. Iets dat je voor het gemak ook maar uit het verhaal laat.
Tot slot: ik heb je nota bene de exacte NVM klachtenprocedure opgestuurd toen je ontevredenheid uitte. In plaats van je situatie daar voor te leggen, waar in elk geval alle feiten op tafel moeten komen, doe je het hier met een gekleurd, incompleet verhaal. Als je het als twee volwassenen wilt oppakken, laat het lopen via het geijkte traject zodat er op basis van de feiten tot een conclusie kan worden gekomen.
Succes.
vr. gr. Arno
Arno,
ik begrijp jouw standpunt dat je niet achter een bod staat en dat niet wilt voorleggen voor de NHG.
Probleem is alleen dat jouw medewerker iets minder duidelijk is in zijn uitspraken of dingen zegt waar jij niet achter staat.
Als jij ervan overtuigd bent dat een bod geen enkele kans heeft, moet je je afvragen waarom er dan wel een voorlopig koopcontract getekend moest worden. Op dat moment hadden jullie een streep moeten trekken.
3 dagen voor de ontbindingsdag zegt jouw medewerker nog toe taxatie aan te gaan vragen op basis van het koopcontract. Hij belooft dan op maandag terug te komen met informatie. Na veel aandringen, al jullie nummers bellen en sms's en emails sturen, ontvangen wij op dinsdagavond om 2300 het bericht dat jullie de stekker eruit trekken.
De meegestuurde concepttekst om het koopcontract te ontbinden is meer gericht op het uitstellen van de levering dan op het annuleren. Bovendien is er door jullie niets in de tekst ingevuld. Dat mogen we zelf uitzoeken en hebben daar een paar uur de tijd voor.
Als jij reageert (met de nadruk op als) is dat een duidelijk verhaal. Helaas staat dat vaak haaks op wat je collega Willem Nijs zegt, vindt of belooft.
Ik heb de klachtenprocedure van de NVM gekregen, maar ga echt geen tijd meer steken in jullie organisatie.
Christiaan
Arno,
Super dat je zoveel helderheid schept in deze warrige materie.
Ik neem je adviezen ter harte en laat je de uitslag weten
Groet
Roger
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer