C
door C est Moi Jan 19, 2024 om 18:08
Geldzaken & recht

Kun je ondertussen alleen maar internetbankieren als je een aaifoon hebt?

SNS heeft de digipas "uitgefaseerd". Wordt niet meer vervangen of uitgegeven. Product is vervangen door overmaken met browsercode. Maar de limiet is nu maximaal te verhogen tot € 5000. Daar koop je tegenwoordig geen nieuwe fiets meer voor. Laat staan dat je je aannemer kunt betalen.
Vlgs hogerhand zo beslist, verdere discussies onmogelijk. Ik moet nu een aaifoon gaan gebruiken, met de app op zo'n opgevoerde rekenmachine kun je wel de limiet verhogen tot wel € 50.000. Maar ik heb niet zo'n ding, wil ook niet bankieren met een app. Bij de RABO kun je nog wel fatsoenlijk bankieren zonder app. Maar................wachttijd voor het verkrijgen (beantwoorden van een paar vragen????) van een betaalrekening 5 maanden. Op www.https is te lezen dat er een wereldwijd tekort is aan (waarschijnlijk betrouwbare cq niet chinese) chips voor de reader/scanner. Ook roept RABO op defecte/niet gebruikte scanners ASAP in te leveren. Voor de onderdelen???

2140 15 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jan 19, 2024 om 18:14
11548 Antwoorden / 51 Vragen

U wilt alleen maar op uw ideeën en voorwaarden van de bank rekening gebruik maken. Dat gaat niet lukken om het eens te worden met 1 bank. Zal dus altijd een compromis worden. Per slot zijn de stoomtreinen nu ook rijdende museumstukken, tijden veranderen.

borg queen
door borg queen - Jan 19, 2024 om 18:25
127 Antwoorden / 2 Vragen

Het vervelende is dat de steeds op meer kosten wordt gejaagd. Momenteel heb je een smartphone nodig voor tweetrapsverificatie voor allerlei websites van zowel gewone retailwebsites tot dgid en andere overheidssites. Diie telefoons, al bel je er niet mee, zijn niet gratis en moeten steeds geupdate worden om veilig te zijn en/of goed te werken en naa een paar jaar moet je weer een nieuwe omdat hij niet meer ondersteund wordt.Ik heb geen abonnement en werk alleen met wifi en prepaid, maar ik weiger er op te bankieren. Dat kan ik gelukkig nog met de pc en een scanner, maar vraag me af,wanneer ze die ook uit gaan faseren.

ne
door neodutchio Jan 19, 2024 om 20:56
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Zo duur is een smartfone ook niet en udates gaan automatisch. Drukte om niets.

tenormin
door tenormin Jan 20, 2024 om 00:20
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Voor u is niets duur. Uw zicht is dus ietwat beperkt. En het idee dat mensen zelfs geen mobiel nodig hebben is ook al ondenkbaar. En toch: deze mensen bestaan werkelijk. Waarom een smartfhone hebben als men nooit buitenkomt? Waarom zoiets aanschaffen als men (nog) met bank en scanner kan betalen. U kunt gemakkelijker reageren omdat u ondernemer bent.  U heeft alles ook zakelijk nodig. Er zijn nog een paar mensen die het (nog)  niet nodig hebben, hoewel, wij zullen er in de toekomst ook toegedwongen worden. Hoewel, ik weet nu al uw antwoord.... wat natuurlijk niet komt, niet interessant genoeg.

ne
door neodutchio Jan 20, 2024 om 07:50
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Slechts 1% van de mensen in Nederland heeft geen mobiele telefoon. Dit zijn ongeveer 126.000 mensen. Tel daar de catagorie af die niet meer zelfstandig kunnen of mogen functioneren, dan gaat het om een zeer klein aantal mensen zonder mobiele telefoon.
Een smartphone is al te koop vanaf €50,-. Voor een kale mobiele telefoon zonder functies moet je zoeken en kost echt niet veel minder.

rj
door rjw Jan 20, 2024 om 19:00
3268 Antwoorden / 5 Vragen

We worden meer op kosten gejaagd als we voor die hele kleine groep die geen smartphone alle archaïsche systemen actief moeten houden. Of we moeten die kosten 1 op 1 door belasten aan de mensen die het nog gebruiken. Ik denk dat de problemen met smartphones dan als sneeuw voor de zon verdwijnen.

ju
door juliomariner - Jan 19, 2024 om 18:41
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Zou u allereerst kunnen stoppen met dat kinderachtige "aaifone" U bent toch volwassen mag ik aannemen.
Daarnaast kunt u vast ook met Android bankieren dus wat is het probleem?

