pi
door pietbull Jun 26, 2009 om 10:39
Geldzaken & recht

Is sparen bij DSB nog wel veilig?

‘Scheringa moet weg bij DSB’

Zo begint het artikel in De Pers van 23 juni 2009-06-26
Een paar stukjes:
Bedrijfsonderzoeker gaat DSB Bank aanpakken.
De DSB Bank van Dirk Scheringa heeft er een nieuwe vijand bij: bedrijfsonderzoeker Pieter Lakeman, bekend van de collectieve claim van beleggers tegen Deloitte en ex-Ahold-bestuurder Michiel Meurs. Deze activist heeft zich als adviseur gevoegd bij de Stichting Hypotheekleed, die namens DSB-gedupeerden werkt aan een collectieve schadevergoeding.

We gaan aantonen dat DSB stelselmatig de fout in is gegaan met verboden koppelverkoop’, zegt Lakeman. Hij noemt de handelswijze van DSB ‘volstrekt ontoelaatbaar’ en ernstig genoeg voor het indienen van een collectieve schadeclaim.

Volgens Lakeman gaat het om een enorm schadebedrag. ‘Als je kijkt naar het marktaandeel van DSB en het gemiddelde bedrag aan verzekeringen per klant gaat het minimaal om 1 miljard euro. Dan laat ik de schade veroorzaakt door de overkreditering nog achterwege.’

Na bestudering van de jaarrekeningen van DSB is de bedrijfsonderzoeker tot de conclusie gekomen dat DSB een pure ‘provisiejager’ is. ‘DSB maakt geen winst met zijn bankbedrijf, dat is zelfs verliesgevend. Alle winst komt voort uit de verkoop van die koopsomverzekeringen. Zonder de provisie daarop heeft DSB eigenlijk geen bestaansrecht.’

‘Als DSB de verkoop van de onrechtmatig verkochte polissen zou terugdraaien, dan wordt hun eigen vermogen zéér negatief. Daarom is het van belang dat Scheringa daar als bestuurder vertrekt.’ De voorzitter van voetbalclub AZ is naast eigenaar ook bestuursvoorzitter van zijn bank.

‘Maar vrijwillig zal dat vertrek niet zijn’, vermoedt de onderzoeker. ‘Daarom gaan wij van DNB eisen dat Scheringa wordt vervangen, omdat hij niet voldoet aan de morele vereisten die DNB van bankbestuurders vraagt. Ik denk dat ze hier uiteindelijk ook gehoor aan zullen geven.’

Het volledige artikel is hier te lezen:
http://www.depers.nl/economie/316700/Scheringa-moet-weg-bij-DSB.html

De claim die gaat komen van Hypotheekleed met hulp van Pieter Lakeman wordt geschat op een bedrag van tussen de één en twee miljard euro.
Dat is voor alle gedupeerden en niet alleen voor de tot nu toe 700 gedupeerden van Hypotheekleed zoals gesuggereerd wordt.
Gezien het eigen kapitaal van DSB zou dit de doodsteek voor DSB worden, ook al zou er slechts een gedeelte worden toegewezen.
Hiermee komt direct de vraag: staat mijn spaargeld nog wel veilig bij DSB!!!
We weten inmiddels allemaal wat de waarde van het woord Garantie is in de financiële wereld.
Icesave is een woord wat we niet snel zullen vergeten.
Dus wat gebeurt er met je spaargeld als DSB veroordeeld wordt door de AFM en de rechter?
Is het dan nog wel verstandig om je spaargeld op een DSB rekening te laten staan of te zetten zodat dit eventueel gebruikt kan worden om de schadeclaim van te betalen en dan praat ik nog niet eens over het failliet gaan van DSB.

Groeten,
Piet

315 33 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tot 100.000 euro en na twee jaar na ingang van die maatregel, tot 20.000 euro is gegarandeerd door Wouter Bos.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2009 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

vandaag euro 13,02 niet uitgegegeven  dus 13,02 gaat naar HYPOTHEEK

12 oktober 2009 stijgt de hypotheekrente naar 7%

ve
door verwijderd - Oct 3, 2009 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

De DSB bank staat op het punt een persbericht naar buiten te brengen !!!!!

van anonieme bronnen vernomen....de bank zit in de problemen

ve
door verwijderd - Oct 3, 2009 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

300 aandelen logica meer rendement dan DSB sparen

ve
door verwijderd - Oct 3, 2009 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

DSB Bahhhhhh weg ermee,iedereen loopt weg,hopelijk bent u solidair met u medemens en haalt u ook uw rekening leeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Oct 3, 2009 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje laat  hr D scheringa om nu zje nederige exuses aan ons aan te bieden via de media

DEZE BANK GAAT MET U HULP OMVALLEN..... helaas D....er is niets meer aan te doen!!!!

1 maand geleden zei hij nog dat er niets...maar dan ook niets aan de hand was/is

nou u ziet het....NEEM U GELD OP BIJ DEZE BEDRIEGERS

ve
door verwijderd - Oct 3, 2009 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat Dirk iets wat geschrokken is van de hoeveelheid geld wat er momenteel opgenomen wordt bij de DSB.......nou beste Dirk....exuces zal je niet gaan helpen beste kerel...het is alleen maar een bevestiging dat de DSB bank niet lang meer heeft

TIP;Haal direct maar dan ook DIRECT u geld weg bij de DSB bank,de DSB stopt er binnenkort mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

U bent gewaarschuwd voordat u lang op u geld moet gaan wachten!!!

ve
door verwijderd - Oct 3, 2009 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

wie kent TRIN

ve
door verwijderd - Oct 3, 2009 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

DSB deze week nog Falliet.......  het persbericht komt a.s donderdag naar buiten(insider info)

DAAAAAAAAG dirk,te laat

TIP:haal u geld weg bij DSB voordat u de pineut bent

ve
door verwijderd - Oct 4, 2009 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een hoop kletspraat hier. DSB gaat helemaal niet failliet. Het is pure stemmingmakerij wat zich hier voordoet. Wat heeft de spaarbank te maken met de verzekeringstak van het bedrijf. Overigens zijn de financieel analfabeten zelf verantwoordelijk voor hun aankoop van een product. Ze hebben toch zelf hun handtekening gezet of niet soms. Overigens hebben alle banken zich schuldig gemaakt aan deze praktijken. Het is te bezopen om te veronderstellen dat alleen de DSB dit heeft gedaan. Ik heb spaarcentjes bij de DSB en laat ze lekker staan. Mocht de bank failliet gaan haal ik ze wel op bij Wouter Bos en de andere banken. Maar failliet gaan ze echt niet hoor.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2009 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

We zullen zien of DSB gaat klappen....het gaat zeker gebeuren en niet zeuren als je lang op je geld moet gaan wachten

succes laat jij je geld maar lekker staan dan,je bent een van de weinige

DSB Falliet

ve
door verwijderd - Oct 4, 2009 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

De DSB bank is geen systeembank, de minister van financiën laat deze bank rustig omvallen, het is natuurlijk niet goed te praten, die actie van Lakeman. Het zou beter zijn dat het alleen maar een signaal is, zodat de directeur weet dat hij niet alles ongestraft kan doen.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2009 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

quote,

„Het belangrijkste is dat de klanten geholpen worden”, zegt Wilting. DSB zou de klanten graag zelf helpen. „Wij hebben steeds gezegd: ’meld je bij DSB’. Als klanten het dan niet eens zijn met wat daaruit komt, kunnen ze zich altijd wenden tot Kifid.” Dat is het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening.

unquote.

Kijk kijk, dat zouden deze graaiers wel graag willen. De KIFID is immers absoluut niet onafhankelijk en zo worden de klanten dan voor de zoveelste keer uitgekleed.

Pedro

ve
door verwijderd - Oct 6, 2009 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat een hoop stemming makerij, ook bij Kassa, uiteindelijk niks oplevert. Iedereen roept maar en zelf de presenatoren van Kassa hebben weinig materiekennis. Alle verzekeraars & banken hebben namelijk woekerpolissen verkocht (7mln.) waar iedereen de dupe van is.
Nu gaan ze met zijn allen een klein visje aanpakken (DSB), terwijl jaren lang de Overheid nooit goed deze polissen heeft gecontroleerd. Wie was toen verantwoordelijk ? inderdaad Mininster Zalm. Tuurlijk heeft ook DSB fouten gemaakt en moeten ze hiervoor boeten, echter een dode bank levert niks op. Alleen maar verliezers. Klanten zijn dan de dube, schuldeisers en met name het grote publiek die nog minder het vertrouwen krijgt in banken. ING & ABN volledig gesteund door de staat. DSB in de problemen. Houden we een bank over de Rabobank. We lijken wel een bananenrepubliek, zonder enige keuze.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2009 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tuurlijk heeft DSB fouten gemaakt. Wat me echter wel opvalt is dat mensen die in de problemen zijn gekomen, dit ook bij een andere bank zouden zijn gekomen. Vele cases die ik lees in de krant gaan helemaal nergens over; Mensen die overal schulden hebben, gezinnen die een huis gaan verbouwen en eigenlijk daar geen geld voor hebben, gezinnen die auto's willen hebben en het niet kunnen betalen, hypotheek waarde van je huis opschroeven naar een niveau waar een ieder van weet dat het niet kan (lezen die mensen hun WOZ aanslag niet ?) etc.
Je kan wel de volledige schuld bij een ander neerleggen en alles willen verhalen. Dan kan je iedereen wel aansprakelijk gaan stellen. Waar blijft je eigen verantwoordelijkheid en met name gezond verstand. Succes met het zoeken naar goud.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2009 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Dit heeft helemaal niets met stemmingmakerij te maken. De DSBbank heeft in de laatste tien jaar naar mijn inschatting minstens 15.000 klanten uitgekleed en gevild. Dat gaat hen nu ongeveer 225.000.000 euro kosten en dat kan het beestje niet dragen. Vandaar dat er gister niet getekend is, want dan is het hek van de dam. Naar mijn mening is deze bank ten dode opgeschreven en praten we over enkele weken alleen nog maar in de verleden tijd over deze "bank". Mijn advies blijft: haal je spaargeld zo snel mogelijk weg daar!!!

Pedro

ve
door verwijderd - Oct 6, 2009 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

DSB ik doe niet meer mee!!!!

dag Dirk,weg geld

ve
door verwijderd - Oct 6, 2009 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag dirkje dag dag,

Binnenkort geen secretaresse meer op je bureau!!!!!!

ve
door verwijderd - Oct 7, 2009 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

altijd maar klagen,maar wel overal een handtekening onderzetten,nog een keukentje

erbij financieren,bedragje hier bedragje daar,hypotheek oke,maar er moet natuurlijk vanalles

bij waar niet voor gespaard is,nee hoor,2 ton schuld?kan nog wel wat bij,en nu tranen met tuiten huilen als de aflossing teveel is.en dan alle schuld bij DSB neerleggen,mensen

hebben zelf net zo goed schuld.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2009 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer,---erg jammer kreeg net weer wat vertrouwen toen ik onlangs de CEO de heer Scheringa op tv zag veschijnen alwaar hij spijt betuigde. Jammer van de heer Wilting die aangaf dat er veel achter de schermen gebeurd was en dat de prioriteit van bestuurder niet bij het ondertekenen van het akkoord lag.

De heer Wilting heeft een moeilijke baan en je kan merken dat hij steeds zijn verhaal moet bijstellen, wat heel genant overkomt en ook zijn persoonlijke imago schaadt.

Vertrouwen en emoties zijn eigenschappen die geheel verbonden zijn met elkaar en zijn met waarden en normen voor investeerders, klanten en spaarders van groot belang als zij keuzes moeten maken.

Jammer dat men ook weer door het niet houden aan de eerder gedane toezeggingen de klant het vertrouwen weer verliest.

fb

ve
door verwijderd - Oct 7, 2009 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was me opvalt is dat die mensen die in problemen zijn gekomen bij DSB en ook op websites en bij Kassa het hardste roepen niet het meest intelligente volk is. Allemaal hetzelfde excuus: "Ik heb er geen verstand van" en teksten als: "volledig afgegaan op advies van DSB". Ik als niet belanghebbenden, echter wel groot belasting betaler, baal hier zo langzamerhand flink van. Als dit soort mensen namelijk de overhand krijgen kost het mij als belastingbetaler weer geld (een failliete bank kost de andere banken, dus de staat, hoop geld) en die domerikken houden nog steeds hun schuld. Polissen worden echt niet nietig verklaard. Kortom, zou fijn zijn als al deze sukkels eerst eens leren sparen voor iets te kopen of gewoon op kleine voet verder blijven leven. Gisteren ook weer zo'n fout figuur die geld geleend had, maar wel een fout goud horloge om en z'n vrouw zo'n foute bril. In en in triest allemaal. Vorige generatie spaarde en toen was er geen DSB.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2009 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

DSB bank zal spoedig tot het verleden behoren....de bank gaat namelijk FALLIET

een bankrub is gaande en ik haal ook mijn geld weg bij de DSB

DSB gaat eraan!!!!!!!!!!!!!

tja mijn mening

ve
door verwijderd - Oct 7, 2009 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel erg simpel om de bank de schuld te geven van je eigen onbenulligheid. De DSB is niet beter of slechter als menig ondernemer in Nederland. Probeer de klanten iets aan te smeren en als ze er in trappen ben je een handige zakenman. Dat geld net zo goed voor Albert Heijn met z'n nutteloze prullen die je "gratis" Smileykrijgt als je maar genoeg uitgeeft. Of het kopen van dure "merken". Net zo nutteloss en geldverspilling.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2009 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

kopen

kippenlevertjes

vanwege de varkensgriep is het niet veilig varkensvless te eten

ve
door verwijderd - Oct 7, 2009 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij gaat de DSB bank Falliet door al die leugens van ze

DSB en DNB beide schuldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haal u geld weg bij DSB voordat het te laat is

ve
door verwijderd - Oct 8, 2009 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat een rare kreten allemaal,als mensen nu eens nadenken voor ze een handtekening zetten

en zich verdiepen ,maar nee hoor,ze tekenen overal voor,uit hebzucht,en dommigheid,en nu maar klagen.ga maar eens op de blaren zitten!

ve
door verwijderd - Oct 9, 2009 om 01:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://tinyurl.com/yfjhwza

http://nl.wikipedia.org/wiki/DSB_Bank

ve
door verwijderd - Oct 9, 2009 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

sparen is stom, vanwege 25& voorheffing

ve
door verwijderd - Oct 9, 2009 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sparen bij DSB zal echt wel veilig zijn, maar je stelt die bank natuurlijk wel in de gelegenheid, om zijn verwerpelijke praktijken voort te zetten. Zelf zou ik mij schamen om voor een iets hogere rente mede de veroorzaker van veel finacieel leed te zijn.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2009 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarom de bank de schuld geven? als je door hebzucht gedreven een huis van 150000 met een hypo van 250000 belast doe je dat zelf

je tekent zelf en dus lees je wat je tekent.

wij hebben de dsbhypo niet genomen omdat het hoger uitkwam dan gevraagt navraag hierover was niet bevredigent dus weet je dat er een ader zit. dom van die mensen zelf

maar ja eigen verantwoordelijkheid kent men in nederland niet meer

ve
door verwijderd - Oct 15, 2009 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ha ha ha ha ha

ve
door verwijderd - Oct 15, 2009 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap niet wat hier grappig aan is een heleboel mensen hebben nu problemen er zijn mensen hun spaargeld en er zijn mensen hun baan kwijt. Leuk he.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2009 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk niet dat de PvdA nog zetels zal halen in NH als ze de bank laten vallen als een baksteen. De ABN, Fortis  en de ING hebben ze ook gered. Vermogende klanten van die banken hebben geen enkel verlies geleden.