an
door angels Dec 10, 2003 om 14:50
Geldzaken & recht

Kat in de zak?

Ik heb via een internetbedrijf voor 300 Euro 2 zwarte pietenpakken en assecoires gekocht.Toen we de bestelling binnenkregen, bleek de kwaliteit slecht, de pakken te groot en dezelfde kleur ipv verschillend.
We hebben meteen het bedrijf op de hoogte gebracht, maar zij werken niet mee.
Naar ons geld kunnen we dus wel fluiten. Of weet iemand een manier om het op te lossen?
ze voor de rechter slepen gaat zoveel geld kosten, dat is het ook weer niet waard.
groeten Angels...

531 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

eg
door egni - Apr 16, 2004 om 12:18
12 Antwoorden / 6 Vragen
0

Stuur het bedrijf een aangetekend brief met de klacht. Tevens kun je het best eerst even de voorwaarden doorlezenop de site van het bedrijf hier zal waarschijnlijk meer in staan over hoe te handelen bij klachten.

mathieu_1
door mathieu_1 - Apr 16, 2004 om 12:18
35 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een opvallende bepaling in de wet inzake overeenkomsten op afstand is het recht van de afnemer de elektronisch gesloten overeenkomst te herroepen. Dit wordt ook wel aangeduid als ‘ontbinding zonder opgaaf van redenen’. Binnen zeven werkdagen na de levering van de zaak, of bij dienstverlening na het sluiten van de overeenkomst, heeft de afnemer het recht de overeenkomst zonder opgaaf van redenen te ontbinden. Het recht van de afnemer om de overeenkomst te ontbinden staat dus geheel los van de kwaliteit van de geleverde zaak of de verrichte dienst. Ook al is de kwaliteit goed, dan nog kan de afnemer gebruik maken van zijn ontbindingsrecht. Bovendien heeft de afnemer recht op kosteloze teruggave van het door hem betaalde bedrag. Deze terugbetaling moet zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden. Overigens is een kantonrechter helemaal niet duur omdat je hier zonder advocaat zelf kunt procederen. Meer info is verkrijgbaar bij de griffie van een rechtbank.

raadgever
door raadgever - Dec 11, 2009 om 20:52
123 Antwoorden / 10 Vragen
0

Hierbij de wettekst waar Mathieu op doelt"
Er is hier sprake van "Koop op afstand" (o.a. via internet).
De wetgever heeft bepaald dat de koper het recht heeft om de koop binnen 7 dagen, zonder opgaaf van reden, te ontbinden.
Hier de wettelijke tekst:
Burgerlijk Wetboek 7 (BW7)

Artikel 46d | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 9A
1.
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

2.
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.

3.
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.

Zoals Mathieu al schreef de zending - aangetekend met ontvangstbevestiging - retourneren.
De kosten zijn ook voor verkoper.

Stuur separaat - ook aangetekend - een brief naar verkoper waarin u aandringt op terugbetaling van aankoopbedrag vermeerderd met verzendkosten.
Opzich kunt u zonder opgaaf van reden de aankoop ongedaan maken maar mijn ervaring (als jurist) is dat het altijd verstandig is om de reden van retournering kenbaar te maken. In een rechterlijke vervolgprocedure staat u dan wat sterker.

Veel succes!

lelyonnais
door lelyonnais - Dec 11, 2009 om 21:42
109 Antwoorden / 24 Vragen
0

Beste raadgever, Effe eerst op de data van de vraagsteller kijken!


Datum:woensdag 10 dec 2003, 14:50

Ouwe topic die 6 jaren oud zullen waarschijnlijk niet meer actueel zijn of wel ???

m.v.g. Robert

raadgever
door raadgever - Dec 12, 2009 om 00:17
123 Antwoorden / 10 Vragen
0

Hahaha Tobert. Wat een stunt.
In het geheel niet op gelet.

Dank voor reactie.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Nick714
Nick714 - Sep 20, 2024 om 13:14
Computers & telefonie

Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?

Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer