ma
door manyman Sep 17, 2004 om 20:14
Geldzaken & recht

Koopsompolis

Ik heb in 2000 en 2001 een koopsompolis aangekocht voor de maximale bedragen van ca. f 12.000,00, respectievelijk bij de ABN-AMRO en Levob. De waarde van de polissen is inmiddels gedaald naar ca. 50% van de aanschafwaarde. Ik ben gehuwd in gemeenschap van goederen, maar mijn echtgenote heeft niet meegetekend op de desbetreffende overeenkomsten. Kan zij hier alsnog bezwaar tegen aantekenen op enigerlei wijze?

JBB

611 2 Rapporteer

gr
door grunge - Sep 28, 2004 om 16:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vrees van niet, in principe zijn alleen huurkopen op deze wijze beschermd. De koopsompolis is geen huurkoop, u wordt geen eigenaar van de betreffende stukken na een termijn van huur met aanbetaling. U betaald een bedrag aan beheerskosten en aan het einde van de looptijd worden de aangekochte stukken verkocht.

Dit is gewoon een risico van beleggen. In de folder of op het internet zal het risico aangegeven zijn door de aanbieder (zeker bij Levob en ABM-Amro). Er worden wel mooie resultaten voorgesteld, maar tevens geen garanties gegeven op resultaat.

Het spijt me voor u en uw partner, maar hier valt niets te verhalen...

pa
door parayok - Nov 23, 2014 om 13:25
14 Antwoorden / 0 Vragen

Niet iedereen wil of heeft een smartphone. SMS is veel betrouwbaarder dan whats-app of wat voor internetdienst dan ook. SMS komt altijd aan. Nu heb ik een smartphone maar ben ik telefonisch niet meer bereikbaar en die andere diensten kan je alleen maar gebruiken met een andere smartphone. Een SMS-je komt zelfs bij weinig signaalsterkte vaak nog net binnen. Nee, de gadgets op die handcomputers waarmee je zogenaamd ook nog kunt telefoneren zijn aardig maar gewoon bellen of sms'en is veel betrouwbaarder. Bellen zonder virus, zonder spam en zonder ellende wat wil je nog meer?