tenormin
door tenormin Jan 19, 2024 om 18:56
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@juliomariner, ik heb deze vraag expres even gevolgd, heb geen idee wat een aaifone is. Nog steeds niet, trouwens.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 19, 2024 om 19:11
16868 Antwoorden / 202 Vragen

@TENORMIN, vraagsteller bedoelt naar ik aanneem een i-phone van Apple. Mogelijk benut hij wel 'aaifone'als hilarisch bedoeld. Echt aaibaar zijn ze echt niet, dat is m.i. overigens geen enkele mobiele telefoon laat staan zelfs een vaste.

tenormin
door tenormin Jan 19, 2024 om 19:17
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@HK, dank. Zoals gesteld; had geen idee. Moet er ook om lachen, niet echt.

lampje1watt
door lampje1watt Jan 20, 2024 om 00:47
35 Antwoorden / 2 Vragen

"Touch screen" ; Aanraak of Aai scherm (telefoon) dacht ik aan...

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2024 om 19:08
16868 Antwoorden / 202 Vragen

Nee! Naar mijn mening is uw denkwijze / stellingname verjkeerd. Zie o.a. hetgeen u kunt lezen in de verwijzing die ik u geef waarin duidelijk is dat u ook via PC, laptop of zelfs tablet kunt bankieren bij SNS. Het zou toh m.i. ook volstrekt onverstandig zijn van de SNS Bank indien dat alleen mnk met een -phone zou kunnen aangezien er toch zeer veel mensen niet eens een 'Apple'phone hebben en indien zij wel een mobiel hebben dat geen i-phone zal zijn. De SNS zal toch echt ook nog klanten hebben die niet eens een mobiel hebben!

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 19, 2024 om 20:54
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte C'est Moi,

Er is maar 1 manier om de macht van de banken te breken en dat is zoveel mogelijk contant betalen.

rj
door rjw Jan 20, 2024 om 09:32
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Zakkenrollers en overvallers zouden dat ook graag zien.

ne
door neodutchio - Jan 19, 2024 om 20:58
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Dus omdat u heel vaak een nieuwe fiets koopt en aan de lopende band aannemers wilt gaan betalen moet het betaallimiet op een hoogte waar hackers van smullen. Ik denk dat er vaker een rekening word leeggetrokken dan dat u fietsen koopt. Dat limiet is er niet voor niets en kan eenvoudig op meerdere manieren aangepast worden.

ro
door ronny530 - Jan 20, 2024 om 09:15
2786 Antwoorden / 41 Vragen

U maakt de keuze om geen slimme telefoon te gebruiken en de bank biedt u ook een andere keuze om toch te kunnen bankieren weliswaar met beperkingen maar die beperkingen zijn voor uw eigen veiligheid en niet om u te dwingen een slimme telefoon aan te schaffen.
De limiet van 5000 euro per dag is voldoende voor de dagelijkse uitgaven en als u een nieuwe fiets wil kopen kunt u ook met de verkoper afspreken om het restbedrag boven de 5000 euro op de dag van afhalen te voldoen.
Met een aannemer kunt u ook afspraken over de betaling maken door de betaling in delen te voldoen dat geeft meer zekerheid dat de aannemer de klus afmaakt en niet met de noorderzon verdwijnt.
Wat dat betreft maakt u uw probleem groter dan het is want u koopt niet dagelijks een nieuwe fiets en zeker geen dagelijkse verbouwing van de woning.
U zou gelijk hebben als de bank u zou verplichten een apparaat aan te schaffen waarmee u enkel kunt internetbankieren zoals de digipas toch is maar in dit geval is een slimme telefoon een multifunctioneel apparaat die ook voor andere doeleinden gebruikt kan worden.

rj
door rjw - Jan 20, 2024 om 09:39
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Je hoeft ook helemaal niet te bankieren met een app. Dat kan gewoon via de (overigens veel onveiligere) browser op je PC. De app wordt dan slechts gebruikt voor veilige authenticatie. Veel veiliger dan de digipas, je hebt immers meer en sterkere securitylagen. Als iemand de digipas en de PiN daarvan heeft kan die persoon alles doen.

Ja
door JannyBoe - Jan 20, 2024 om 10:07
520 Antwoorden / Vragen

Ik ben het deels met u eens hoor. Die nieuwe browsercode heeft een aantal klantonvriendelijke elementen: mensen die een aparte extra veilige omgeving hebben via hun virusbeschermer voor bankieren kunnen die omgeving niet meer gebruiken. Die omgeving voorziet niet in het accepteren en opslaan van cookies.
Dat zijn niet een paar mensen die er last van hebben maar heel erg veel.

