ri
door ringel24 Mar 23, 2004 om 20:40
Geldzaken & recht

Juiste lening?

Ik heb op dit moment een lening lopen bij de Postbank tegen 8.7 % rente. Op de tv wordt je gek gemaakt met goedkoop lenen. Heb een paar bedrijven gebeld en inderdaad je kan er goedkoper lenen als je kijkt naar het rente percentage. Is namelijk 7,4 %. Ik hoor alleen steeds vaker dat je bij zulke bedrijven. En dan bedoel ik een Becam, lenen.nl, postkrediet zonder dat je het weet aan allemaal verzekeringen vastzit, waardoor het nog duur wordt. Kan iemand dit bevestigen. Durf niet zo goed met zo'n bedrijf in zee te gaan. Heb nu contact gehad met de Ohra. Daar kan ik lenen tegen 6,9 %. Maar is dit wel te vertrouwen? Heb hier een beter gevoel bij. Wie geeft mij advies.

1089 9 Rapporteer

gepriso
door gepriso - Apr 16, 2004 om 13:06
113 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk nooit naar rentepercentages. Vraag een uitgebreide berekening over de periode en wat je reken uit wat je na afloop allemaal heb betaald. Vraag ook de voorwaarden op, dan kun je zien waar je aan vast zit. HET BELANGRIJKSTE: DE LOOPTIJD IS WAARSCHIJNLIJK ANDERS! Ook moet je kijken naar wat een rentepercentage precies inhoud en hoe het berekend is. Het valt vaak tegen.

ri
door ringel24 - Apr 16, 2004 om 13:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

Maar het is toch juist wel belangrijk om te kijken
naar watvoor rente je moet betalen. Het voorstel wat ik heb gekregen bij de ohra betreft een periode van 150 maanden. Als ik meer wil aflossen kan dat. Ik betaal alleen rente over het openstaande bedrag. Verder komen er geen kosten bij bij de Ohra. Hoe bedoel je met uitrekenen wat je na afloop betaald? De rente.
Heb jij een advies voor me

gepriso
door gepriso - Apr 16, 2004 om 13:06
113 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk is het rentepercentage niet onbelangrijk. Ik bedoelde kijk daar niet alleen naar. Het gaat erom wat je daadwerkelijk moet terugbetalen. Als je een lening met een lagere rente langer laat lopen dan betaal je nog net zoveel als een korter lopende lening met een hogere rente. Ga na in hoeveel termijnen je de lening terugbetaald en vermenigvuldig dat met wat je per termijn moet terugbetalen. Doe dit voor beide leningen en bekijk het verschil. Let ook op de voorwaarden van versneld aflossen.

ar
door artteasea - Apr 16, 2004 om 13:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan bij een dochter onderneming van ABNAMRO,Bank Selectbank E-lening voor 6,7%
ook heeft deze een gratis overlijgensrisio voor €10000 na een half jaar van het uitstaande bedrag,Bij de andere moet je hier apart verplicht een verzekering voor afsluiten.
Groetjes Ronald

ar
door artteasea - Apr 16, 2004 om 13:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet nog even toevoegen dat het hier om een doorloopende lening gaat , en dat ik als goede klant dit jaar voor 30April een 1/5 staatslot ontvangen zommar voor niets,dit vond ik een leuke attentie,waar sommige bedrijven een voorbeeld aan kunnen nemen.

he
door hermanus1951 - Apr 16, 2004 om 21:24
10 Antwoorden / 2 Vragen

U kunt het beste leningen vergelijken op de site: Independer.nl. Hier kunt u allerlei financiële produkten vinden en vergelijken. Mijn ervaring met de Postbank is dat deze gewoonlijk niet de goedkoopste is. Wel moet u de offertes van aanbieders goed doorlezen en vergelijken. Dat zou u kunnen doen door ze in een Excell-sheetje in te vullen. De aanbieders die u noemt lenen vaak zo goedkoop tegen het onderpand van een woning. Het is eigenlijk een verkapt soort hypotheeklening. Ook moet u vaak verzekeringspremie betalen, want die aanbieders zorgen er wel voor dat zij geen enkel risico lopen. Gaan zij u cadeautjes aanbieden dan zou u er helemaal niet in moeten trappen, want die cadeautjes moeten ook weer betaald worden. Nogmaals kijk op Independer.nl dat is het beste.

ju
door juppie - Sep 8, 2004 om 22:34
16 Antwoorden / 2 Vragen

Ter geruststelling. Ohra heeft zeer goede voorwaarden en goede service. Geen trucs en prima rente. Je bepaalt zelf hoe snel je betaalt bij een doorlopend krediet.

Advies is altijd om zo snel als je kunt je krediet af te lossen. Als je te treng bent kun je altijd nog weer geld opnemen. Maar meestal is een opname iets wat je zo lang mogelijk uitstelt.

Ook de Selectbank is goed. Dat is een vergeteken instelling van Aagus, dochter van Abnamro.

ju
door juppie - Sep 8, 2004 om 22:47
16 Antwoorden / 2 Vragen

Een toelichting:

Independer is niet onafhankelijk! Je komt in de overzichten als je als maatschappij betaalt. Kijk maar eens goed.

ol
door oluna - Oct 22, 2004 om 18:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

hierbij mijn email adres.dan zal ik u iets sturen van de lening bij frisia m.thyssen1@chello.nl