Levering BCC geannuleerd
Ik heb een bestelling via de webshop bij BCC geplaatst. Het product was echter niet leverbaar door BCC, daarop kreeg ik bericht dat men binnen 7 dagen het bedrag terugstuurt. Echter in die periode heeft BCC surseance van betaling aangevraagd en betaald men mij dus niet terug. BCC geeft aan dat er een vordering gedaan moet worden bij de curator.
Echter je kunt nog steeds on-line bij BCC bestellen. Dit zou toch niet mogelijk moeten zijn.
Om dit wel toe te staan zou men een leveringsverplichting moeten hebben of eenterugbetalingsverplichting, immers men kan op deze manier producten evrkopen zonder dat men levert. dan sta je als consument in je hemd. je mag achteraan aansluiten bij de vorderingen. resultaat, geld kwijt.
Als je contact opneemt zegt men niets te kunnen doen. Dat kan men zeker wel, door of het product te leveren, of het terug te betalen, immers het is geen geld van BCC, immers er is afgezien van de order. Ik raad dan ook iedereen aan om niets meer te bestellen, cq pas te betalen na aflevering.
Wat is hier tegen te doen? Kan men als consument zorgen dat er of wordt terugbetaal;d in een drgelijke situatie of dat BCC geen producten meer mag verkopen? Ik vind dit bijna een vorm van oplichting.
U hebt voor het faillissement besteld en dat wil zeggen dat u inderdaad een vordering hebt die bij de curator moet worden ingediend. De webshop en de winkels zijn nu nog open waar klanten de huidige voorraad gewoon kunnen bestellen. Dit levert geld op om schuldeisers te betalen en om de kans op een overname groter te maken. De spullen die nu besteld kunnen worden liggen onder de verantwoordelijkheid van de curator, niet onder BCC. Heel sect gezien bestaat BCC nu niet meer en bestel je bij een ander bedrijf.
Er kan nu dus nog gewoon besteld worden en daar is niets vreemds aan.
Ik neem aan dat er dan ook een leveringsverplichting is? Als het product er niet is dat je nu dan wel een terugbetaling krijgt?
In uw geval niet. U hebt namelijk bij BCC besteld en die bestaat niet meer. Wat u nu besteld moet wel geleverd worden.
BCC bestaat niet meer. Zoals al door andere gezegd is heb je een vordering op BCC en die vordering moet bij de curator indienen, maar... jij als consument komt achteraan op de grote hoop van de niet preferente schuldeisers te liggen. Bij elk faillisement gaan altijd preferente, zoals belastingdienst uww, banken en ..., schuldeisers voor. Blijft er dan nog iets over dan komen de andere schuldeisers (de grootste wellicht het eerst en zo verder naar beneden) aan de beurt. Als ik me goed herinner wordt er dan heel vaak niet eens de volledige schudl uitbetaald.
De webshop en winkels mogen open blijven om de nog aanwezige voorraad ten gelde te maken om die in de boedelrekening te kunnen storten, zodat de verdeelpot gevuld wordt.
Het is gewoon pech hebben...
Zolang BCC verkoop voorraad heeft en de onderneming formeel nog bestaat mag zij deze voorraad verkopen. Tenzij een leverancier beslag legt op die voorraad. Mijn advies zou dan zijn om dan pas te betalen bij daadwerkelijke verkrijging dus niet vooruit betalen en wachten op bezorging. Afhalen in de winkel en dan pas betalen of, indien mogelijk, betaling achteraf.
Besef wel dat BCC eventuele garantie claims zeer waarschijnlijk niet zal kunnen honoreren.
Zolang leveranciers aan BCC blijven leveren kan zij ook nog niet aanwezige goederen on line verkopen.
Als koper zou ik dat risico, zeker bij duurdere aankopen met betaling vooraf, niet nemen. Mocht de levering niet plaats vinden dan is geld terughalen een issue.
TS zou graag een terug betaal verplichting willen zien. Dat is nu juist het probleem bij een failliet bedrijf. Er is geen geld om aan de betalingsverplichtingen te voldoen.
Zodra de betaling van de bestelling op de rekening van BCC staat is het niet meer uw geld.
BCC is failliet, die bestaan dus niet meer. En beslag leggen kan ook niet, alles wat geleverd is zit in de boedel waar de curator over beslist.
De rechtspersoon BCC bestaat nog steeds. Pas als het faillissement is afgehandeld zal de onderneming ophouden te bestaan.
De rechtspersoon bestaat inderdaad nog maar mag niets meer doen want de curator is nu "de baas". Die bepaalt wat wel en niet mag (binnen de mogelijkheden van de relevante wetgeving). Effectief dus zo goed als vergelijkbaar met "niet meer bestaan".
Hallo Avbeuzekom ,
Lees hier eens het gegeven antwoord van BCC , klik op de rode regel .
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/bcc/klachten/geld-niet-terug-na-annulering-order-door-bcc-zelf/details?complaintId=d5b11d01-0b05-42a3-bd56-0800982253ff
Zie ook deze links ,
https://www.bcc.nl/specials/informatie-over-de-faillissementen-van-bcc
https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/details/13.ams.23.35.S.3300.1.23
Het leuke is dat je nog steeds mails met allerlei aanbiedingen van BCC ontvangt alsof er helemaal niets aan de hand is.
Dit geeft maar weer aan dat kopen in een stenen winkel waar je betaalt en de boel meeneemt, of online bestelt met betaling achteraf zo gek nog niet is. Voor mij een reden om vrijwel alles wat ik online doe bij die grote blauwe .com te doen. Daar betaal ik pas een week nadat ik het product heb ontvangen zodat ik ook geen gedoe heb als ik het terug heb gestuurd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Cookies???
Waarom moet Ik op de websites van Kassa en Radar bijna elke week die Rottige cookies accepteren???
Terwijl ik op andere websites dat een keer doe en dan er niet meer lastig gevallen word.
Ik zie het antwoord al komen "dan moet je ze op automatisch accepteren zetten"
Nee dat doe ik niet omdat ik niet alle cookies van andere websites wil accepteren!!!
Graag normale antwoo
...
Lees meer
DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten
Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer
FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR
Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.
Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .
Waarom doet de Vomar hier niets mee ?
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer