Mag een webshop 'betaalkosten' rekenen zonder dit te vermelden?
Ik heb vandaag iets gekocht in een webwinkel en na de betaling kreeg ik netjes de factuur van mijn bestelling toegestuurd per e-mail. Het viel mij toen op dat op de factuur staat dat ik 0,77 cent 'betaalkosten' heb betaald.
Op de website is niks terug te vinden over extra 'betaalkosten'. Bij de verschillende betaalopties staat het niet vermeld en in de voorwaarde ook niet. Toen ik mijn order plaatste en mijn bestelling en gegevens controleerde stonden er geen 'betalingskosten' bij vermeld (btw en verzendkosten wel). Op het moment dat ik betaalde heb ik niet gezien dat het bedrag opeens 0,77 cent hoger was.
Natuurlijk begrijp ik wel dat ik beter had moeten opletten tijdens het betalen. Maar mag een webshop dit zomaar doen?
Ik was ook van plan om morgen contact met ze op te nemen. Ik heb expres de naam van het bedrijf hier niet genoemd. Vind het wel weer een hoop gedoe voor 0,77 cent, maar het gaat om het principe. Ik heb de vraag hier meer gesteld omdat ik benieuwd was of iemand iets wist of er voor betaalkosten bepaalde regelingen zijn.
informatie dient compleet en vooraf gedaan worden, als een totaalprijs niet mogelijk is moeten de gegevens om zelf die rekensom te kunnen maken bij het aanbod aanwezig zijn.
mogelijk u bent akkoord gegaan met een totaalprijs via het winkelwagentje en aan de hand van een gekozen betaalproces zijn er nog extra kosten in rekening worden gebracht, voordat er betaald wordt.
dan bent u zelf niet oplettend genoeg geweest.
Denk, omdat u schrijft over 'factuur per email' te hebben ontvangen, dit bedrijf het als "extra kosten" ziet. Als dat zo is had dit in ieder geval vermeld moeten worden op de site en niet als surprise extra op de rekening komt. Raar bedrag, overigens. Betaald u n.l. per accept girokaart zijn de kosten normaal hoger. Maar ook dat moet vermeld worden. Dus geen correcte informatie.
[quote=mariska55 schreef op woensdag 5 jun 2013, 22:34]
Op de website is niks terug te vinden over extra 'betaalkosten'. Bij de verschillende betaalopties staat het niet vermeld en in de voorwaarde ook niet. Toen ik mijn order plaatste en mijn bestelling en gegevens controleerde stonden er geen 'betalingskosten' bij vermeld (btw en verzendkosten wel). Op het moment dat ik betaalde heb ik niet gezien dat het bedrag opeens 0,77 cent hoger was.
Natuurlijk begrijp ik wel dat ik beter had moeten opletten tijdens het betalen. Maar mag een webshop dit zomaar doen?
Veel webshops rekenen transactiekosten als je met Ideal of creditcard betaalt. De ene shop verwerkt deze kosten in de prijs, de andere shop vermeld deze kosten apart.
Als het goed is, staat dit op zijn minst/laatst vermeld naast de Ideal betaalbutton. Aangezien je de naam van de webshop niet wilt noemen (zou niet weten waarom), kan ik het verder niet nakijken.
Ik heb de webshop vandaag een e-mail gestuurd en ik kreeg direct een e-mail met excuses terug! Door een technische storing waren de extra kosten voor paypal en creditcard niet vooraf zichtbaar voor de klant. Ze sturen zelfs een vergoeding voor het ongemak. Voortaan zal ik beter opletten. Ik weet nu ook dat sommige bedrijven de betalingskosten apart berekenen. Topic kan gesloten worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer