KPN brengt onbestelde abonnemnet in rekening
Op de factuur van 6 aug. 2016 brengt KPN mij abonnementskosten in rekening voor Opnemen Pakket.Dit Pakket heb ik niet besteld.
Ik neem contact op met de chat van KPN : "U hebt dat besteld en via AcceptEmail bevestigd". Als ik daar een afschrift van wil hebben ,blijkt dat niet te kunnen,want ze kan hierover in het bestand niets vinden."Wilt het annuleren?" Nee,want ik heb niks besteld.De chatdame komt er niet uit.
Ik dien 22 aug. een klacht in. Per mail wordt deze bevestigd : "Binnen 2 werkdagen nemen wij telefonisch contact met u op."
29 aug. nog steeds geen contact. Ik bel de klantenservice; Er is niets te vinden over mijn ev. bestelling OpnemenPakket,ook niks over een AcceptEmail en ook niks over mijn klacht. Wel dat ik €.5,32 gestorneerd heb = de abonnemntskosten p/m van het Opnemen Pakket.
Ik moet eerst de € 5,32 betalen,waarna KPN dit terugstort.Dat weiger ik, daar ik dit Pakket niet besteld heb.Als ik niet betaal ,dan zal KPN incassokosten in rekening brengen en haar diensten blokkeren.Ik ben niet onder de indruk en leg haar nogmaals uit dat niet de klant verantwoordelijk is voor de fouten van KPN.Het is aan KPN om dit te herstellen en niet ik.
Stel ik loop een winkel in,ik koop niets,bestel niets ,maar de cassiere slaat mij aan voor € 5,32. Ik dien dat te betalen,want dat wordt wel weer teruggestort.
Wie heeft ook deze ervaring met KPN? Wie heeft een advies?
Hallo JanJohanna ,
Zeer vervelend , maar stel een vraag / of meld een klacht op het kpn forum klik op de rode regel .
https://forum.kpn.com/
Is dit Opnemen Pakket spontaan uit de hemel komen vallen? Niet per ongeluk naar gezocht en wederom per ongeluk iets aangevinkt?
Zo maar op de factuur geplaatst.
Is er iets in het pakket gewijzigd?
Nee.Gewoon Opnemen Pakket toegevoegd.
Nee, deze ervaring heb ik niet met KPN. En meestal is het ook verstandiger even te wachten met storneren.
En raar gezegd, bellen over zulk soort zaken, kan men beter ook niet doen.
Niemand anders in huis dat besteld? Per ongeluk of met opzet?
Ik ben alleenstaand en op mijn PC komt niemand,behalve ik.
Kun je dat opnemen pakket bestellen of moet je dat aanzetten (activeren) op mijnKPN?
En AcceptEmail is toch een digitale acceptgiro, wat zou u daarop dan betaald moeten hebben?
U bent ervan overtuigd dat u gelijk hebt maar ik zou voor die €5,32 geen gelazer willen hebben.
Dus snel maar betalen, anders blijft het u achtervolgen.
Uw principes zijn de mijne niet. Ik zou bijna gaan denken dat u werknemer bent bij KPN.
KPN zou die €5,32 toch terugstorten.
Voor die stornering had u 8 weken de tijd.
Het gaat er zich om dat je niet zo maar een Pakket kunt toevoegen,ongevraagd en niet besteld,en dan geld kunt eisen.Ik heb niks besteld . Onbeschoft handelen van KPN.
Vind jij het goed dat iemand bij jou geld uit je beurs haalt zonder dat hij daar iets voor gedaan of geleverd heeft?
@janjohanna
Ik zou me voor €5 niet zo druk maken.
Maar hoe zit het nu met die acceptmail? Volgens mij kan je dat opnemen pakket ook bestellen via de tv.
AcceptEmail dat is een mail die KPN je toestuurt als je iets besteld of gewijzigd hebt.Op die mail kun je dus reageren door deze te bevestigen.
Het storneren van een incasso van een telecomprovider is zo ongeveer het domste wat u kunt doen. U bent nu nog niet onder de indruk, maar als het incassotraject straks start en uw tv op zwart gaat, praat u wel anders.
U hebt een verschil van mening met KPN. KPN zegt dat u het pakket aangevraagd hebt. U stelt dat dat niet zo is. De vraag is nu: wilt u dit snel oplossen, of vindt u uw principes belangrijker.
Voor een snelle oplossing kiest u toch voor actief annuleren. En vervolgens wacht u geduldig tot KPN heeft uitgezocht of er sprake is van een fout of dat u (per ongeluk) toch zelf dit pakket aangezet hebt. Dat kan best even duren, maar als u gelijk hebt, krijgt u uw geld ook gewoon terug.
Blijt u principiëel, onthoud dan dat principes altijd geld kosten.
Er is ook nog rechtsbijstand. En zijn genoeg andere providers.
Helaas voor jou. Principes zijn goed. Ze kosten geen geld.
KPN heeft haar fouten ingezien en mijn actie geaccepteerd.Opkomen voor je rechten is een verworvenheid.
@janjohanna
Uiteraard werken we hier allemaal bij KPN. Waar werken we niet, zou ik haast zeggen. Betaal dat bedragje even en wacht op de uitkomst van het onderzoek. Geeft het minste gel**zer.
Het pakket opnemen zou alleen van toepassing kunnen zijn als u ook TV van KPN heeft. In dat geval zou het per abuis dmv het aanvinken op de TV geactiveerd kunnen zijn. Dat kan dus ook zonder de computer waar u, zoals u vermeld, alléén gebruik van maakt . En de acceptEmail moet volgens mij op uw computer terug te vinden zijn als deze verstuurd is. En waarom dan niet gewoon annuleren, ook al is het niet besteld, zoals aangeboden wordt. Komen ze er vanzelf achter dat er niets te annuleren valt en er dus een foutje is gemaakt. En voor zo'n l....g bedrag zou ik mij geen narigheid van incasso's op de hals halen. En nee ook ik werk niet voor of bij KPN en heb ook geen aandelen van hen.
Uiteraard werkt u daar wel collega.
En vergeet uw andere bijbanen niet, o.a. voda ...... ? En de rest.
Dat wordt een leuke correspondentie.
Er is ook nog rechtsbijstand. En zijn genoeg andere providers.
Waarom vraagt u ons om advies als u rechtsbijstand hebt? Ik zou die toch echt even bellen. En ik hoop dat u van hen wel aanneemt dat u niet zo verstandig bent geweest door te storneren. En misschien krijgt u zelfs de tip om KPN eerst even in de gelegenheid te stellen een intern onderzoekje te doen, alvorens u maatregelen neemt.
En dat zou wat zijn als blijkt dat u, uiteraard per ongeluk, met uw afstandbediening toch het pakket hebt gekocht....
Ik heb wel goede ervaringen met KPN. Toch een gerenommeerd bedrijf, veel deskundigheid als je belt en altijd een oplossing. Ze hebben na de onmogelijke privatisering van rond de eeuwwisseling een goede naam hoog te houden als oudste telecombedrijf en dienovereenkomstig heel veel ervaring en daardoor veel deskundig personeel.
Ik ken uw huiselijke situatie niet, maar wellicht is niet uit te sluiten, dat een gezinslid bewust, of onbewust “een handel naar KPN heeft overgehaald”.
Maar u zegt, dat u niets bij KPN hebt besteld, KPN kan ook helemaal niets vinden over een vermeende bestelling. Misschien dat KPN eens kan aangeven op grond waarvan u dan juridisch en vooral wettelijk in gebreke zou zijn geweest.
En als er geen bewezen vordering bestaat, valt er natuurlijk ook helemaal niets in te vorderen, hoe gering het bedrag ook is. De Kantonrechter ziet KPN overigens al aankomen met een vordering van € 5,32.
Incassokosten vorderen op een niet bestaande vordering is natuurlijk uit den boze. Onverminderd het gegeven dat er geen vordering is, voldoet KPN ook nog eens niet aan de bepalingen van de Wet Incassokosten 1 juli 2012.
KPN dient namelijk eerst een herinneringsbrief te sturen over haar vordering, vervolgens een aanmaningsbrief en tot slot een zogenaamde 14 dagen termijnbrief, alvorens tot gerechtelijke incasso kan worden overgegaan.
Voor belangstellenden, en wellicht misschien voor KPN ter learing ende vermaeck, een glasheldere website waarin alles kort en bondig wordt uitgelegd waaraan de schuldeiser dient te voldoen en wat dienovereenkomstig de rechten van de klant zijn.
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50
Het heeft er alle schijn van dat KPN u dus eerst een niet bestaande vordering wil laten betalen, welke bedrag later door KPN teruggestort wordt. Dat impliceert dus, dat KPN erkent, dat er helemaal geen vordering is.
Heeft KPN met haar handelwijze niets anders te doen? Met dit soort idioterie en haar handelwijze wordt toch wel een aanslag gepleegd op het (onnodig) lastigvallen van haar gewaardeerde klanten, de efficiency van KPN zelf en natuurlijk de winstcijfers van KPN met het maken van onnodige en zeker overbodige kosten.
En het blokkeren van te leveren diensten op grond van een niet bestaande vordering is natuurlijk ook helemaal uit den boze. De Kantonrechter zal KPN ongetwijfeld alle hoeken van de rechtszaal laten zien.
En wat u zelf al heel scherp heeft verwoord, maar in andere woorden (voor de lezers van deze rubriek): als je niets besteld hebt, kun je dat nooit annuleren.
Annuleren = Het ontbinden van een eerder gemaakte overeenkomst.
Maar tot heden is door KPN niet aangetoond, en vooral nog steeds niet bewezen, dat er een (schriftelijke) overeenkomst is afgesloten door, en vooral mét haar klant.
Tot slot een algemene opmerking. Fouten, die gemaakt worden door een bedrijf, kunnen juridisch gezien natuurlijk nooit verhaald worden op een klant.
U gebruikt een hoop tekst om niets te zeggen.
@peterkeller: Wat een poeha. Weleens gehoord van een foutje dat gemaakt wordt?
Gezien bovenstaande reacties (Tijger1 en Halex),past dat niet in hun straatje.
Ik ben het roerend met u eens.
Bedankt voor uw reactie.
U kunt het dan wel roerend eens zijn met die reactie, maar alleen hebt u er helemaal niets aan.
En dat is nou net wat @janjohanna wil horen, want dit past precies in zijn of haar straatje. Maar ja wij werken allemaal bij KPN en u blijkbaar niet. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Op naar de rechtsbijstand ben benieuwd wat die er van vindt. Hopenlijk horen we dat ook nog.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is botox gevaarlijk voor rimpels
Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer