ja
door janhendrik Feb 2, 2007 om 12:25
Geldzaken & recht

Leaseverlies

Na het inlossen van onze schuld bij tussentijdse beeindiging (na 5 jaar) van mijn Dexia leasecontracten heb ik uiteraard geprobeerd in aanmerking te komen voor teruggave van een deel van de schuld. Mij is verteld dat ik hiervoor niet in aanmerking kom omdat ik de schuld heb ingelost op 16 augustus 2004. Klopt dit? Kan het zijn dat ik met de nieuwe regeling zoals onlangs overeengekomen toch recht heb op een gedeeltelijke teruggave? Zo nee, weet iemand of er een organisatie  is die probeert ook gedupeerden zoals wij te helpen?

1685 6 Rapporteer

nowhere
door nowhere - Feb 2, 2007 om 17:27
127 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb even snel wat gelezen over de Duisenberg regeling maar heb aan de hand van uw verhaal geen reden kunnen vinden op basis waarvan u niet in aanmerking zou komen.

Bekijk dit schema eens: http://www.dexialease.nl/tds_images/schema_duisenberg_regeling.pdf

Misschien kan de persoon die u verteld heeft dat u niet in aanmerking komt het iets beter toelichten inclusief verwijzing naar het onderdeel van de Duisenberg regeling waar dat uit zou blijken?

ge
door gerland - Feb 3, 2007 om 01:07
127 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen verstand van aandelenlease en nog minder van de Duisenberg regeling, maar als ik het schema van nowhere combineer met de erg summiere gegevens uit uw verhaal is er slechts één pad waarlangs u in aanmerking komt voor vergoeding.

Dan moet u voldoen aan alle drie onderstaande voorwaarden:

- u bent destijds niet op het Dexia aanbod ingegaan

- u heeft een product waarbij u op maximum-looptijd een restschuld kunt overhouden

- de overeenkomst is beeindigd

Dus tel uit u winst (of verlies)

pi
door pietbull - Feb 27, 2007 om 21:44
14 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo Janhendrik,

In de Duisenberg regeling zoals deze in 2005 is overeengekomen zijn geen veranderingen gekomen door de uitspraak van het gerechtshof op 25 januari 2007. Dus als je niet in aanmerking kwam voor de regeling dan is dit nog steeds zo. Wil je weten of er (betaalbare) mogelijkheden zijn om via een gerechtelijke procedure iets terug te krijgen van je verloren inleg en restschuld, stuur een e-mail naar info@platformaandelenlease.nl  en je krijgt z.s.m. antwoord.Schrijf er ook even bij om welk contract het gaat.

Kijk ook eens op de website www.platformaandelenlease.nl  dit is een belangenbehartiger voor aandelenlease gedupeerden waarbij je je gratis kunt aansluiten.

Let op ! Vanaf 1 augustus 2007 vallen de meeste Dexia gedupeerden automatisch onder de Duisenberg regeling als je geen gebruik hebt gemaakt van de Opt out regeling.

Voorkom dit en neem contact op met bovengenoemd e-mail adres.

Groeten,

Piet

ja
door janhendrik - Feb 28, 2007 om 20:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Alsnog bedankt voor je reactie. Ik heb nog eens aandachtig het Dexia schema bestudeerd. Het blijkt dat wij polissen hadden die geen restschuld kennen na de looptijd. Ik vrees dus dat wij niet in aanmerking komen.

ja
door janhendrik - Feb 28, 2007 om 20:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ik heb naar aanleiding van je advies het schema nog eens goed bekeken. Het blijkt dat wij polissen hadden die na het verstrijken van de looptijd geen restschuld kennen. Ik vrees dus dat er voor ons weinig te halen valt.

ja
door janhendrik - Feb 28, 2007 om 20:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Piet,

Bedankt voor je reactie. Ik ben er inmiddels achter dat wij polissen hadden die na het verstrijken van de looptijd geen restschuld kent. Er valt voor ons dus weinig te halen. Ik ga me ondanks dat toch aanmelden omdat wij naar mijn idee toch een heel verkeerd advies gehad hebben. Je weet maar nooit.