ge
door george159 Aug 1, 2016 om 16:36
Geldzaken & recht

Is Western Union mijn geld kwijt?

24-07-2016 heb ik een transfer opdracht gestuurd via internet naar Western Union, aansluitend heb ik meteen het bedrag via internet bankieren overgemaakt naar Western Union. 25-07-2016 is dit door de Rabobank goedgekeurd en overgemaakt naar Western Union. Normaal duurt dit een dag of twee, dan ontvang ik bevestiging dat het geld binnen is en dat de ontvanger het bedrag kan ophalen. Helaas deze keer niet! Woensdag 27-07-2016 ben ik gaan bellen naar hun helpdesk, ben gaan mailen heb meerdere malen via klachten formulier gevraagd waar mijn geld is, heb 2 keer een betaaloverzicht van mijn bankrekening naar hun gestuurd waarop duidelijk te zien is dat het geld overgemaakt is, men wilde zelfs dat ik nog een 3e keer zou versturen!!! Heb de afgelopen dagen meerdere keren per dag gebeld en gemaild met Western Union, heb veel veronderschuldigingen ontvangen, meerdere redenen wat er zou kunnen zijn gebeurd met het geld, maar helaas nog geen cent terug ontvangen. De helpdesk heeft al tientallen mailtjes naar hun bank afdeling gestuurd maar men is het schijnbaar gewoonweg helemaal kwijt!!! Ook nog maals Rabobank verzocht het transfer van mijn rekening naar Western Union te checken en volgens hen klopt alles en hebben ze het geld ontvangen! Hoe kan ik Western onder druk zetten zodat ze het geld terugstorten of doorsturen naar de ontvanger? Ontvanger zit dringend op het geld te wachten, moet ook de rekeningen betalen.

Gewenste Oplossing: Het geldbedrag terugstorten op mijn rekening of overmaken naar ontvanger!

20349 10 Rapporteer

hutch
door hutch - Aug 1, 2016 om 16:41
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik ben bang dat u nog even moet wachten. Ik vermoed dat dat laatste (overmaken) wel zal gaan gebeuren, maar met enige vertraging.

ge
door george159 - Aug 1, 2016 om 16:47
41 Antwoorden / 11 Vragen

Hutch bedankt voor je reactie,
Ik hoop het, is een hele duit met geld, ben er bezorgt om!!!

ja
door jackyh - Aug 1, 2016 om 16:48
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zou voorlopig maar en cheque sturen dan komt er even rust.Heeft de persoon waar het geld heen moet geen bankrekening?

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 1, 2016 om 17:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@JackyH.
Een cheque? Ik was in de veronderstelling dat we die al jaren niet meer gebruiken of zijn er inmiddels andere soorten cheques die in het reguliere bank/betaalverkeer worden gebruikt?

Diewilik

ja
door jackyh Aug 1, 2016 om 17:14
953 Antwoorden / 4 Vragen

We gebruiken ze practisch niet meer maar bestaan echt nog wel.

ge
door george159 - Aug 1, 2016 om 16:58
41 Antwoorden / 11 Vragen

Ja persoon heeft bankrekeningnummer, voorheen altijd via de bank gedaan totdat dit ook tot 4 keer achter elkaar mis ging, op advies van mijn bank via Western Union gaan sturen, eerst via GWK. kantoortje en op hen advies sinds een half jaar via internet. Voorheen ging het goed, tot afgelopen juni, toen ging het voor het eerst mis, kreeg toen het geld binnen drie dagen terug en kon het toen alsnog opnieuw verzenden. Maar volgens mij zijn ze het nu echt kwijt? ik heb nog nooit zoveel smoesjes gehoord als afgelopen dagen van WU!!! Is er een termijn dat ze het terug moeten hebben gegeven?

ja
door jackyh Aug 1, 2016 om 17:17
953 Antwoorden / 4 Vragen

Denk het niet en ze zullen ook heus hun best wel doen. Let wel t.z.t. op de rentedatum. Soms zijn dingen onverklaarbaar maar komt het uiteindelijk wel goed. Ik begrijp dat u niet nogmaals kunt betalen voor u uw geld terug heeft ontvangen. Ja dan is het echt afwachten.

diumenge
door diumenge - Aug 1, 2016 om 17:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Doe je het zelf wel goed? Als ik het goed begrijp heb je een transactie aangemaakt en daarna het geld overgemaakt naar WU, terwijl dat volgens hun eigen informatie via een iDEAL betaling gaat bij betaling via bankrekening.

po
door postduif54 - Aug 1, 2016 om 17:26
51 Antwoorden / 3 Vragen

Normaal maak je het geld per internetbetaling over aan WU. Als de betaling is gelukt, zie je meteen een groen vel met de code erop,die je aan de ontvanger door kunt geven. Deze heeft dan 7 dagen de tijd, het geld op te halen. Anders komt het geld retour. Ook als de betaling niet is gelukt, krijg je de code om het af te halen. In de loop van de dag krijg je dan een mail met de mede deling, dat de overboeking niet is gelukt, maar veel al weet je dat al, als er geen geld op de rekening staat of onvoldoende, dat WU geen geld heeft gekregen. Je kunt de Rabo vragen of ze het geld terug kunnen boeken.

diumenge
door diumenge - Aug 1, 2016 om 17:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Postduif54, Rabobank kan helemaal niets terugboeken.

reflecs
door reflecs - Aug 1, 2016 om 18:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Bent u niet een beetje snel? Het is donderdag overgemaakt. U schrijft dat het een dag of twee duurt, er zit nog een weekend tussen.
Al kan ik me wel voorstellen dat het heel vervelend is, zeker als het niet de eerste keer is dat het fout gaat.

ge
door george159 - Aug 1, 2016 om 20:30
41 Antwoorden / 11 Vragen

Neh, zondag de 24ste overgemaakt meteen aansluitend na de aanvraag bij Western Union. Je krijgt dan ook meteen bevestiging dat de aanvraag gedaan is en je krijgt dan ook meteen een MTCN. nummer en als vaste klant heb je ook een vast nummer wat je moet vermelden bij de overschrijving. Dit alles klopte en was door mij gedaan!
Niet via Paypal omdat ze daar problemen mee hebben bij Western, lukt vaak niet, daarom boeking gedaan via internet bankieren. Ik zag ook meteen dat het geld was afgeschreven van mijn rekening en daags erna, maandag goedgekeurd door de Rabobank en definitief overgemaakt naar Western. Normaal kreeg ik beinnen twee dagen bericht van WU. dat het geld binnen was, nu niets, dus woensdag avond gaan bellen naar helpdesk en toen merkte ik al dat het niet goed zat en toen ze donderdag ook nog een betaal overzicht van mijn rekening wilden hebben, had ik helemaal in de gaten dat het niet goed zat!
Weekend is er niet bij Western Union, bank werkt 365 dagen per jaar. Dus in het weekend hadden ze het ook al kunnen oplossen. Rabobank heeft diverse malen verklaard dat het geld naar WU gestuurd was en door WU. geacccepteerd was. Dus het is bij WU.! Rabobank kan trouwens niet terugboeken, kunnen ze alleen bij automatische incasso!

reflecs
door reflecs - Aug 2, 2016 om 10:42
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@george159,
Excuses, verkeerd gelezen.
Op Klacht.nl en Klachtenkompas reageren ze niet.
U zou het nog via Twitter of Facebook kunnen proberen.

Behalve het e-mailformulier is er ook een e-mailadres:http://www.westernunion.nl/WUCOMWEB/staticMid.do?method=load&pagename=tnc
Punt 5
Daar staat ook vermeld dat u bij de onlinegeschillencommissie een klacht kunt indienen.

Zij hebben hun verontschuldigingen aangeboden en geven dus toe dat het hun fout is? Misschien is het in dit geval sneller om ervoor te kiezen het geld retour te vragen. Daarvoor moet u dan ook dat e-mailadres gebruiken. (punt 4)