Koppelverkoop
Ik heb bij Casema 2 abonnementen lopen: 1 voor radio en tv, 1 voor internet. Die van internet gebruik ik al meer dan een half jaar niet meer maar helaas is die maar 1x per jaar op te zeggen.
Casema verhoogt nu per 1 juli haar tarieven voor radio en tv en schrijft in de brief dat ik om die reden kan opzeggen. Dat heb ik ook gedaan. Maar: Casema kan internet niet leveren als ze niet ook radio en t.v. leveren. Koppelverkoop dus. Ze willen mij nu verplichten om tot 1 september beide diensten af te nemen. Mijn voorstel om per 1 juli beiden op te zeggen omdat ik de prijsverhoging niet wil betalen en zij dan dus geen internet meer kunnen leveren, werd niet geaccepteerd.
Wie heeft een advies hoe ik hier mee om kan gaan? Ik heb toch het recht om per 1 juli minstens radio- en t.v.-abonnement niet meer te betalen, en wellicht ook niet internet?
Joke
Ze hebben zelf gezegd dat je om deze reden op kunt zeggen en dat ze geen internet kunnen leveren zonder tv is hun probleem.
Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 heel verschillende zaken met name bij dit soort bedrijven.
Voor die 2 maanden zou ik me er niet al te druk over maken.
Als ze dus het leveren komt daar vanzelf het ander bij, is het niet zo dat als je geen T.V afneemt de kabel toch word gebruikt. Misscien kunnen ze het een niet splitsen met het andere.
Of maak ik een denk fout
Met groet Valerius
Zoals ik het begrepen heb:
Internet is jaarcontract, loopt tot september en kan niet eerder worden opgezegd.
Internet zonder tv is niet mogelijk, dus einde TV is ook einde Internet per 1 juli, dus 2 maanden eerder.
net als bobmalooga@, ik begreep het ook zo dus u kunt rechtsgeldig eindigen of wel de overeenkomst op basis van uw opzegging als rechtmatig beéidigd beschouwen. Bewaar de brief met de melding van tariefwijziging en uw opzegging goed.
Hallo Joket,
Gaat Casema ervan uit dat jij een pakket hebt? Ik heb namelijk ook internet en TV maar dan wel los van elkaar. (internet loopt via casema bij Orange ofzo) Het lijkt erop dat ze bij Casema denken dat u een pakket heeft en daarom niet zomaar 1 van de 2 op kan zeggen.
Of heb ik het mis?
Groeten, Kristina
akw@ als er al sprake is van een pakket dan is de opzegging n.a.v. de tariefwijziging zeker rechtsgeldig.
@ gerrit
Helemaal gelijk, maar als je dan 1 van de 2 wilt opzeggen kan ik mij voorstellen dat Casema dat niet wilt.
hallo joket@ ik kan u niet geheel volgen, u stelt toch dat u het abonnement voor het i-net al meer dan een half jaar niet meer gebruikt? Dan is er toch geen probleem om per onmiddelijk het abonnement/de overeenkomst te beeindigen?
Wie heeft u bij Casema gesproken? Waarschijnlijk een help-desk medewerker? Als u de opzegging niet heeft gedaan per aangetekend verzonden schrijven, dan adviseer ik u omdat alsnog te doen en verwijs naar de door casema zelf gemelde opzegreden. (Als u tenminste inderdaad het i-net niet gebruikt via hun kabel)
Beste Gerrit,
Het feit dat ik internet al een half jaar via een andere provider doe wil niet zeggen dat ik van mijn abonnement bij Casema af kan, dat wordt stilzwijgend steeds met een jaar verlengd.
En ja, het was een helpdeskmedewerker die het zelf ook niet helemaal snapte was mijn indruk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?
Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Factuur onterecht ontvangen
Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig
Graag Uw reactie hierover.
m.vr.gr. John Q.
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer