Jo
door Jobby Mar 29, 2018 om 13:18
Geldzaken & recht

Krijg ik nog Ww voor halve maand?

Ik heb een nieuwe baan per 16 April. Ik ontvang momenteel het maximum ww bedrag, Mijn maandsalaris is meer dan het dubbele hiervan.

wordt nu het salaris van de 2e helft van April afgetrokken van de ww over de hele maand? (Zodat Ik dus geen ww meer zou krijgen). Of krijg ik nog een ww bedrag voor de 1e helft van April?

aangezien mijn alimentatieverplichting veel hoger was dan de ww, kan ik die halve maand ww nog erg goed gebruiken.

18388 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2018 om 13:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De WW wordt berekend per dag, dus mijns inziens hebt u nog recht op 14 dagen ww.  Maar u kunt uw vraag ook simpel stellen aan het UWV door in te loggen, dan heeft u het antwoord meteen.

panter22
door panter22 - Mar 29, 2018 om 13:46
6599 Antwoorden / Vragen

Je inkomsten worden van de WW maanduitkering afgetrokken. Je verdient meer dan de WW-uitkering, dus geen aanvullende WW voor de maand april.
https://www.uwv.nl/particulieren/veelgestelde-vragen/weer-aan-het-werk/detail/weer-werken-hoe-gekort-op-mijn-ww-uitkering

Heb je al doorgegeven aan het UWV dat je per 16 april een baan krijgt?
Denk aan het invullen van de inkomstenopgave van april
https://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/tijdens-ww-uitkering/detail/betaling-van-mijn-ww-uitkering

tijger1
door tijger1 Mar 29, 2018 om 14:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vraag mij af of die regels van toepassing zijn als je weer gewoon helemaal aan het werk gaat.

panter22
door panter22 Mar 29, 2018 om 19:30
6599 Antwoorden / Vragen

Per 1 april 2015 worden de uren per maand niet meer verrekend, maar de inkomsten,
http://www.rechtsgevoel.nl/wijzigingen-ww-per-1-juli-2015-wwz/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 29, 2018 om 17:32
16860 Antwoorden / 202 Vragen

U zult uw ww uitkering ontvangen tot 16 april en niet langer. Daarna verdient u immers weer. Let wel op, als al hiervoor gemeld dat u een en ander volledig en juist doorgeeft aan de Uitvoeringsinstantie WV. Zo u dat niet doet kunnen 'de druiven heel erg zuur zijn'.

koekeloer
door koekeloer Mar 30, 2018 om 13:21
562 Antwoorden / 18 Vragen

niet waar. de uitkering gaat gekort worden, maar bij een laag loon blijft deze wel bestaan

aurora1
door aurora1 - Mar 30, 2018 om 00:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dit niet aan her UWV gevraagd?

Mevr. pellikaan
door Mevr. pellikaan - Mar 30, 2018 om 13:00
18 Antwoorden / Vragen

Als je begin april, netjes je inkomsten doorgeef, merk je dat snel genoeg, binnen een paar dagen, krijg je het inkomsten strookje, maar waarom vraag je het niet gewoon, dat gaat heel snel, en weet je het gelijk!

koekeloer
door koekeloer Mar 30, 2018 om 13:20
562 Antwoorden / 18 Vragen

De inkomsten vanaf 16 april moet je vanaf 1 mei doorgeven, niet in begin april.

koekeloer
door koekeloer - Mar 30, 2018 om 13:19
562 Antwoorden / 18 Vragen

Uw WW van april wordt gekort door de inkomsten in April . Deze korting hangt af van wat Uw maanloon was voor Uw ontslag (dit is hoger dan 4500 / m, anders zou U geen max dagloon WW ontvangen). Zolang U met Uw nieuwe loon onder de 87.5 % van uw vorige loon blijft houdt U recht op WW tot einde WW periode.

Voor alle duidelijkheid kunt U beter Uw vraag stellen via een bericht aan het uitkeringsbedrijf (www.uwv.nl). Daar kunnen ze U precies vertellen hoeveel U gekort gaat worden.