Ar
door Arti7 Jun 25, 2024 om 17:11
Geldzaken & recht

Is freedom24 een veilig platvorm voor spaargeld?

Ik zou graag 1 spaarrekening/ Diposito openen bij Freedom24. Is de website en app veilig? Garantie is 20.000 euro en met partner 40.000 euro. klopt dit? Geloof dat het eu deel in Cyprus gevestigd is. Geen bronbelasting? Zijn er nog haken en ogen aan dit platvorm?

725 9 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jun 25, 2024 om 17:18
11627 Antwoorden / 51 Vragen

Vast en zeker, ik zou met 20 of 40.000 best wel erg voorzichtig zijn. Als iets TE mooi is om waar te zijn, is dat ook zo.

sira
door sira Jun 25, 2024 om 17:26
2427 Antwoorden / 24 Vragen

Ben je gek joh, ik zou er meteen het dubbele van maken ;-))

Volgens mij is het reclame?

sira
door sira - Jun 25, 2024 om 17:25
2427 Antwoorden / 24 Vragen

U kunt dit checken bij de Nederlandsche Bank.

Als Freedom24 niet onder de depositogarantiestelling valt, dan NIET DOEN.

Mijn gevoel zegt mij wel dat u reclame maakt, maar ik kan er naast zitten.

En ik zie dat De Nederlandsche Bank er zich de vingers niet aan brandt. Ze komen niet voor in de lijst van depositogarantiestellingen.

Ar
door Arti7 Jun 25, 2024 om 18:56
Antwoorden / 1 Vragen

Dacht dat hier een goede plek was om te vragen voor mensen die ervaring hebben met online platvormen.

rj
door rjw Jun 25, 2024 om 20:13
3309 Antwoorden / 5 Vragen

Platvormen? Platte vormen? Of platforms?

sira
door sira Jun 26, 2024 om 08:36
2427 Antwoorden / 24 Vragen

U krijgt toch een antwoord? NIET DOEN!!!

Die € 20.000,- garantie werkt hetzelfde als destijds bij die IJslandse bank. Zij geven garantie en u moet daar zelf achteraan als er wat misgaat, maar vallen ze onder de garantie van De Nederlandsche Bank gaat DNB er achteraan en hoeft u niets te doen.

ro
door ronny530 - Jun 25, 2024 om 17:40
2825 Antwoorden / 41 Vragen

Dit bedrijf staat niet onder toezicht van de AFM en die garanties zijn een lokkertje net zoals de rendementen.

1paul
door 1paul - Jun 25, 2024 om 17:43
3229 Antwoorden / 0 Vragen

lekker links laten liggen!!

ti
door tilpend - Jun 25, 2024 om 17:53
142 Antwoorden / 0 Vragen

Het feit dat de garantie maar 20.000 euro is, is voor mij een rode vlag. Alle banken in de EU met een bankvergunning van een EU-land vallen onder het DepositoGarantieStelsel en dat is een bedrag van EUR 100.000 per rekeninghouder. Freedom24 is dan ook geen Europese financiële instelling maar een Amerikaanse. Zoals op hun website staat: "Freedom24 is een handelsplatform van Freedom Finance Europe Ltd, de Amerikaanse dochteronderneming van Freedom Holding Corp.". Ze hebben wel leuk het woordje "Europe" in hun naam staan maar laat u daar niet door verblinden.

Genoeg andere banken te vinden in de EU die wel onder de Europese regelgeving vallen en een garantie van EUR 100.000 hebben en een hogere rente geven dan veel van de Nederlandse grootbanken. Ik zou deze overslaan.

Ar
door Arti7 Jun 25, 2024 om 21:17
Antwoorden / 1 Vragen

1 bank heeft een bank garantie. Hun worden niet gezien als bank. Meer als broker. Zijn in ander vakje gestopt.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Jun 25, 2024 om 17:55
16878 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zou niet met ze gaan zwemmen, oftewel: in zee gaan. Volgens mij begrijpt u dit zelf ook.

LAPD
door LAPD - Jun 25, 2024 om 21:13
3 Antwoorden / Vragen

Zou het niet doen.Grote kans dat het oplichting is en u bent uw geld kwijt.En dan klagen van oplichting.

Echt Max
door Echt Max - Jun 26, 2024 om 05:05
5 Antwoorden / Vragen

Een vriend van mij heeft ervaring met Freedom24 en heeft er een spaarrekening geopend. Hij vond het proces vrij eenvoudig en is tot nu toe tevreden. De garantie van 20.000 euro per persoon en 40.000 euro met een partner klopt inderdaad. Het EU-deel is gevestigd in Cyprus, wat betekent dat het onder de Cypriotische regelgeving valt. Er is geen bronbelasting, maar het is wel belangrijk om op de hoogte te zijn van eventuele belastingverplichtingen. Let goed op de algemene voorwaarden en kostenstructuren om onverwachte kosten te vermijden.

mahadma
door mahadma Jun 26, 2024 om 10:46
11627 Antwoorden / 51 Vragen

opvallend, een positief verhaal van iemand die Actief sinds: Jun 23, 2024 is .......

atlas1302
door atlas1302 - Jun 26, 2024 om 12:09
344 Antwoorden / 14 Vragen

Lees Trustpilot beoordelingen er eens op na, ze komen niet slecht uit de verf. Ik vind het moeilijk om hierover advies te geven, alhoewel ik goed begrijp waarom u zoiets wilt doen.

Hoeveel wilt u eigenlijk inleggen?