En zoals u zegt is de daglimiet met die nieuwe browsercode gelimiteerd terwijl dat met de app van de bank beter geregeld is.
De bank doet aan beide zaken niets.

Men wil de klant het liefst naar bankieren via een app hebben.
Dat hoeft niet per se een Iphone te zijn. Android toestellen hebben exact dezelfde mogelijkheden voor bankieren.
Het gaat om de browser, niet om het besturingssysteem van het toestel.

Re
door Reinier182 - Jan 20, 2024 om 11:22
163 Antwoorden / Vragen

Zijn ook bedragen die een particulier doet dagelijks? Er worden steeds nieuwe systemen ingevoerd en via de app kan je juis makkelijk betalen. Smartphones keuzes zijn er genoeg in alle prijsklasses dus. Tegenwerken zal niet werken en dit soort bedragen niet dagelijks doen. Het werkt prima allemaal als je maar wil.

Thijs12
door Thijs12 - Jan 20, 2024 om 12:07
545 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk anders moet je overstappen naar de bank voor Androiden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 20, 2024 om 12:42
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Zoals duizenden ondernemers doen: zwart bijwerken en met contant geld laten betalen.

De overheid probeert met gedwongen online bankieren dit gedrag te vookomen......

Mabelle
door Mabelle Jan 20, 2024 om 12:52
427 Antwoorden / 1 Vragen

Man, houd eens op met die achterlijke onnozele reacties van je.

Ozymandias
door Ozymandias Jan 20, 2024 om 13:12
169 Antwoorden / Vragen

En dat noemen we rijk worden over de rug van de maatschappij. Een kansloze en egoistische houding.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 20, 2024 om 13:27
1770 Antwoorden / 31 Vragen

@Mabelle en Ozymandias,

Zeg eens eerlijk: hebben jullie nooit een vakman iets laten doen en betaalt "zonder bon"???

Zo zit de maatschappij in elkaar.

Thijs12
door Thijs12 Jan 20, 2024 om 13:38
545 Antwoorden / Vragen

Nee, alleen voor de buurman. Die wil geen geld. Dat is geen vakman. Vakmanschap moet goed betaald worden zodat ze zelf ook hun pensioen kunnen opbouwen.
We willen geen maatschappij met aow-ers die na de pensionering extra bijstand nodig hebben. Zwart betalen is slecht voor de ruif waar jij uit eet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 20, 2024 om 14:16
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thijs12,

Laten we "elkaar geen mietje noemen".

U heeft vast wel eens wat gekocht op de markt met contant geld en dan krijg je meestal geen bon....

Of een aanbod van een vakman :"Zonder bon krijgt u 100 euro korting".

In deze dure tijden neem je dat aan.

ju
door juliomariner Jan 20, 2024 om 15:08
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Het communistische gedachtengoed komt bij GA weet boven. Laten we vooral een zwarte maatschappij opzetten voor luxe goederen. Dat werkt in Rusland, Cuba en Noord Korea ook perfect.

rj
door rjw Jan 20, 2024 om 18:58
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Prima om meer zwart geld te gaan gebruiken. Kan de overheid flink gaan bezuinigen op sociale zekerheid. AOW halveren of zo. Het geld is er dan immers niet meer om dat nog in stand te houden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 20, 2024 om 21:02
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Juliomariner en RJW,

Er is inderdaad een hele grote zwart geld economie : 1 van de uitwassen van de marktwerking.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 20, 2024 om 21:40
2071 Antwoorden / Vragen

Zwart geld is een uitwas van iedere samenleving waar de overheid belasting heft, voor zover ik kan bedenken dus letterlijk iedere samenleving.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 21, 2024 om 04:23
1770 Antwoorden / 31 Vragen
Franske1958
door Franske1958 Jan 21, 2024 om 10:58
429 Antwoorden / 2 Vragen

Contant betalen zonder bon is lang niet altijd zwart geld, soms kan het niet anders.
Mijn kapper is 74 en runt die zaak nog steeds prima, maar die heeft geen pinapparaat.
Als in af en toe iets verkoop op MP wil in contant geld hebben omdat ik geen internetbankieren heb en
iedere 2 weken een bankafschrift krijg via de post, dus dan kan ik pas zien of er iets wel of niet is bij geboekt.

atlas1302
door atlas1302 Jan 21, 2024 om 12:48
341 Antwoorden / 13 Vragen

Vergane glorietijd om met een rolletje bankpapier op zak rond te lopen en kopen wat je voor de voet tegen komt. Ik noem dat geen zwart geld, waarom eigenlijk? Je mag toch een flink bedrag belastingvrij geld hebben, nou in dit geval in mijn zakken en niet op een bank.

Hoe betrouwbaar is een bank dan wel? Ik betaalde een bedrag voor goederen aan een Afrikaanse bank, compleet met factuur en bedrijfsaccount. Wat denk je wat... nep account en mijn geld is pleitte. Had ik het nu maar contant gekocht, had ik tenminste gezien of ik waar voor mijn geld had gehad.

En zo zal het meerdere vergaan in de toekomst, nep bankgegevens..wat volgens mij al zo oud is als de weg naar Kralingen. De oplichters en hackers liggen overal op de loer in het digitale wereldje, welkom.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 21, 2024 om 13:48
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Atlas1302,

U slaat de spijker op zijn kop.

Hoe vaak gebeurt het niet ,dat er weer eens een pinstoring is bij de supermarkt?

Van de week nog een storing bij mijn Hema klantenkaart....

De criminaliteit verplaatst zich meer en meer online :

https://nos.nl/l/2464987

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 20, 2024 om 13:37
2071 Antwoorden / Vragen

Een aaifone? Hé Boomer, 2009 belde net, die willen hun grap graag weer terug.

atlas1302
door atlas1302 - Jan 21, 2024 om 12:36
341 Antwoorden / 13 Vragen

Het is de tijd van digitaal verkeer, nog even dan kan je niet eens meer een brief versturen naar een instantie of overheid. Bellen dat kan dan nog wel weer, als je tenminste uren de tijd hebt en ook genoeg saldo op je mobieltje. Je zal maar ergens in het buitenland zitten, Philippijnen of zo..dan is het zeker leuk om even te bellen naar de belastingdienst.
Maar goed, gewoon meegaan met de kudde, elk 2 jaar een nieuw toestelletje en alles weer overzetten, en dan moet het maar weer lukken.

Aaifoon = tochscreen, tóchen maar.

rj
door rjw Jan 21, 2024 om 16:24
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt altijd gewoon brieven e.d. blijven versturen. Maar je moet niet raar opkijken als daarvoor dan de werkelijke kosten worden doorberekend. Stel in het extreme geval dat jouw brief de enige is die nog in een bepaalde periode wordt verstuurd dan is het logisch dat jij als verzender alle kosten daarvoor betaald. Dus inhuren personeel, vervoer etc. Waarschijnlijk is het dan goedkoper om het zelf weg te brengen.

En internationaal bellen is helemaal niet zo duur meer als vroeger. Als je gaat verhuizen naar de Philipijnen (of elders heen) dan moet je gewoon dat soort kosten incalculeren.

atlas1302
door atlas1302 Jan 21, 2024 om 19:28
341 Antwoorden / 13 Vragen

Geef er maar een draai aan hoor, gewoon de kosten icalculeren.

rj
door rjw Jan 21, 2024 om 19:40
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is er raar aan om rekening te houden met zaken die anders zijn als je in een ander land gaat wonen? Of moet de Nederlandse overheid maar zorgen dat alles hetzelfde is als je niet in Nederland bent? En op wiens kosten moet de overheid dat dan doen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 21, 2024 om 20:44
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW,

Rijdt u in een elektrische auto?

Zo ja , dan profiteert u ook op andermans kosten van de subsidie.....

Dus vooruitgang wilt niet altijd zeggen verbetering.....;<))

atlas1302
door atlas1302 Jan 21, 2024 om 21:21
341 Antwoorden / 13 Vragen

Geachte heer RJW,

Bent u ook een immigrant die profiteert op andersmans kosten van subsidie in Nederland, zo ja...goed bezig. Incalculeren maar..!

Mabelle
door Mabelle - Jan 21, 2024 om 14:58
427 Antwoorden / 1 Vragen

Bent u op zoek naar de laatste Neanderthalers? Kijk daarvoor op het forum van Kassa...

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 21, 2024 om 17:01
2071 Antwoorden / Vragen

Mensen die de teloorgang van de trekschuit nog betreuren en graag telegrammen zouden verzenden als dat nog mogelijk was.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 21, 2024 om 20:45
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mabelle,

Uw antwoorden lijken op Neanderthaals gedrag.......;<))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 21, 2024 om 20:47
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Henk de Zevende,

Lijkt u in het echt qua uiterlijk ook op Homer Simpson?....;<))of bent u gewoon fan?

atlas1302
door atlas1302 Jan 21, 2024 om 21:28
341 Antwoorden / 13 Vragen

En Lady123X verveelt zich weer op tros radar, is het daar niet meer gezellig of zo mevrouw?