to
door towes Oct 16, 2004 om 13:13
Geldzaken & recht

Kadobon

Ik ben in het bezit gesteld van een 2-tal kadobonnen, ter waarde van in totaal 10 Euro, van Blokker.

Ik heb uit het assortiment een keuze gemaakt, welke op een geldbedrag neerkwam van 9 Euro en 57 Eurocent.

Blokker wenst mij geen 43 Eurocent uit te betalen maar stelt mij voor om nog een artikel uit te zoeken en bij overschrijding van de 10 Euro bij contant bij te betalen.

Oftewel Blokker steekt 43 Eurocent in eigen zak of verplicht mij tot aankoop van een produkt wat ik helemaal niet wil.

Kan dit zo maar?

1563 11 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Oct 16, 2004 om 13:15
763 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dit kan inderdaad maar dan zal er waarschijnlijk ook opstaan iets als deze bon is niet inwisselbaar tegen contant geld.

groeten tuinfreak

ed
door edking - Nov 9, 2004 om 16:06
7 Antwoorden / 0 Vragen

dit doet de blokker ( en diverse andere bedrijven die kadobonnen accepteren) om te voorkomen dat iemand een produkt van 1 euro koopt en de rest als wisselgeld wilt ontvangen, wat dus niet de bedoeling is van een kado-bon.

to
door towes - Nov 9, 2004 om 19:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

Tja,

Dat begrijp ik ook wel; het is overigens ook geen antwoord op mijn vraag...... Ik ben inmiddels ook in een ander filiaal geweest van Blokker, en...... hier hadden ze er helemaal geen moeite mee.

Kortom: Het beleid van Blokker wordt niet in alle filialen op dezelfde wijze uitgedragen.

zijle027
door zijle027 - Nov 9, 2004 om 19:53
148 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn ook bedrijven die nog wel eens het verschil in de vorm van een tegoedbon uitschrijven.

Ik zal eens opzoeken of hiervoor ook landelijke richtlijnen voor zijn per branche (boekenbon, cdbon, bloemenbon etc.)

Vr. gr.

Aldert

anita1971
door anita1971 - Nov 9, 2004 om 19:57
102 Antwoorden / 5 Vragen

Hoezo geeft Tuinfreak geen antwoord op uw vraag??? U vraagt of dit zomaar mag en Tuinfreak zegt envoudig "JA". Ter verduidelijking geeft hij er nog wat relevante informatie bij.

Anita

zijle027
door zijle027 - Nov 9, 2004 om 20:04
148 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het opgezocht en heb iets gevonden met betrekking tot boekenbonnen:

Vraag: Wat doe ik indien de prijs van het aan te kopen boek lager is dan de nomina

TerugMail dit antwoordPrint dit antwoord

In de praktijk wordt in het kader van betaling met waardebonnen de algemeen aanvaarde norm gehanteerd dat tot circa 10% van de nominale waarde van de bon in contanten kan worden uitgekeerd. In geval het wisselgeld meer bedraagt dan 10% van de nominale waarde van de Boekenbon, kunt u de klant verzoeken een aanvullend product uit te zoeken. Als de klant zich hierin kan vinden, kunt u vanzelfsprekend ook een tegoedbon afgeven voor het verschil tussen de prijs van het boek en de nominale waarde van de Boekenbon.

Ik heb het vermoeden dat dit ook van toepassing is op kadobonnen etc. omdat ik op andere websites eensluidende informatie heb gevonden.

Vr. gr.

Aldert

user123
door user123 - Nov 9, 2004 om 20:19
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Blokker mag toch zeker zelf uitmaken hoe zij met hun eigen kadobonnen omgaan ?

Overigens: wat een gedoe om 43 cent. Verkopen ze bij blokker geen zakdoeken ?

gr
door groen_1 - Nov 9, 2004 om 20:54
66 Antwoorden / 5 Vragen

Toch wel flauw van Blokker.

Kunu u er niet iets bijkopen en dan ruilen? (geld terug)

User123, het is misschien wel een cadeaubon van Blokker, maar het is niet hun geld.

Dat gedoe om 43 cent kunnen we ook aan de Blokker kant leggen! (heeft mijn voorkeur)

Jaap, staat niet voor niets hoog in de Quote top-500!

Ik geef nog maar één cadeaubon en dat is die van de Europesebank.

Deze zijn overal verkrijgbaar en in te leveren, ook hebben deze geen geldigheidstermijn.

gr
door groen_1 - Nov 9, 2004 om 20:55
66 Antwoorden / 5 Vragen

Kunt u er niet iets bijkopen en dan ruilen? (geld terug)

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Nov 9, 2004 om 21:19
763 Antwoorden / 1 Vragen

hoezo geen antwoord op u vraag, u vraagt was kan dit zomaar??
het antwoordt hierop is ja inderdaad .... (dat kan zomaar)

groet tuinfreak

to
door towes - Nov 10, 2004 om 23:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bij deze wil ik iederen bedanken voor alle reacties.    Wel even het volgende:

Het gaat mij echt niet om die 43 Eurocent; maar om het principe.

Onderbouwing voor "Kan dit zomaar" is natuurlijk onderbouwing vanuit het Burgerlijk Wetboek.

De 10% regeling is inderdaad een algemeen aanvaarde regel, waarom hanteren niet alle filialen van Blokker dit uitgangspunt.

DISCUSSIE MIJNERZIJDS GESLOTEN!