Ad
door Adrie vd G Jul 15, 2020 om 11:29
Geldzaken & recht

Kosten Credit Card

Ik heb in 2008 mijn Credit Card stopgezet bij de ING maar tot gisteren heb ik daar al die jaren wel voor betaald.
ING geeft aan dat ik de betaal rekening niet zelf heb aangepast, daarom geen recht hebt op teruggave van het teveel cq onnodige betaalde bedrag.

Kan en / of mag dit ?

Groet Adrie.

1584 8 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Jul 15, 2020 om 11:35
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Veel mensen zouden er zeker niet van gediend zijn als een bank uit zichzelf het betaalpakket gaat wijzigen. Dat had u zelf moeten veranderen.

Magnum007
door Magnum007 - Jul 15, 2020 om 11:42
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Adrie,

Het antwoord is : nee (je hebt recht op teruggave).

Waarom heb je het nu (na 12 jaar) pas ontdekt?

Als het om een groot bedrag gaat,kun je juridische hulp inschakelen.

Donuts
door Donuts Jul 15, 2020 om 11:49
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Fout! Adrie heeft GEEN recht op teruggave! Het zou u sieren als u alleen antwoorden geeft over zaken waar u verstand van heeft!

Magnum007
door Magnum007 Jul 15, 2020 om 11:55
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Sprietje,

Kun je jouw mening onderbouwen?

Gr
door Grunn1 Jul 15, 2020 om 13:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hangt van het pakket af wat ts heeft. Heeft ts een betaalpakket dan valt er niks terug te vorderen.

Tr
door Trostomaat Jul 15, 2020 om 13:02
239 Antwoorden / Vragen

Jij eerst, magnum007: bij jou ontbrak iedere onderbouwing.

Magnum007
door Magnum007 Jul 15, 2020 om 17:58
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Trostomaat,

Laat TS maar eerst eens uitleggen,waarom het 12 jaren heeft geduurd met de ontdekking.

Ook van belang is welk pakket TS heeft en of TS alles op papier heeft staan.

diumenge
door diumenge Jul 15, 2020 om 18:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je geeft er weer eens een mooie draai aan Magnum. Eerst onzin verkondigen. Wanneer je daar op gewezen wordt, dan vraag jij om een onderbouwing daarvoor en als je er dan op gewezen wordt dat jouw onderbouwing onderbreekt, dan richt je je pijlen op de TS?

Magnum007
door Magnum007 Jul 15, 2020 om 18:12
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Diumenge,

Laten we nou niet meteen "met modder gooien" door elkaar's reactie af te kraken.

Er is nog veel onduidelijk in het verhaal van TS.

diumenge
door diumenge Jul 15, 2020 om 18:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad, er is veel onduidelijk. Jouw antwoord op de vraag of dit kan/mag is echter een hele stellige 'nee'. Dus waar baseer je dat op?

Magnum007
door Magnum007 Jul 15, 2020 om 18:28
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Diumenge,

Ook banken maken fouten.

Ik adviseer TS om juridische hulp in te schakelen als het om een groot bedrag gaat.

diumenge
door diumenge Jul 15, 2020 om 18:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard maken ook banken fouten, maar dat is niet relevant. Zonder enige onderbouwing stel je dat TS recht heeft op geld terug, terwijl je later zelf aangeeft dat er veel onduidelijk is. Je bent zelf dus fout bezig. Maarja, dat weten we inmiddels wel, evenals dat je fouten toch niet toegeeft.

Gr
door Grunn1 Jul 15, 2020 om 19:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Een losse cc kost nu 1,55 per maand en dat zal de afgelooen jaren minder zijn geweest dus maximaal een keer 12 euro per jaar. Dus waar hebben we het iver maar ga maar lekker een rechtszaak aanspannen want dat is de onzin die hier neerzet.

sw
door swat1500 - Jul 15, 2020 om 12:55
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Als u kunt onderbouwen dat u uw creditcard op de juiste wijze hebt opgezegd dan zou u een punt kunnen hebben. Echter het tijdsverloop is in uw nadeel. Door al die jaren geen bezwaar te hebben gemaakt tegen de betalingen zou afgeleid kunnen worden dat de overeenkomst nog steeds bestaat. U moet tussentijds ook enkele malen een nieuwe creditcard hebben gekregen! Wat heeft u daarmee gedaan?
Let wel een creditcard nooit gebruiken is niet hetzelfde als opzeggen

Gr
door Grunn1 - Jul 15, 2020 om 13:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hangt van je pakket af. Heb je een basispakket dan betaal je los voor een creditcard maar heb je een betaalpakket dan zit hier een creditcard bij in. Neem je dan geen creditcard dat kan maar je betaald er wel voor.

Tr
door Trostomaat Jul 15, 2020 om 13:05
239 Antwoorden / Vragen

Dat zal het zijn. Je hebt een pakket dat recht geeft op een creditcard. Je bent niet verplicht van dat recht gebruik te maken en als je dat toch gedaan hebt, kun je er weer vanaf zien.
In dat licht bezien kun je je creditcard 'opzeggen' zonder dat dat effect heeft op je pakket. Zo zal ING dat ook zien. Er zullen immers nog wel meer verschillen zijn dan alleen 'inclusief creditcard' tussen de verschillende pakketten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 15, 2020 om 13:22
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Of het kan of mag durf ik zo niet te zeggen. Dat hoewel het mij lijkt dat @MAGNUM007 gelijk kan hebben met het : neen.

Ik adviseer u om m.b.t. deze kwestie de Ombudsman van www.kifid.nl om raad te vragen en omdat de eerste reactie dan mogelijk zal zijn dat u toch eerst bij Ing zelf dient te klagen dit: https://www.ing.nl/de-ing/klachten/index.html . Let op: doe navraag bij de Ombusman. (https://www.kifid.nl/wp-content/uploads/2018/07/Reglement_Ombudsman_en_Geschillencommissie_Financiele_Dienstverlening.pdf) en niet bij de Geschillencie.

ne
door neodutchio - Jul 15, 2020 om 13:39
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Als u een betaalpakket hebt, dan zit daar een CC bij in. Enkel bij een basispakket moet u extra betalen voor de CC. En als u al die jaren een betaalpakket gehad hebt (dus geen basis of royaal), dan betaald u ook mede voor de CC. Had u dat niet meer gewild, dan had u moeten overstappen naar een basispakket.

tijger1
door tijger1 - Jul 15, 2020 om 16:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die kosten zitten/zaten gewoon in uw betaalpakket, dus u hebt geen recht op teruggave.

aurora1
door aurora1 - Jul 15, 2020 om 19:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dit pas na 12 jaar ontdekt?

Kijkt u nooit in uw betaaloverzochten? Misschien betaalt u nog aan allerhande dat u denkt te hebben opgezegd.