jo
door joket May 11, 2007 om 14:16
Geldzaken & recht

Koppelverkoop

Ik heb bij Casema 2 abonnementen lopen: 1 voor radio en tv, 1 voor internet. Die van internet gebruik ik al meer dan een half jaar niet meer maar helaas is die maar 1x per jaar op te zeggen.

Casema verhoogt nu per 1 juli haar tarieven voor radio en tv en schrijft in de brief dat ik om die reden kan opzeggen. Dat heb ik ook gedaan. Maar: Casema kan internet niet leveren als ze niet ook radio en t.v. leveren. Koppelverkoop dus. Ze willen mij nu verplichten om tot 1 september beide diensten af te nemen. Mijn voorstel om per 1 juli beiden op te zeggen omdat ik de prijsverhoging niet wil betalen en zij dan dus geen internet meer kunnen leveren, werd niet geaccepteerd.

Wie heeft een advies hoe ik hier mee om kan gaan? Ik heb toch het recht om per 1 juli minstens  radio- en t.v.-abonnement niet meer te betalen, en wellicht ook niet internet?

Joke

366 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze hebben zelf gezegd dat je om deze reden op kunt zeggen en dat ze geen internet kunnen leveren zonder tv is hun probleem.
Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 heel verschillende zaken met name bij dit soort bedrijven.
Voor die 2 maanden zou ik me er niet al te druk over maken.

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze dus het leveren komt daar vanzelf het ander bij, is het niet zo dat als je geen T.V afneemt de kabel toch word gebruikt. Misscien kunnen ze het een niet splitsen met het andere.

Of maak ik een denk fout

Met groet Valerius

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik het begrepen heb:
Internet is jaarcontract, loopt tot september en kan niet eerder worden opgezegd.
Internet zonder tv is niet mogelijk, dus einde TV is ook einde Internet per 1 juli, dus 2 maanden eerder.

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

net als bobmalooga@, ik begreep het ook zo dus u kunt rechtsgeldig eindigen of wel de overeenkomst op basis van uw opzegging als rechtmatig beéidigd beschouwen. Bewaar de brief met de melding van tariefwijziging en uw opzegging goed.

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Joket,

Gaat Casema ervan uit dat jij een pakket hebt? Ik heb namelijk ook internet en TV maar dan wel los van elkaar. (internet loopt via casema bij Orange ofzo) Het lijkt erop dat ze bij Casema denken dat u een pakket heeft en daarom niet zomaar 1 van de 2 op kan zeggen.

Of heb ik het mis?

Groeten, Kristina

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

akw@ als er al sprake is van een pakket dan is de opzegging n.a.v. de tariefwijziging zeker rechtsgeldig.

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ gerrit

Helemaal gelijk, maar als je dan 1 van de 2 wilt opzeggen kan ik mij voorstellen dat Casema dat niet wilt.

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

akw@ dat hebben ze gewoon maar te doen, ze geven dat zelf aan in de brief.

ve
door verwijderd - May 14, 2007 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo joket@ ik kan u niet geheel volgen, u stelt toch dat u het abonnement voor het i-net al meer dan een half jaar niet meer gebruikt? Dan is er toch geen probleem om per onmiddelijk het abonnement/de overeenkomst te beeindigen?

Wie heeft u bij Casema gesproken? Waarschijnlijk een help-desk medewerker? Als u de opzegging niet heeft gedaan per aangetekend verzonden schrijven, dan adviseer ik u omdat alsnog te doen en verwijs naar de door casema zelf gemelde opzegreden. (Als u tenminste inderdaad het i-net niet gebruikt via hun kabel)

ve
door verwijderd - May 14, 2007 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gerrit,

Het feit dat ik internet al een half jaar via een andere provider doe wil niet zeggen dat ik van mijn abonnement bij Casema af kan, dat wordt stilzwijgend steeds met een jaar verlengd.

En ja, het was een helpdeskmedewerker die het zelf ook niet helemaal snapte was mijn indruk.

ve
door verwijderd - May 14, 2007 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja helemaal goed begrepen!

ve
door verwijderd - May 14, 2007 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar ze vanuit gaan weet ik niet, maar het is geen pakket. Ik heb zelfs van beide diensten aparte klantnummers omdat ik het ooit handig vond om ze van verschillende rekeningen te betalen.