Ma
door Marjoleintjevanhetpleintje Sep 25, 2023 om 22:02
Geldzaken & recht
Kan Meta hier gewoon mee weg komen?

Afgelopen vrijdag werd mijn Facebook account gehackt. Mijn zakelijke pagina was al snel verdwenen en ik kon niet meer inloggen.
Er werden email adressen toegevoegd aan mijn zakelijke pagina en niet veel later volgde er een afschrijving op mijn Paypal van Meta met een bedrag van € 200,-. Ook stond er een maandelijkse afschrijving van datzelfde bedrag in de planning.
Ik kon de maandelijkse afschrijving ongedaan maken maar de afschrijving van € 200,- daar kon ik niks meer aan veranderen.
Paypal was pas vandaag (maandag) weer telefonisch bereikbaar en melde mij dat ik bij Meta moest zijn.
Het meest frustrerend is dat ik met geen mogelijkheid meer op Facebook kom. Ik probeerde de stappen te doorlopen die Facebook heeft als je gehackt bent maar eenmaal aangekomen bij het uploaden van mijn ID weigert hij iedere ID die ik inbreng. Rijbewijs en mijn officiele ID zijn niet goed en Facebook geeft na het uploaden de melding.... here is a problem with your ID photo

The ID photo you submitted didn't meet our requirements. Oops
Ik kom dus met geen mogelijkheid meer op mijn pagina en besloot een nieuw account te maken zodat ik op Facebook naar hulp kon zoeken.
Er is namelijk GEEN email en GEEN telefoonnummer.
Ik heb een nieuw account gemaakt onder mijn naam en na een half uur werd ik verbannen van Facebook omdat ik de regels zou hebben overtreden.
Nu zit ik hier achter de dikke muur van Facebook en kan helemaal niks?
Ik zoek nu mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en hoop met een groep dit dan toch in de rechtzaal uit te vechten want dat is hun suggestie nadat ze me hebben verbannen... ik had 170 dagen de tijd. Bij de politie ga ik donderdag telefonisch aangifte doen maar de agent vroeg mij nog of ik dat wel echt wilde.... ze doen er toch niet veel mee en er zijn er heel veel die dit meemaken.... te gek voor woorden!

5620 11 Rapporteer

Topantwoord

sira
door sira - Sep 25, 2023 om 22:30
2354 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb gelukkig geen Facebook en ik wil het ook niet hebben, maar misschien heeft u hier iets aan: https://community.neontools.io/contact-meta-support/#

Ma
door Marjoleintjevanhetpleintje Sep 26, 2023 om 08:01
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is het nu juist, ik kan niet meer inloggen dus er is geen support voor mij

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 25, 2023 om 23:01
2084 Antwoorden / Vragen

Waar gaat u dan aangifte van doen en wat verwacht u daar dan van?
Wat denkt u te gaan eisen van Facebook in een rechtzaak? Toegang tot uw account lijkt mij niet onlogisch maar dat zult u per definitie zelf moeten rechten, dat kan nooit gezamenlijk.

sw
door swat1500 - Sep 26, 2023 om 00:32
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Weet u wel zeker of de pagina waar u een foto van uw ID moest uploaden wel echt een site van Facebook was en niet die van degene die kennelijk uw account gehackt heeft?
Het zogenaamde fout bericht kan een misleiding zijn van internet criminelen die nu vrolijk uw ID gegevens gaan misbruiken.
U heeft kennelijk ook een paypal account. Is dat account ook niet gehackt? Je kan volgens mij namelijk niet via FB een paypal afschriving laten plaats vinden.
Paypal heeft overigens een procedure waarmee je een kennelijk onjuiste afschrijving kan aanvechten.
Zoe een goede advocaat als u een juridisch gevecht aan wilt gaan met FB.

Ma
door Marjoleintjevanhetpleintje Sep 26, 2023 om 08:05
Antwoorden / 1 Vragen

Dit is van FB zelf om je account te hertellen als je gehackt bent.
Je kunt wel overschrijvingen via Meta Business plaats laten vinden voor advertenties en dat is dan dus ook gebeurd.
De hackers hacken een business site en adverteren vervolgens met jou geld.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 26, 2023 om 03:19
1776 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Marjoleintje,

Zet uw vraag op een forum voor ondernemers:

https://www.higherlevel.nl/

wi
door wilhelmina59 - Sep 26, 2023 om 08:42
517 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien iets verkocht wat niet gelijk was aan de advertentie? en de koper op deze manier  zijn gelijk heeft gehaald.

Ma
door Marjoleintjevanhetpleintje Sep 26, 2023 om 09:21
Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp je antwoord niet? De pagina is gehackt.

Ja
door JannyBoe Sep 26, 2023 om 11:30
520 Antwoorden / Vragen

Ik begrijp het antwoord ook niet.
Het is blijkbaar een zelf bedacht scenario of zoiets.

wi
door wilhelmina59 Sep 26, 2023 om 11:48
517 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien eens dit forum uitpluizen op de vraag:   "ik heb iets via FB gekocht en niets ontvangen".

Ja
door JannyBoe Sep 26, 2023 om 12:21
520 Antwoorden / Vragen

Waarom?
U komt met een zelf bedacht scenario.
Het onderwerp is niet 'ik heb iets via FB gekocht en niets ontvangen' maar 'mijn account is gehackt'.

Ma
door Marjoleintjevanhetpleintje Sep 26, 2023 om 19:05
Antwoorden / 1 Vragen

Nee dit heeft daar helemaal niets mee te maken

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 26, 2023 om 12:18
2084 Antwoorden / Vragen

Dan ben ik nog steeds ontzettend benieuwd wáár we nou precies aangifte van gaan doen?

Ma
door Marjoleintjevanhetpleintje Sep 26, 2023 om 19:03
Antwoorden / 1 Vragen

Van het feit dat er geen mogelijkheid is om in contact te komen terwijl je een "zakelijke overeenkomst" hebt.
Ik wil mij kunnen verdedigen dat ik dit niet was, ik wil mijn gegevens niet op deze manier verliezen aan 1 of andere klojo, ik wil mijn geld terug.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 26, 2023 om 19:12
2084 Antwoorden / Vragen

Dat is geen overtreding, daar heeft de politie niets mee te schaften, dat is een civiel conflict waarvoor je naar de kantonrechter moet en ik je helemaal nog niet zo'n beroerde kans geef gelijk te krijgen. Bij een  betaalde service mag je een telefoonnummer verwachten en een medewerker.

Ma
door Marjoleintjevanhetpleintje Sep 27, 2023 om 08:58
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb morgen een afspraak voor aangifte. Na mijn verhaal aan de telefoon kan ik wel aangifte doen bij de politie dus ik begrijp niet helemaal wat he bedoeld met daar heeft de politie niets mee te schaften. Ze hebben ook geld van mij gestolen en daar maakt Meta zich ook schuldig aan.
Ik heb notabene een mail gekregen (ja mails krijg ik gewoon en meldingen ook) dat de advertentie is stopgezet wegens inhoud die niet door de beugel kan. Het moet niet zo moeilijk zijn voor Meta om te zien dat deze praktijken niet bij mijn profiel passen. Toch innen ze het bedrag en zijn ze niet bereikbaar, dat lijkt mij wel strafbaar.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 27, 2023 om 12:18
2084 Antwoorden / Vragen

Tegen de verwachtingen in heeft u blijkbaar geen flauw benul wat stelen is maar help is onderweg. https://nl.wikipedia.org/wiki/Diefstal.
Verder hebt u wat mij betreft volkomen gelijk, als klant van Facebook, u betaalt immers, mag u ondersteuning verlangen en die krijgt u niet. Nogmaals gebrekkige service is op zich niet strafbaar en is niet het domein van de politie, daarvoor moet u naar de kantonrechter.

marita5
door marita5 - Sep 26, 2023 om 13:56
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo marjoleintjevanhetpleintje ,

Misschien heeft u hier iets aan ,

https://onlineveilig.eset.com/help-mijn-facebook-is-gehackt-wat-nu/

Ma
door Marjoleintjevanhetpleintje Sep 26, 2023 om 18:58
Antwoorden / 1 Vragen

Al deze stappen al doorlopen en zoals je ziet bij de laatste moet je jou ID uploaden, en hier gaat het dus fout met alles wat ik heb aan ID's.
Einde oefening

marita5
door marita5 Sep 26, 2023 om 20:21
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb geen FB,  heb ook niet de stappen doorlopen om te zien dat je bij het laatste je ID moet uploaden .

Ma
door Marjoleintjevanhetpleintje Sep 27, 2023 om 08:52
Antwoorden / 1 Vragen

Dat wat ik zei van de ID staat op de link die jij zelf doorstuurde als laatste

wi
door wilhelmina59 - Sep 26, 2023 om 16:39
517 Antwoorden / 0 Vragen

Die link ziet eruit als een verkapte reclame voor een anti virus  (abo).

Ja
door JannyBoe Sep 26, 2023 om 17:17
520 Antwoorden / Vragen

Nu bedenkt u alweer een scenario.

@MARITA geeft bruikbare info om een Facebookaccount te herstellen.
Van de site van Eset en dat is helemaal niet gek want dat soort bedrijven heeft nogal verstand van online bedreigingen en hacks.
En er is ook niks verkapts aan.

marita5
door marita5 Sep 26, 2023 om 20:18
11525 Antwoorden / 15 Vragen

@wilhelmina59 of @vanlotjegetikt , u kraamt de laatste tijd onzin uit , is helemaal geen verkapte reclame

wi
door wilhelmina59 Sep 27, 2023 om 08:47
517 Antwoorden / 0 Vragen

Even naar beneden doorscrollen daar staat een link naar een app voor een virusscanner. Los daarvan Meta koppelt ook je Whatsapp ook aan je FB account, dus kunnen ze nog meer data verzamelen.

Ja
door JannyBoe Sep 27, 2023 om 09:18
520 Antwoorden / Vragen

En wat heeft die koppeling van WhatsApp en Facebook en nu weer mee te maken @WILHELMINA59... Die zijn beide van hetzélfde bedrijf Meta dus het zou heel gek zijn als ze die gegevens strikt van elkaar zouden scheiden. Wist u trouwens dat uw inloggegevens en uw data op de website van Kassa rechtstreeks naar de Binnenlandse Veiligheidsdienst gaan?

wi
door wilhelmina59 Sep 27, 2023 om 10:23
517 Antwoorden / 0 Vragen

Er is er altijd wel een die door de mand valt.
Ga dit soort onzin ergens anders spuien.

marita5
door marita5 Sep 27, 2023 om 10:28
11525 Antwoorden / 15 Vragen

@wilhelmina59 , Ga dit soort onzin ergens anders spuien. , ik zou zeggen steek hand in eigen boezem

Ja
door JannyBoe Sep 27, 2023 om 10:42
520 Antwoorden / Vragen

Tuurlijk was dat onzin van die gegevens van Kassa naar de BVD @WILHELMINA59.
Volstrekte nonsens, grapje ;)
Koekje van eigen deeg zou ik zeggen.

En nu weer terug naar de vraag: hoe krijg je een gehackt Facebookaccount terug?
Dus als u daar nog iets over te melden hebt dan hebben alle lezers op deze website er nog wat aan.

JMA2
door JMA2 - Sep 26, 2023 om 23:30
118 Antwoorden / 2 Vragen

Vroeger had je een website waarop je je bedrijf en goederen presenteerde. In zo'n website kunnen ze uw site met Facebook koppelen met een api. Als er iets met Facebook is draait uw eigen site gewoon door. Maar Facebook maakt het hebben van een bedrijf zo goedkoop dat er niet meer in websites wordt geïnvesteerd. Maar Meta komt hier gewoon mee wegen u heeft geen enkele toegang meer.

Ma
door Marjoleintjevanhetpleintje Sep 27, 2023 om 08:50
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een zakelijke website buiten Facebook. Op Facebook kun je ook een zakelijke pagina maken, die is niet meer toegankelijk en van daar is het geld afgeschreven.

mo
door mof - Sep 27, 2023 om 11:15
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Triest, maar wel altijd aangifte doen. Een opsporingsambtenaar is verplicht opgrond van het wetboek van strafvordering iedere aangifte aan te nemen waar redelijkerwijs kan worden aangenomen dat een strafbaar feit is gepleegd. Echter, Facebook/Meta pleegt geen strafbaar feit, dat doen de hackers. Dus u kunt niet tegen Facebook aangifte doen. De aangifte kan later in een eventuele rechtszaak tegen de hackers wel van belang worden. Tevens kan d eprioriteit hoger worden als meer mensen dit meemaken en aangifte doen: dan krijgt de zaak meer body, de rechtsorde is dan meer verstoord.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 27, 2023 om 15:32
2084 Antwoorden / Vragen

Het zou niet eens bij me opgekomen zijn om aangifte tegen die hackers te doen, leek me volkomen nutteloos, maar nu u het zo stelt is het misschien zo gek nog niet.
Het punt is natuurlijk wel dat TS toch vooral op een of andere manier weer toegang tot haar account wil en ik denk niet dat aangifte daarbij gaat helpen. Afgezien dat denkt TS blijkbaar aangifte tegen Facebook te kunnen doen wegens diefstal ;-)

Marc1975
door Marc1975 - Oct 27, 2023 om 13:00
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ga er maar niet vanuit dat je je geld terugkrijgt van Meta ,als je site gehackt is ligt de verantwoordelijkheid bij degene die gehackt is. Dan moet je aantonen dat je bent gehackt door fouten van Meta.Lijkt mij onbegonnen werk. Kan je de vraag niet stellen via iemand anders die Meta heeft ?
Succes.