Sp
door Sporter Mar 5, 2019 om 16:47
Geldzaken & recht

Kan ik onder mijn 2 jarig abonnement afkomen?

Ik trainde bij Trainmore, omdat ik zwanger was heb ik mijn abonnement opgezegd.
Na mijn bevalling meldde ik me een maand later weer aan.
Ik kwam erachter dat het voor mij niet te doen is te gaan sporten met een kleine baby . Ik heb een sportschool nodig met kinderopvang. Ik had me ook te snel na mijn bevalling (1 maand later) weer aangemeld.
Ook moest ik na er 7 mnd tussenuit te zijn geweest weer opnieuw inschrijfkosten betalen.

Helaas heb ik dit opzeggen van het 2 jarig contract 6 dagen na de officiële heroepingsrecht van 14 gedaan. Ik kom nu niet meer onder dit contract uit.
Het is heel moeilijk contact te krijgen met de klantenservice van trainmore. Of ze reageren helemaal niet of pas na een week.

11570 9 Rapporteer

ne
door neodutchio - Mar 5, 2019 om 16:55
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Als u een nieuw contract bent aangegaan, dan zit u er aan vast. Het herroepingsrecht geldt alleen voor online aankopen.

Dat ze geen kinderopvang hebben wist u, dat is geen reden om op te zeggen. Wie weet helpt een persoonlijk gesprek. Nee heeft u al, een ja kan u krijgen. Maar dan is het uit coulance, niet uit een recht.

Sp
door Sporter Mar 5, 2019 om 20:00
Antwoorden / 1 Vragen

Wettelijk gezien staan  in hun recht.  Ik hoopte daarom op coulance na de c uitleg van mijn kant maar dat was helaas niet het geval.

jo
door jorisw Mar 5, 2019 om 20:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als ze op basis van coulance iets gaan doen, verzint iedereen wel wat om er onder uit te komen. Maar daar kan een sportschool niet van investeren. Die hebben gewoon langer lopende contracten nodig voor voldoende inkomsten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 5, 2019 om 16:57
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat u, nu u de overeenkomst eerst na 7 maanden 'afwezigheid' weer heeft verlengd  en na het herroepingsrecht heeft oopgezegd qua wetgeving lastig zal zijn om van het contract af te komen. In ieder geval het eerste jaar. Veel zal dus afhangen van de vraag of 'Trainmore'bereid is om uit coulance overweging te annuleren. (Dat u met het afsluiten van de nieuwe overeenkomst opnieuw inschrijfgeld diende te betalen is m.i. niet meer dan logisch).

In dit geval kan ook het gezegde uitkomen 'dat de aanhouder wint' dus herhaal uw vraagstelling. Indien u dat eerder niet schriftelijk deed, doe dat dan nu wel op een uiterst vriendelijke en veel begrip vragende manier.

ne
door neodutchio Mar 5, 2019 om 18:15
5156 Antwoorden / 12 Vragen

TS heeft niet verlengd. TS heeft het oude abonnement stop gezet en is nu weer een nieuwe overeenkomst aangegaan.

marita5
door marita5 - Mar 5, 2019 om 17:04
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo DanaVanDerPlank ,

De voorwaarden :

Artikel 03: Opzegging lidmaatschap/upgrade

a. Opzeggen is mogelijk via trainmore.nl/opzeggen-lidmaatschap. Indien wij jouw opzegging hebben verwerkt ontvang je hiervan een e-mail bericht ter bevestiging. Deze e-mail is bindend. Opzegging dient uiterlijk 1 kalendermaand voor het einde van de contract periode te geschieden. Indien niet tijdig schriftelijk is opgezegd, wordt het lidmaatschap vervolgd voor onbepaalde periode. Tijdens deze periode blijft de verplichting bestaan de verschuldigde contributies aan TrainMore te voldoen, ook wanneer er mogelijk geen gebruik wordt gemaakt van de faciliteiten. Opzegging van dit lidmaatschap kan geschieden met een opzegtermijn van minimaal 1 kalendermaand.

Indien je een lidmaatschap voor de duur van 24 maanden opzegt vóór afloop van de 24 maanden contractperiode, dan is TrainMore gerechtigd om de bijdrage over de verstreken lidmaatschapsperiode te her-berekenen op basis van de daadwerkelijk afgenomen periode en de daarbij behorende hogere lidmaatschapsbijdrage in rekening te brengen, nl. het maandtarief van het 12 maanden lidmaatschap. (“bijvoorbeeld: in het geval van een gekozen periode van 2 jaar en een opzegging na 12 maanden, dan zal een termijnbedrag worden her-berekend als ware gekozen is voor een contractperiode van 12 maanden”).

b. Opzegging van de upgrades is enkel mogelijk via klantenservice@trainmore.nl. Indien wij jouw opzegging hebben verwerkt ontvang je hiervan een e-mail bericht ter bevestiging. Deze e-mail is bindend. Opzegging dient uiterlijk 1 kalendermaand voor het einde van de upgrade termijn te geschieden. Indien niet tijdig schriftelijk is opgezegd, wordt de upgrade termijn verlengt met een minimum van 3 maanden.

c. Tussentijdse opzegging van uw lidmaatschap is uitsluitend mogelijk indien:
– u een ander woonadres krijgt met een ligging van meer dan 15 kilometer van de club. Dit kan uitsluitend worden aangenomen met als bewijsgrond een officieel document ‘inschrijving gemeente’ van uw nieuwe woonplaats. Als er een andere vestiging van TrainMore in de nieuwe woonplaats is gelegen dan is van deze tussentijdse mogelijkheid tot opzegging geen sprake.
– het voor u als gevolg van een blessure of ziekte onmogelijk is geworden om gedurende de rest van het lidmaatschap gebruik te maken van de fitnessactiviteiten. Dit kan uitsluitend worden aangenomen met een officiële doktersverklaring als bewijsgrond.

d. Bartegoed wordt niet gerestitueerd.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://trainmore.nl/algemene-voorwaarden/

edrick3
door edrick3 - Mar 5, 2019 om 18:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En even terzijde: verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

tijger1
door tijger1 Mar 5, 2019 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Echt ergerniswekkend dat het nog steeds mogelijk is een gebruikersnaam met een @ te nemen.

Sp
door Sporter Mar 5, 2019 om 18:52
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel,  stom van me.  Ik heb het veranderd

costnix
door costnix Mar 5, 2019 om 19:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@Tijger1: Ik heb er een mailtje naar Kassa over gestuurd.
@Sporter: Het is een veel gemaakte fout. De redactie van Kassa zou het gebruik van de @ onmogelijk moeten maken.

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2019 om 00:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zinloos.

panter22
door panter22 - Mar 5, 2019 om 20:03
6599 Antwoorden / Vragen

Kun je niet iets regelen in je omgeving dat man of ouders op je kind passen en jij kunt sporten?
Je hebt toch ook wat tijd nodig voor jezelf?

Sp
door Sporter Mar 5, 2019 om 20:35
Antwoorden / 1 Vragen

Dat ga ik zeker doen.  Komt er alleen op neer dat ik dan alleen in de avonden  en in het weekeind kan sporten.  Opvang mogelijkheden overdag zijn er voor mij niet.
Ik trainde altijd 4x per week bij ze.
Tuurlijk moet ik naar mogelijkheden kijken maar een sportschool met opvang zou zo veel beter zijn.

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2019 om 00:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voortaan eerst nadenken, dan pas doen.

Sp
door Sporter Mar 6, 2019 om 11:00
Antwoorden / 1 Vragen

Zeker waar.  Als je net één maand moeder bent doe je dat blijkbaar niet.  Maar daar wordt geen rekening mee gehouden.

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2019 om 11:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is dat nu voor onzinnig excuus.

Sp
door Sporter Mar 6, 2019 om 13:26
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is mijn excuus,  kan er niet meer van maken

ne
door neodutchio Mar 6, 2019 om 13:31
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Als je een nieuwe auto gekocht hebt, mag je dan ook sneller rijden dan anders? De politie houdt er ook geen rekening mee dat ik moet wennen.

Als u serieus meent dat u minder scherp bent door de geboorte van een kind, dan moet u tegen uzelf in bescherming genomen moeten worden.

panter22
door panter22 Mar 6, 2019 om 14:07
6599 Antwoorden / Vragen

Excuus of niet, je hebt een abonnement afgesloten voor 2 jaar en je voldoet niet aan de voorwaarden om tussentjds te stoppen. Je hoeft nu toch geen 4 keer per week te sporten. Rustig aan beginnen.

mo
door mof - Mar 6, 2019 om 13:32
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft zich aangemeld, afkoelperiode laten verlopen U zit aan het contract vast. Bezint eer ge begint.

karcsi-bacsi
door karcsi-bacsi Mar 6, 2019 om 13:52
30 Antwoorden / Vragen

MOF

Afkoelperiode geldt slechts kopen op afstand, niet voor abonnementen en sportscholen.

Gr
door Grunn1 - Mar 6, 2019 om 14:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Jazeker kan je onder je abonnement uitkomen, gewoon in 1 keer je abonnementskosten voor de komende 2 jaar betalen, direct opzeggen en niet meer heen gaan. Kost je wat maar je bent er wel vanaf.

da
door davelubeck - Mar 6, 2019 om 17:05
9 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit Dom doen ! Nooit dus een contract afsluiten voor iets dat 2 jaar duurt . Verder kijken dan je neus lang is !!!!

aurora1
door aurora1 - Mar 6, 2019 om 17:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt daar vast wel van afkomen maar niet gratis.