Br
door Broodmes Oct 20, 2020 om 21:17
Geldzaken & recht

Keuken bedrag alleen totaal bekend niet van onderdelen?

Hoi iedereen,

Een maand geleden een keuken gekocht na lang zoeken en een offerte getekend omdat het goed voelde.

We hebben echter ontdekt dat het boven ons budget is en willen kijken of we verschillende onderdelen kunnen aanpassen zodat we goedkoper uit kunnen zijn.
Mondeling gaven ze aan dat we nog dingen konden aanpassen en dat de prijs goedkoper kon indien de gekozen onderdelen goedkoper waren. Is het ons recht dat we ook de prijzen van alle losse onderdelen willen weten? We krijgen alleen een totaalbedrag te zien... dank voor de reacties alvast.

3375 7 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Oct 20, 2020 om 21:35
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Wat ik zo vreemd vindt is dat u tekend voor iets waarvan u niet weet wat het inhoud. In een normale offerte moet in feite alles staan wat betrekking heeft uw bestelling. Nu is het maar gokken wat u krijgt en zal u met de keukenboer om tafel moeten gaan zitten om e.e.a. aan te passen, in de hoop dat die nog weet wat de bestelling precies was. Lees hier  hoe een offerte samengesteld dient te worden waarbij ik mij afvraag of uw offerte wel geldig is.

Br
door Broodmes Oct 20, 2020 om 21:47
Antwoorden / 1 Vragen

Dag Gerbera,

Er zit een lijst bij van alle onderdelen van de keuken, alleen mist de kolom 'prijs'.

Inderdaad zeer onverstandig om zo te tekenen, maar we proberen te doen met wat we nu hebben...
Terug de tijd in reizen zou een hele fijne optie zijn geweest.

dank voor je snelle reactie

gerbera
door gerbera Oct 20, 2020 om 21:53
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Ja dan wordt het verhaal anders, in dit geval zit er niets anders op om te achterhalen wat de "stuksprijs" per onderdeel is.

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2020 om 22:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, u hebt geen recht om de stuks prijs te weten. Dat had u moeten bedingen voordat u tekende.

Nu zult u merken dat wat u laat vervallen maar "weinig" kostte.

Had u dan geen budget in uw hoofd, voordat u tekende?

sw
door swat1500 - Oct 21, 2020 om 00:42
3789 Antwoorden / 0 Vragen

U verwacht dat men van elk schroefje vermeld wat het gaat kosten.
U heeft waarschijnlijk een keuken van een bepaald model in een bepaalde uitvoering uitgekozen.
De keukenboer heeft vervolgens gezegd voor deze prijs kan ik deze keuken plaatsen.
U heeft de afgesproken prijs geaccepteerd.
U zit vast aan het afgesproken bedrag. Hoogstens is er nog wat te regelen mbt de inbouw apparatuur als u voor dure merken heeft gekozen. Reken u echter niet rijk. De korting bij een keuze voor goedkopere apparatuur kan behoorlijk tegen vallen.

1paul
door 1paul - Oct 21, 2020 om 08:41
3155 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt een totaalprijs afgesproken dan hoeft men niet te specificeren....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 21, 2020 om 10:16
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Citaat uit uw vraag: 'Mondeling gaven ze aan dat we nog dingen konden aanpassen en dat de prijs goedkoper kon indien de gekozen onderdelen goedkoper waren'. Men zal m.i. dan toch wel kunnen nagaan wat er dan goedkoper kan en dus een aangepaste totaal 'plan geven? Als al door anderen gesteld, u heeft een totaal offerte getekend en het ware dus beter geweest als u de offerte ook gespecificeerd had gevraagd / gekregen en ondertekend. Helaas, mosterd na de maaltijd.

gerbera
door gerbera - Oct 21, 2020 om 10:21
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Br
DOOR BROODMES 20 OKT. 2020 OM 21:47
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Er zit een lijst bij van alle onderdelen van de keuken, alleen mist de kolom 'prijs'.

Inderdaad zeer onverstandig om zo te tekenen, maar we proberen te doen met wat we nu hebben...
Terug de tijd in reizen zou een hele fijne optie zijn geweest.

Er is dus wel een lijst toegevoegd bij de offerte alleen ontbreekt hierop de stuksprijs per artikel terwijl dit in feite wel vermeld dient te worden als het gaat om een samengestelde keuken. Gaat het om een standaart keuken dan is het vermelden van de totaalprijs voldoende. Nu maar hopen dat de verkoper deze prijzen alsnog kan tonen zodat de TS een keuze kan maken wat deze wenst aan te passen.

Br
door Broodmes Oct 21, 2020 om 20:10
Antwoorden / 1 Vragen

Dag Gerbera, is inderdaad een samengestelde keuken en niet een standaard keuken wat zo ap in de showroom stond. Laten we vingers gekruist houden. Bedankt voor de reactie

Br
door Broodmes Oct 21, 2020 om 20:11
Antwoorden / 1 Vragen

Dag iedereen, dank voor het meedenken. Een ervaring weer rijker...Weten we in ieder geval voor een volgende keer en dan kunnen we ook anderen hiervoor behoeden.

mo
door mof - Oct 22, 2020 om 12:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Geen recht, u heeft een keuken gekocht en dat u bepaalde onderdelen nog kunt ruilen tegen goedkopere is service, coulance, geen recht. Als u een auto koopt heeft uook geen recht op een prijslijst van losse onderdelen.