sj
door sjack Jan 7, 2009 om 18:28
Geldzaken & recht

Kan iemand zomaar een tuinhuis verkopen als hij accoord is gegaan

hallo heb een vraag op marktplaats stond een tuinhuis te koop had 125 euro geboden op maandag 5 januarie om 21.46 6 januarie bied iemand 150 euro om 7.20 op de zelfde dag om 16.47 mailt de man accord te gaan met mijn bod heb hem s avonds gebeld antwoord apperaat in gesproken niks gehoort nu bel ik hem vandaag op dus 7 januarie en zegt komt zaterdag een kijken kan dat zomaar hij is natuurlijk van die meneer maar stuurt wel een mail die ik nog heb van accord graag hoor ik van iemand of dit kan mvg sjack

1690 14 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 7, 2009 om 18:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Sorry, maar ik kan het niet helemaal meer volgen,

kan het nog een keer in slow motion en met wat komma`s punten en hoofdletters ed ?

stacey
door stacey - Jan 7, 2009 om 18:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Even op een rijtje;

Hallo

Heb een vraag, op marktplaats stond een tuinhuis te koop.

Ik had 125 euro geboden op maandag 5 januari om 21.46

6 januari biedt iemand 150 euro om 7.20

En op de zelfde dag om 16.47 mailt de man accoord te gaan met mijn bod

Ik heb hem s avonds gebeld, antwoord apparaat in gesproken niks gehoord

nu bel ik hem vandaag op dus 7 januari en zegt Hij ER komt ER zaterdag een kijken

kan dat zomaar

hij is natuurlijk van die meneer

maar stuurt wel een mail die ik nog heb van accoord.

graag hoor ik van iemand of dit kan

mvg sjack

sj
door sjack - Jan 7, 2009 om 18:49
4 Antwoorden / 2 Vragen

hoi nou had een bod gedaan op een tuinhuis 5 januarie het bedrag was 125 ,6januarie had de man een hoger bod van 150 euro maar s avond dus later mailde de man accord te gaan met mijn bod van 125 euro . nu belde ik de man op maar had antwoord apperaat nu vandaag 7 januarie bel ik de man en is eigenlijk alverkocht aan iemand anders ,maar hij had mijn accord gegeven via mail nu stuurt hij net een mail van sorry ,en zegt mijn toe als de man hem niet wilt mail ik u wel weer is de mail van de man ook bindend of heb ik gewoon pech mvg sjack

birdies
door birdies - Jan 7, 2009 om 18:54
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Officieel hoort de verkoper zich te houden aan het akkoord dat hij met jou had. Komt helaas vaak voor dat mensen zich voor een paar centen niet aan het akkoord houden.

Maar om nou voor 150,- euro een rechtzaak aan te spannen? Zou ik niet doen; ben je meer kwijt dan die 150,- euro. Gewoon verder zoeken op MP.

grindweg
door grindweg - Jan 7, 2009 om 18:56
2308 Antwoorden / 28 Vragen

daar kunt u niets aan doen. marktplaats heeft zo zijn problemen heel vaak bieden ze en zeggen aan verkocht en komen nooit hen belofte na. van zijn kant was het accoord maar toch aan een ander verkocht betekent pech. een rechtzaak heeft geen enkele zin

stacey
door stacey - Jan 7, 2009 om 19:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Nu is het me stuk duidelijker ;-)

Nee, dat kan niet zomaar, een afspraak is een afspraak en een koop is een koop.

Alleen is het in dit soort privé verkopen wel moeilijker of soms nauwelijks af te dwingen,

Als hij hem toch verkoopt kun je het niet terughalen bij de andere koper en wat er niet is kun je dan niet meer krijgen daar hij er maar 1 zal hebben gehad.

Zoiets via een advocaat proberen kost weer veel geld, en dat zal het dan ook niet waard zijn en dat duurt ook weer veel te lang, dan is je het huisje wellicht al weggerot ;-)

Je kunt de verkoper mailen dat jullie een afspraak/koop hadden en je hem daaraan zult houden en je kunt zeggen ( beetje bluffen wil soms wel eens werken ) dat je je rechtsbijstand verzekering zal inschakelen als hij afspraak niet nakomt.

 ( het is ooit wel eens gedaan door een koper maar dat geval lag iets anders daar de koper een aanhanger had gehuurd en er heen ging om het artikel op te halen dat bij aankomst verkocht bleek aan hogere bieder, hij kreeg toen in ieder geval wel de gemaakte onkosten vergoed. Maar daarvan is in jouw geval geen sprake nu)

Maar dan moet je het wel zeker weten want dan heb je het ongezien gekocht, tenzij je geboden hebt onder voorwaarde dat je het eerst wilde bekijken of iets want anders kun jij later ook niet zomaar ineens nee zeggen als het kleurtje of iets je achteraf tegenvalt en hij andere koper dan heeft afgezegd voor jou.

sj
door sjack - Jan 7, 2009 om 19:12
4 Antwoorden / 2 Vragen

bedankt vindt het wel jammer

sj
door sjack - Jan 7, 2009 om 19:15
4 Antwoorden / 2 Vragen

hoi nee snap ik maar gaat om het principe en accord heb alles uitgeprint dus accord is niks waard dan geloof ik eigenlijk niet toch bedankt

stacey
door stacey - Jan 7, 2009 om 19:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Wat je nog wel zou kunnen proberen als je het echt wilt hebben is de andere koper Overbieden, het is de onbetrouwbare verkoper duidelijk te doen om het (hoogste) bedrag te krijgen.

Maar dan moet je uitkijken dat het geen wie biedt het meest/ tegen elkaar opbied spelltje gaat worden en je moet dan ook niet meer gaan bieden dan je er echt voor over hebt natuurlijk.

Maar van mij persoonlijk zou hij de sch**t kunnen krijgen ;-) en als de andere koper het niet wil en hij komt weer terug zou ik zeggen jammer joh, ik heb al een andere gekocht, succes met verkopen verder.......haha

Succes,

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 8, 2009 om 02:39
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Stacey:

Petje af dat je zoveel moeite doet op er een verhaal van te maken.

Ik beschouw het als disrespect als iemand niet de moeite neemt ergens een punt, komma of hoofdletter te gebruiken om er een leesbare zin van te maken.

Het is één van mijn nieuwjaars voornemens om daar niet meer op te reageren. Het is toch een vraag en ik zit hier niet om te puzzelen.
Heb echt wel wat beters te doen in de beperkte tijd die me nog rest.

Hardware ERror MAN.

la
door laptop - Jan 8, 2009 om 06:34
92 Antwoorden / 14 Vragen

sjack, ik denk dat de beste man ,iets door elkaar heeft gehaald! dus jouw email adres gebruikt,ipv het email adres van de hogere bieder!! daarom zijn accoord.
gezien tijdspanne en dag kan het niet anders.

ma
door marnix1 - Jan 8, 2009 om 10:35
256 Antwoorden / 22 Vragen

Sorrie, even off-topic,

@hardwareman, mijn voornemen voor 2009 is uw tot nu toe vrij belerende, maar nu grof wordende reacties niet meer te lezen.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 8, 2009 om 20:00
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ marnix:

Ach, ach, Marnix. Blijf mooi puzzelen, als je dat graag doet. Je hebt dan ook groot gelijk dat je mijn reacties niet leest. Bij mij hoef je niet te puzzelen.
Ik weet waar de hoofdletter-, komma- en punttoets zit. Op m'n 51-ste nog praktijkdiploma 10-vinger blind gedaan, vandaar.

Geen probleem dat je mijn reacties niet leest. Ik tik ook voor mezelf om m'n typevaardigheid op pijl te houden.

H.

grindweg
door grindweg - Jan 8, 2009 om 21:29
2308 Antwoorden / 28 Vragen

laat elkaar toch mens zijn.  dit alles met de tekortkomingen die iedereen heeft helaas.  als iedereen professor was kwam het ook niet goed.  ik heb de lagere school met geluk doorlopen. maar andere MENSEN helpen vind ik eem deel uit maken van het mens zijn. dit wilde ik even kwijt.