Kosten Snsbank
In de loop van dit jaar heb ik een brief ontvangen van de Snsbank, waarin werd medegedeeld dat er bankkosten zouden worden berekend op een spaarrekening als er geen betaalrekening naast stond. Ik heb al sinds 1973 een betaalrekening en spaarrekening bij de Snsbank, dus was die brief niet bestemd voor mij, dacht ik en nam aan dat dit een algemene brief was. Echter, de Snsbank begon met elke maand € 2.50 (sinds kort € 2.95) af te schrijven op mijn spaarrekening. Diverse e-mails en telefoontjes leveren alleen op dat ik volgens de bank geen betaalrekening heb en dus kosten op de spaarrekening moet betalen. Ondanks dat er sinds 1973 salaris op is gestort, nu pensioen en AOW, en ik al mijn betalingen doe via deze rekening. Op mijn betaalrekening worden ook nog elke maand betaalpaskosten afgeschreven Op mijn vraag wat ik dan had, kreeg ik als antwoord: geen betaalrekening. Nu heb ik eind jaren 90 een limiet op mijn betaalrekening dat gedekt wordt door een hypothecaire inschrijving. Mijn betaalrekening heeft sindsdien de mooie naam: Rekening Courant. Op mijn opmerking dat Rekening Courant een oude, mooiere naam is voor een betaalrekening met limiet, en dus gezien kan worden als een gewone betaalrekening, heb ik tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen van de Snsbank. Na 50 jaren trouwe klant te zijn met afname van verschillende bankdiensten en verzekeringen word je op deze manier beloond.
Mijn vraag: is dit de juiste instelling van de Snsbank en redeneren andere banken ook op deze manier?
Ik denk toch echt dat hier een misverstand in het spel is. Je hebt een betaalrekening (naam is onbelangrijk) en dan mogen er volgens hun regels geen kosten op de spaarrekening ingehouden worden.
Misschien heeft de klantenservice het niet goed doorgehad. Er zullen wel meer mensen geklaagd hebben dat er (terrecht) kosten zijn voor hun spaarrekening.
Is er nog een kantoor in de buurt. Dan zou ik daar even langs gaan met pasjes en afschriften.
Zelf heb ik mijn spaarrekening daar opgezegd. Anders moest ik daar ook betalen.
Een spaarrekening bij de SNS is gratis als je een betaalrekening hebt die valt onder de noemer 'Basis Bankieren'. Welke dat zijn kun je zien op bijgevoegde afbeelding (klik voor vergroten).
U heeft beide dus zal er ook m.i. sprake zijn van een misverstand of fout.
Zie dit voor de klacht mogelijkheden (KiFid kan eerst indien er een voor u ongewenst antwoord van de SNS bank is) https://www.snsbank.nl/particulier/service/klacht-indienen.html
Wat als je met al deze informatie bij een SNS bank langs gaat en deze mensen er naar laat kijken die kunnen het weten en adviseren over welke stappen nodig zijn om het op te lossen. Persoonlijk spreken kom je meestal verder mee. Er langs gaan zou ik adviseren.
Ik zou het er niet bij laten zitten. Ook al gaat het in totaal om een relatief laag bedrag, ze hebben die kosten niet in rekening te brengen.
Was de mededeling niet dat er ook voor een spaarregeling kosten betaald moesten worden, ook als je geen betaalrekening had? Het lijkt me sterk dat je nu dubbele kosten moet betalen een keer voor de betaalrekening en een keer voor de spaarrekening. Ik kan me zo'n mededeling van de ASN herinneren, dit is onderdeel van SNS. En daar kwam het hier op neer.
Of heb je 2 afzonderlijke accoumts daar, dan kun je er misschien 1 opheffen.
Wellicht zijn de spaarrekening en de betaalrekening in het systeem van SNS niet gekoppeld. De helpdesk zou hierover uitsluitsel moeten kunnen geven.
Natuurlijk is een rekening courant geen betaalrekening zelf al betaal je ermee.
Hoogste tijd voor een goed gesprek met de SNS winkel.
https://www.snsbank.nl/particulier/service/vind-een-sns-winkel.html.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer