dodge
door dodge Apr 14, 2009 om 13:20
Geldzaken & recht

Kosten acceptgiro

Hoe zit dit nu precies? Mag men nu kosten in rekening gaan brengen als je geen automatische incasso wilt?

Mijn energiebedrijf heeft het inmiddels wel begrepen & is er naartoe overgegaan dat je voor een e-mail melding kunt kiezen waarna je zelf met inloggen de klaarstaande rekening op kunt halen.

Mijn zorgverzekeraar heeft daar echter geen zin (?) in en geeft alleen de keus tussen betalen voor een acceptgiro of automatische incasso.
Nou zit ik echt niet zo met het betalen van die € 6,-- per jaar voor de acceptgiro's, maar het gaat mij om het principe.
Het zou de toch al veel geld verkwistende zorgverzekeraars sieren al die onnodige papierrompslomp eens te digitaliseren. Iedere maand maar weer alles per post opsturen, terwijl het maandbedrag iedere keer hetzelfde is..........

1184 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 14, 2009 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dodge

Men moet je een keuze bieden. Gratis de automatische incasso of een acceptgiro waarvan je dan een extra x bedrag bij moet betalen.

Je zegt: "mijn energiebedrijf heeft het inmiddels wel begrepen ..."

Eneco? Ja, de mijne ook. Via ideal betalen. Ik zit zelf al sinds jaar en dag te internetbankieren. En nu weer een ander betaal systeem? Kunnen alle zaken waarmee je handel hebt, wel iets anders verzinnen. Zal die Eneco eens een mailtje sturen .... gooi maar in de mailbox, maar ideal? Snap eerlijk gezegd niet, waar het verschil in zit.

Maar €6,- per jaar? Zal nog wel méér aanlopen hoor. Energie = 1,19 p.mnd/Zorg 1,00/Tel. 1,25 oa. En tel dat maar es op. Is best een leuk bedragje over een heel jaar gezien.

Je hebt gelijk. De één wil dit van je, de ander doet niet mee. Lastig! Ook ik hoop dat over een tijdje iedereen op dezelfde golflengte komt te zitten. Gewoon de rekening in je mailbox, overmaken en klaar!! Dan ook geen gezeur met die extra te betalen eurie's.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2009 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is wettelijk verboden kosten in rekening te brengen voor acceptgirobetalingen.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2009 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Chris,

Noem even het wetboek of wet waar dit in staat.

Het staat namelijk nergens dat dit verboden is.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 19, 2010 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is nu wel degelijk verboden zie de uitspraak van het kantongerecht
te Haarlem van 23-07-2009 LJN: BJ4855, zaak/rolnr.: 415843 / CV EXPL 09-1336.
In deze zaak heeft de rechter de kostenopslag als onredelijk bezwarend verklaard, zelfs als deze kostenopslag staat vermeld in de algemene voorwaarden.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2010 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Lees dan maar eens mijn zelfde vraag + de antwoorden daarop.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2010 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

En nog een zelfde vraag: klik hier