Mag Formula1.com in verschillende EU landen verschillende tarieven rekenen
Ik heb in februari 2023 een abonnement bij formula1.com voor de aanbiedingsprijs van €51.99 afgesloten. Op zowel de factuur als op mijn accountpagina staat
€ 51,99 Eerste jaar
DAARNA PER JAAR€ 64.99
Volgende Betaaldatum 03/04/2024
Ik heb in januari een email van de aanbieder ontvangen met de mededeling dat ik per die datum € 30 meer, dus € 94,99 moet afrekenen. Ondanks diverse emails naar ze met het verzoek van deze prijsverhoging af te zien en dat aan mij te bevestigen krijg ik steeds nul op het rekest. Volgens de eerste email mag wel opzeggen.
Ik heb wat navraag gedaan bij vrienden en bekenden in heel Europa en heb ontdekt dat ze wel heel verschillende tarieven in Europa hanteren:
Verenigd Koninkrijk 19.99 GBP per jaar
Duitsland, Frankrijk, Italie, Spanje, 26,99 Euro per jaar
In bovenstaande landen is geen Viaplay
In Viaplay-land Zweden rekenen ze weer meer dan hier, 139,99 Euro (Ik ben in het bezit van screenshots met de verschillende tarieven).
In Nederland is de prijsverhoging dus nog groter dan wat je in totaal in een ander land voor een jaar moet betalen.
Ik vraag me af of je als aanbieder van een videodienst in verschillende EU landen uberhaupt verschillende tarieven mag hanteren en af mag wijken van de bedragen die bij het afsluiten van de overeenkomst zijn afgesproken. Of maakt formula1.com misbruik van haar monopolie-positie of is heir spraken van mijns inziens ongeoorloofde prijsafspraken met Viaplay?
Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom dat niet zou mogen. Voor Coca Cola (ik noem maar wat) betaal je in elk land ook een andere prijs.
Elk land heeft zijn eigen voorwaarden en prijzen. Dus of betalen wat ze vragen of opzeggen.
Benzine, tabak en drank heeft ook andere prijzen per land.
In navolging, in iets andere woorden: ieder land resp. een aanbieder in een land bepaalt zelf de prijs op basis van contractoverleguitkomst..
Ja,dat mag en hier vindt u een artikel waarin staat uitgelegd waarom er prijsverschillen zijn in verschillende landen:
https://www.gpblog.com/nl/nieuws/255894/prijsverhoging-viaplay-f1-tv-reden.html
In het kort komt het erop neer dat in landen waarin concurrenten van F1.tv de rechten hebben gekocht (zoals Viaplay in Nederland) deze hebben afgedwongen dat F1.tv niet mag concurreren met ze. Zou ook wel een beetje raar zijn als je miljoenen moet betalen voor de rechten om F1 uit te zenden en vervolgens dezelfde organisatie waaraan je hebt betaald minder gaat vragen voor zijn eigen abonnementsdienst.
In die link staat dat het in landen die op noemt, niet eens f1 pro te koop is.
De EU eist niet dat iets in ieder land hetzelfde moet kosten, kijk naar een liter Cola of een liter benzine. De interessante vraag is of u als Nederlander een abo kunt afsluiten in een ander land binnen de EU, daar valt het UK helaas, gezien de prijs, niet meer onder maar Duitsland wel. Probeert u het eens als Duitser.
Ik heb ook F1ProTv en kreeg van de week netjes een mail met daarin de prijsverhoging, maar op de keper beschouwd is dat abonnement nog altijd goedkoper dan Viaplay.
Ja, iedere onderneming (in casu F1 ProTv) mag in ieder ander land andere prijsafspraken maken.
Zelf vind ik een prijsverhoging van bijna 50% behoorlijk fors. Maar ik heb een vreselijke irritatie ten aanzien van Viaplay, met name door dat vervelende commentaar van ze. Bij F1 kun je gelukkig een ander comentaar kiezen.
Tot slot Viaplay heeft geen enkele invloed op het vaststellen van de prijs door F1ProTv, dat is namelijk onderdeel van formula1.com... en tja die zie voornamelijk $$$ tekens
Natuurlijk mag dat. Niet alles kost in elk land op de wereld hetzelfde.
Je kunt hier natuurlijk ook gebruik van maken.
De route via Turkije wordt veel gebruikt om goedkoop F1 te kijken.
Mij is het te ingewikkeld.
https://www.spydeals.nl/google/f1-tv-pro-12-maanden-voor-eur35-437769
Dat doen de Action, Hema, Zara, Lidl, McDonalds, Burger King, Starbuck en nog vele andere ketens ook.
Dus de kleding van de Bijenkorf mag gewoon duurder zijn dan bij Zeeman of Action? Belachelijk!;-))
Zeg dat wel, maar wat nog belachelijker is, de salarissen zijn zelfs overal anders, huh ;-))
Alleen je noemt nu precies de Bijenkorf en die heeft geen winkels buiten Nederland, behalve in het Nederlandstalige deel van België, maar wel webshops in meer landen, maar die halen ze uit de lucht, of hebben dat inmiddels al gedaan.
De ketens die ik noem zijn verspreid over andere landen in Europa.
Ik heb in januari een email van de aanbieder ontvangen met de mededeling dat ik per die datum € 30 meer, dus € 94,99 moet afrekenen. Ondanks diverse emails naar ze met het verzoek van deze prijsverhoging af te zien en dat aan mij te bevestigen krijg ik steeds nul op het rekest. Volgens de eerste email mag wel opzeggen.
Waarom zouden ze op die mails met zo'n belachelijke vraag moeten reageren? Ze hebben je laten weten dat je kunt opzeggen. Je kunt dus kiezen voor opzeggen of meer betalen. Meer opties zijn er niet.
Van alle produkten / diensten zijn de prijzen anders zowel binnen als buiten de EU, en ja dat mag dus gewoon.
Verhuizen is , in theorie, ook nog een mogelijkheid. :)
Verhuizen is een optie.
India is het goedkoopste land, maar of ik daarheen wil ......?
Maar er zijn nog steeds mensen die ondanks de mail dat het 30 euro duurder wordt toch die hogere prijs niet hebben betaald.
Over 14 dagen weet ik meer.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer